Wat voor auto/motor heb je naast de Eend / Dyane ??

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 25 okt, 2012 01:44

marcopr schreef:Is de Austin al lang in de familie? Mooi zo een zz kenteken, gekregen toen nl van de provinciale kentekens afstapte.
De Austin is rond 1977 in de familie gekomen. Toen kon je nog een ZZ kenteken aanvragen. Mijn vader heeft het ZZ kenteken aangevraagd en dan leverde bij invoer van de APK vrijstelling op. Op papier mag je bijna niets met die auto. Elke gemeente die je met de auto doorkruist moet je ontheffing aanvragen om er "te" zijn. Je mag alleen in optocht met meerdere klassiekers rijden en met de auto mag je (ondanks verlichting) niet 's avonds de weg op. Op het kentekenbewijs staat die allemaal extra vermeld. Geloof me, dat ik al een paar keer illegale handelingen met het voertuig heb uitgehaald.

Het klopt dat deze auto met het rempedaal slechts op 2 wielen remt. Wil je de andere twee erbij hebben dan trek je aan de handrem.

De Austin 7 is de overgroot moeder van de Mini en kan gezien worden als een soort engels Dafje. Ontworpen voor de gewone man en uiterst simpel van techniek. Benzinepomp heeft die niet en ook de waterpomp ontbreekt. De benzinetank zit hoger dan de carburateur en benzine stroomt gewoon van hoog naar laag. In het motorblok stroomt de koelvloeistof de radiateur in (van boven) koelt af, zakt naar beneden en stroomt het motorblok weer in.

Die Seven is een erfstuk, want je bedenkt het zelf niet snel om zo'n auto aan te schaffen. Wel erurg leuk dat die nog in de familie is. Mijn vader heeft zijn hele hart en zaligheid in de restauratie gestopt. Vanaf zijn wolk kijkt hij neer met glimlach als hij de familie er nog in ziet rijden.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 25 okt, 2012 09:00

Mijn Xantia, de auto naast de eend, staat nu bij de dealer voor apk, lhm lekkage en grote beurt (distributieriem). 1700 euro.

Kuch.

Even aan het kijken of dit niet het moment is om andere auto/xantia te nemen.

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » do 25 okt, 2012 21:05

1700 euro, dat is een hoop geld, dat zal de dagwaarde van de Xantia aardig overschrijden.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 26 okt, 2012 00:32

Twécévé schreef:Ha, zelf ben je ook nauwelijks veranderd! :D Wat een geinige foto zeg.

Mijn Xantia, de auto naast de eend, staat nu bij de dealer voor apk, lhm lekkage en grote beurt (distributieriem). 1700 euro.

Kuch.

Even aan het kijken of dit niet het moment is om andere auto/xantia te nemen.
Het aanbod van Xantia's is enorm! En het is een hele fijn auto. 1700 euro's is inderdaad een heleboel centjes. Zeker de moeite waard om te orienteren of de overstap naar een andere Xantia niet interessant is. Als koper zit je sowieso goed. Meer aanbod dan vraag, dus er kan (in mijn ogen) wel behoorlijk wat af van diverse vraagprijzen. Zelfs aan ben je geen geboren onderhandelaar, dan nog maak jij toch als koper een beetje de dienst uit. Gun jezelf het beste! : ) en dan graag voor een redelijke prijs. Kwestie van een beetje van jezelf houden.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2162
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 26 okt, 2012 09:28

Ik heb de indruk dat de Xantia net zo hard in aantal achteruit gaat als de BX.
Heel vaak zie ik ze niet meer.
Waarschijnlijk net als de BX vroeger gaat de Xantia gewoon de sloop op als het achterstallig onderhoud te ver opgelopen is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 26 okt, 2012 11:17

André Post schreef:Ik heb de indruk dat de Xantia net zo hard in aantal achteruit gaat als de BX.
Heel vaak zie ik ze niet meer.
Waarschijnlijk net als de BX vroeger gaat de Xantia gewoon de sloop op als het achterstallig onderhoud te ver opgelopen is.
Klopt helemaal. Een echte ver/ge bruikswagen dus. En zat hebben er achterstallig onderhoud. Sommige die er nu nog rondrijden zien er dan ook niet uit. Als de buitenkant al minder netjes is, dan moeten we er maar vanuit gaan dan het totale onderhoud ook onvoldoende is. Maar er zijn er ook die er nog prachtig uitzien en waar de bestuurder een 55+ is en de voiture elke interval een goede beurt geeft bij meneer Citroen.

Een 6 cilinder 3 liter vind ik een prachtige uitvoering. Heb ik zelf nooit gehad en schijnt ook kwa motor wel kwetsbaar te zijn.

Afbeelding
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 26 okt, 2012 12:47

Ik heb mijn V70 voor 700 euro gekocht...... :lol:
Uit 2000 met 4 ton, maar loopt fantastisch.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2162
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 26 okt, 2012 13:13

Hier bij mij in de buurt reed een Xantia met een al wat oudere man die hobbelde flink.
Een keer vriendelijk advies gegeven om die bollen eens te laten servicen maar ik werd een beetje raar aangekeken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 26 okt, 2012 16:10

David schreef:Ik heb mijn V70 voor 700 euro gekocht...... :lol:
Uit 2000 met 4 ton, maar loopt fantastisch.
Jaaa, Volvo! Zweedse degelijkheid. Wat zijn dat toch een kilometervreters. Er is hier een dorp verderop een 240 met 1 miljoen kilometer op de teller. Amazones zijn ook al van die voitures die tonnen rijden. V40 en V 70 compact en toch ruimte! Goeie car David. En ook alweer te koop voor niet te veel centjes.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 26 okt, 2012 16:11

Seat vind ik helemaal niks! Bah bah bah!
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Guro

Bericht door Guro » vr 26 okt, 2012 20:45

Heb er een twingo naast. Uit '98 maar op en top betrouwbaar.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 27 okt, 2012 08:17

Twingo's, zeker de oudere types, zijn absolute topauto's.
Betrouwbaar, ruim, zuinig, degelijk, echt super.

Wat voor kleur heb je?

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » za 27 okt, 2012 12:17

Twingo's zijn lekkere auto's om mee te rijden. Ik heb er 2 gehad. Eentje uit mei 2004 en na een nachtelijke inbraak ingeruild voor een nieuwe in januari 2007. En vervolgens in januari 2009 ingeruild voor een nieuwe Clio estate. Mijn eerste twingo had ruim 70.000 gelopen en de andere 80.000 en nooit problemen gehad. De top die ik gehaald heb was 189 op de gps.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » zo 28 okt, 2012 09:25

Mijn vrouw heeft een Clio 1.2 liter maar die haalt dus echt niet de 189. Ik zou wel eens in een 2 liter willen rijden. In mijn geval kan ik beter eend blijven rijden. Ooit al eens een bon gehad omdat ik bij Arnhem met 170 ben geflist in mijn oude Fordje 16 klepper. Hoeveel cc had die Clio waar jij 189 mee heb gereden Bas?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 28 okt, 2012 12:25

Dat was met mijn eerste twingo. Wel in Duitsland en was een standaard 60pk blok waar mee "gerommeld" was lees iets getuned.

Mijn Clio haalt de 200 ruim en is de 1.2 met 100 pk. Is een beetje getuned.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie