Leen More in Haarlem?
Leen More in Haarlem?
Vroeger, ik spreek nu over 1970 of zo, had je in Haarlem een man/bedrijf die onderdelen van Eenden en Ami's verkocht. Hij hielp je ook met adviezen. Ik heb in mijn herinnering "Leen Moore". Maar op Google kan ik niks vinden. Wie helpt me. Hij zat daar ergens achter dat politiebureau aan het Spaarne.
- André Post
- Heavy user
Leen Moore is voor zover ik weet al jaren geleden overleden.
Zeker meer dan 20 jaar geleden gestopt met het bedrijf.
Mijn 18PK heb ik nog bij hem gekocht.
Hij had een fantastische hoeveelheid materiaal die hij toen nergens kwijt kon, en uiteindelijk bij het oudijzer gegaan is.
Zeker meer dan 20 jaar geleden gestopt met het bedrijf.
Mijn 18PK heb ik nog bij hem gekocht.
Hij had een fantastische hoeveelheid materiaal die hij toen nergens kwijt kon, en uiteindelijk bij het oudijzer gegaan is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Voormalig garagehouder Leen Moore kan een brede glimlach niet onderdrukken als hij de herinneringen ophaalt. Zondag 4 november 1973, Neêrlands eerste autoloze zondag sinds '57, tufte hij in zijn Eend luid toeterend langs het politiebureau in de Haarlemse Smedestraat. En weer, en weer! Haarlemmer Leen Moore dacht met zijn electro-auto het zondagse rijverbod te kunnen ontduiken; zijn wagen verbruikte immers geen druppel van de in die tijd zo schaarse benzine...
De Hermandad liet zich echter niet zien. Maar even later werd Moore toch, in een ander deel van Haarlem, aangehouden. Hij had immers niet zo'n felbegeerde ontheffing en leek dus het door de regering afgekondigde zondagse rijverbod te overtreden: "Maar er zat een elektromotor in mijn auto! Met twee grote accu's. Dus ze konden me niks maken. Tenminste, dat dacht ik. Even later werden we opnieuw door een agent aangehouden, dat was echt zo'n dienstklopper, Worteltje noemden we hem altijd. En volgens Worteltje klopte het kenteken niet, dat vermeldde nog dat de auto op benzine reed. Tja, we hadden die Eend gewoon voor de lol even omgebouwd, als stunt. Om eens lekker door een leeg Haarlem te crossen. Maar toen was het dus uit met de pret." Wat niet wegneemt dat de Haarlemmer bijna alle binnenlandse en vele buitenlandse kranten en tijdschriften haalde.
De Hermandad liet zich echter niet zien. Maar even later werd Moore toch, in een ander deel van Haarlem, aangehouden. Hij had immers niet zo'n felbegeerde ontheffing en leek dus het door de regering afgekondigde zondagse rijverbod te overtreden: "Maar er zat een elektromotor in mijn auto! Met twee grote accu's. Dus ze konden me niks maken. Tenminste, dat dacht ik. Even later werden we opnieuw door een agent aangehouden, dat was echt zo'n dienstklopper, Worteltje noemden we hem altijd. En volgens Worteltje klopte het kenteken niet, dat vermeldde nog dat de auto op benzine reed. Tja, we hadden die Eend gewoon voor de lol even omgebouwd, als stunt. Om eens lekker door een leeg Haarlem te crossen. Maar toen was het dus uit met de pret." Wat niet wegneemt dat de Haarlemmer bijna alle binnenlandse en vele buitenlandse kranten en tijdschriften haalde.
- André Post
- Heavy user
- Peter Parker
- Regelmatige poster