duck-tuc (°\=/°) aanhanger project. Fotoshoot p39
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ok, .....nog 1 keer..... heel langzaam en in blokletters.....Want dit wil niet zo goed tot me doordringen.....
je schuurt de kofferklep met 1000 en daarna met 2500. Dan ziet ie er zo uit:
dan ga je polijsten en dan ziet ie er uit zoals op de laatste foto???
Met 3M polijstpasta??? En het is niet een soort waslaag die je ziet? Die er met een beetje ontvetter zo weer af is en dan heb je een doffe klep?
ongelofelijk mooi geworden, zeg.
Heb net m'n achterklep gespoten maar die is door de iets te lage temperatuur een beetje nevelig geworden. Ik dacht: overspuiten. Maar nu ga ik dit proberen..
Gr Rob
duck-tuc schreef:
Met 3M polijstpasta??? En het is niet een soort waslaag die je ziet? Die er met een beetje ontvetter zo weer af is en dan heb je een doffe klep?
Heb net m'n achterklep gespoten maar die is door de iets te lage temperatuur een beetje nevelig geworden. Ik dacht: overspuiten. Maar nu ga ik dit proberen..
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
overspuiten heeft geen nut.RobM schreef:ok, .....nog 1 keer..... heel langzaam en in blokletters.....Want dit wil niet zo goed tot me doordringen.....
duck-tuc schreef:
Gr Rob
kijk uit als je met 1000 schuurt... moet maar heel langzaam en zorgen dat je ZEKER niet te diep gaat. en met water en zeep. en vaak genoeg droog vegen, dan zie je de nevel verdwijnen,
ik denk in uw geval als er enkel wat nevel zit gewoon eens met een p1500 over gaan en op een schuurblok, vervolgens met een p2500 (hoeft niet op de schuurblok) en altijd water en zeep gebruiken...
maar kijk uit, je zit rap te diep, heb het al eens een keertje gehad...
en dan is het opnieuw spuiten..
gewoon zorgen dat het lichtjes mat staat en zorgen dat enkel de nevel weg is...
en dan met een poliermachine en eventueel die polierpasta van 3M
wat ook gaat is commandant NR4 (groene pot) ma 3M is beter ben ik achter gekomen...
gebruik ook een goed poliermachine... eentje waar je de snelheid van kunt regelen en zorgen dat het niet te warm word, dan kun je de verf verbranden..
indien je vragen hebt laat het me dan maar even weten...
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nou..... nog maar even oefenen.
werkwijze:
met de hand met korrel 1200.
toen met korrel 2000 en 3000 op de machine (excentrische schuurmachine met regelbaar toerental)
en dan met commandant 4, speciaal voor de poetsmachine. Dan schoonmaken met spiritus, droogwrijven en oppoetsen met een schapenvacht op de machine.
resultaat:
korrel 1200 op de hand geeft toch lichte krasjes. Niet met de hand schuren dus.
het eindresultaat vond ik redelijk. Ik zie wel het verschil met een verse laag verf; daar is de glans veel dieper van en een druppel water blijft er beter op staan. Maar het viel me niet tegen.
Het advies: 'wel genoeg water gebruiken ga ik nog eens lezen: 2 seconden met te weinig water met korrel 3000 en ik zat op de grijze onderlaag. Toch opnieuw spuiten dus. Maar een leerzame middag.
Gr Rob
werkwijze:
toen met korrel 2000 en 3000 op de machine (excentrische schuurmachine met regelbaar toerental)
en dan met commandant 4, speciaal voor de poetsmachine. Dan schoonmaken met spiritus, droogwrijven en oppoetsen met een schapenvacht op de machine.
resultaat:
het eindresultaat vond ik redelijk. Ik zie wel het verschil met een verse laag verf; daar is de glans veel dieper van en een druppel water blijft er beter op staan. Maar het viel me niet tegen.
Het advies: 'wel genoeg water gebruiken ga ik nog eens lezen: 2 seconden met te weinig water met korrel 3000 en ik zat op de grijze onderlaag. Toch opnieuw spuiten dus. Maar een leerzame middag.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
wij hebben eerst met 1000 en toen met 2000 en met water..RobM schreef:nou..... nog maar even oefenen.
werkwijze:
resultaat:
Gr Rob
vervolgens met poliermachine en die polierpasta van 3M gedaan..

zo van deze poliermachines werken perfect, niet zo van die poliermachines met 2 handvatten aan..
bij ons lukte het perfect..
maar ik zeg u, KIJK UIT met da schuren, mag je maar heel lichtjes over gaan...
-
- Veelvuldig poster
ik ben namelijk begonnen met wat werkjes aan mijn 2cv,
op zich is hij nog in goede staat maar sommige punten stoorde ik me toch aan.
-de motor waar nog niks aan gedaan was, en sommige dingen aant roesten zijn.
- de binnenkant waar wat vliegroest op zit op de bodem.
-en de assen die er vuil, roestig zijn...
heb nu de binnenkant alle oude lak afgehaald, en uiteindelijk, de vliegroest is geen vliegroest maar een gaatje door de bodem...
nu zit ik te twijfelen, ofwel compleet nieuw stuk, of gewoon er een nieuw stukje inlassen en bijwerken en behandelen.. en denk dat da voldoende is,
voor de rest is die plaat nog kei hard,
en enkele jaren gelede hebben we aan de onderkant scheepsverf opgezet, da is van die dikke verf waar ze boten mee behandelen,
ik heb al van meerdere horen zeggen dat dit best wel goed spul is daarvoor en dat er achteraf niks meer aan komt...
zelfs beter als de spullen die ze tegenwoordig gebruiken
-onder de motorkap...
ik wil er de blok compleet uithalen, met versnellingsbak,de chassisbalken waar de motor op staat zuiver maken, en ook in de scheepsverf zetten,
en de blok zelf, alles waar de lak aan het loskomen is goed afschuren en opnieuw in de kleur zetten.
dit zijn zo wat mijn plannen, zijn er die me misschien wat raad kunnen geven?
op zich is hij nog in goede staat maar sommige punten stoorde ik me toch aan.
-de motor waar nog niks aan gedaan was, en sommige dingen aant roesten zijn.
- de binnenkant waar wat vliegroest op zit op de bodem.
-en de assen die er vuil, roestig zijn...
heb nu de binnenkant alle oude lak afgehaald, en uiteindelijk, de vliegroest is geen vliegroest maar een gaatje door de bodem...
nu zit ik te twijfelen, ofwel compleet nieuw stuk, of gewoon er een nieuw stukje inlassen en bijwerken en behandelen.. en denk dat da voldoende is,
voor de rest is die plaat nog kei hard,
en enkele jaren gelede hebben we aan de onderkant scheepsverf opgezet, da is van die dikke verf waar ze boten mee behandelen,
ik heb al van meerdere horen zeggen dat dit best wel goed spul is daarvoor en dat er achteraf niks meer aan komt...
zelfs beter als de spullen die ze tegenwoordig gebruiken
-onder de motorkap...
ik wil er de blok compleet uithalen, met versnellingsbak,de chassisbalken waar de motor op staat zuiver maken, en ook in de scheepsverf zetten,
en de blok zelf, alles waar de lak aan het loskomen is goed afschuren en opnieuw in de kleur zetten.
dit zijn zo wat mijn plannen, zijn er die me misschien wat raad kunnen geven?