koplampen branden niet
koplampen branden niet
Ik heb alles elektrische dingen weer aangesloten na restauratie van mijn AZU uit 1974.
Alles doet het, behalve het groot- en dimlicht .
Het stadslicht brand wel. En er staat stroom op de polen van de duplo.
Het gekke is dat als ik het stadslicht buiten de stroomkring laat en de massa meteen na de duplolamp aansluit deze het wel doet, maar zodra het stadslicht ertussen zit doet ie het weer niet.
Er zaten eerst H2 lampen in, maar die wil ik vervangen door H4. ik heb ook nieuwe reflectors, maar daar ligt het niet aan, zowel met de oude H2 met bijbehorende reflector als de H4 blijft het probleem hetzelfde .
Foto's :
De stekkertjes zitten op de juiste plaats, die heb ik gemerkt bij demontage
Ik heb nog een extra massa gelegd van koplamp naar de accu, maar dat helpt niet.
Ik heb metalen koplampen
Nu weet ik het niet meer, wie weet het wel?
Alles doet het, behalve het groot- en dimlicht .
Het stadslicht brand wel. En er staat stroom op de polen van de duplo.
Het gekke is dat als ik het stadslicht buiten de stroomkring laat en de massa meteen na de duplolamp aansluit deze het wel doet, maar zodra het stadslicht ertussen zit doet ie het weer niet.
Er zaten eerst H2 lampen in, maar die wil ik vervangen door H4. ik heb ook nieuwe reflectors, maar daar ligt het niet aan, zowel met de oude H2 met bijbehorende reflector als de H4 blijft het probleem hetzelfde .
Foto's :
De stekkertjes zitten op de juiste plaats, die heb ik gemerkt bij demontage
Ik heb nog een extra massa gelegd van koplamp naar de accu, maar dat helpt niet.
Ik heb metalen koplampen
Nu weet ik het niet meer, wie weet het wel?
Geert, de rode stekker is stadslicht (zit direct op de kleine fitting) de groene is dimlicht en de bruine tot slot is de massa (heeft een aftakking naar de stadslichtfitting-zijkant)
Op de middelste foto moet de massadraad (uit de draadboom) op de rechter aansluiting van de fitting zitten.
succes
Op de middelste foto moet de massadraad (uit de draadboom) op de rechter aansluiting van de fitting zitten.
succes
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Ja, klopt!engbokho schreef:Geert, de rode stekker is stadslicht (zit direct op de kleine fitting) de groene is dimlicht en de bruine tot slot is de massa (heeft een aftakking naar de stadslichtfitting-zijkant)
succes
Het groot-en dimlicht branden, maar het stadslicht alleen in combinatie met dimlicht. Ik neem aan dat dat normaal is voor een import uit Frankrijk ?
Dat schema heb ik en daar heb ik me aan gehouden, alleen de mist ingegaan met de stekkertjes in de koplamp zelf.LPGo schreef:Heb je ook de draden aan de lichtschakelaar goed aangesloten????? heb het schema zo niet bij de hand, maar ook ik ben hier al de mist in gegaan (lastig rijden zonder licht in de mist)
De rest doet het allemaal, en nu dus ook de koplamp.
zodra je het licht aanzet moet je stadslicht altijd branden, dus ook bij dim- en grootlicht (en eventueel mistlichten (voor en/of achter).
Zowel in Nederland als in Frankrijk (tenminste bij mijn eend blijft alle licht branden als ik ermee in Frankrijk ben )
De gedachte hierachter is dat als 1 dim- grootlicht stuk gaat je nog altijd het stadslicht hebt, waardoor je toch aangezien wordt voor een auto en niet als motorrijder en dus je zijkant niet eraf gereden wordt....
Zowel in Nederland als in Frankrijk (tenminste bij mijn eend blijft alle licht branden als ik ermee in Frankrijk ben )
De gedachte hierachter is dat als 1 dim- grootlicht stuk gaat je nog altijd het stadslicht hebt, waardoor je toch aangezien wordt voor een auto en niet als motorrijder en dus je zijkant niet eraf gereden wordt....
Ik heb er nieuwe reflectors voor, die oude waren erg slecht, dus maar nieuwe gekocht en meteen voor H4, heb ik straks geen problemen.LPGo schreef:Nog even een tip, je wilt h4 lampjes gebruiken, heb je dan ook de juiste lamp/reflector anders zeuren ze bij de apk met een verkeerd lichtbeeld, dus anders nog even duplo's erin! tot na de apk keuring!!! Wel mooie gele, staat mooi bij het blauw
De lampen doen het weer. precies waar de kabel van het stadslicht zich splits in de kabelboom zat een slecht contact. Zo merkte je het niet, want ik heb de kabelboom voor montage doorgemeten, maar zodra er een beetje spanning op stond maakte die geen kontakt meer. Even gesoldeerd en nu werkt alles prima. Was wel weer wat werk, maar dat doe ik liever dan de zaak laten zitten en er gewoon een kabeltje naast te trekken.
Bedankt voor het meedenken.