Ik ben momenteel een caravan aan het bouwen voor achter de Pickup.
Hij moet als alles mee zit klaar zijn voor de wereld meting in Spanje.
Het doel is een caravan die achter de eend mag, er moet een bed ik komen voor 2 personen een wasbakje 2 kookpitjes een koelkast en wat bergruimte.
Om dat ik hem met de een wil kunnen trekken mag hij geladen maximaal 400 kg wegen. Ik hoop dat ik het leeg gewicht op maximaal 300kg weet te krijgen. Om vooral niet te veel wind te vangen wordt het een caravan met hefdak. Tijdens het rijden is hij ongeveer even hoog als de auto. Op de camping kan het dak een 65cm omhoog.
Het onderstel is een geremd onderstel van een vouwwagen met mooie nieuw bandjes.
Ik ben in de kerstvakantie begonnen en het begint al aardig op een caravan te lijken.
Eerst het chassis iets verlengt van voor en van achter:

Vervolgens de bodemplaat op maat gemaakt en aan de onderzijde geschilderd met alle restanten verf die ik nog had staan. De kopsekanten staan in de loodmenie:

Daarna sandwich panelen gemaakt voor de zijwanden opgebouwd uit 4mm triplex 1 cm raamwerk met piepschuim en weer 4mm triplex.

Dan is het tijd de wanden te monteren:

beetje isolatie

En dan de beplating er over:

Er komt een achter deur in

Het begin van het interieur is ook gemaakt, er komt voor in een bank waar je een bed van kan maken. En achterin bij de deur links een keukentje en rechts een kast met 3 deuren.

De vloeroppervlakte van de caravan is 2440 x 1500.
De hoogte inwendig 1200 het hefdak kan straks 700mm omhoog en heeft een afmeting van 1680 x 1500.
Ik kwam later de Kip Chelter tegen die lijkt er wel wat op alleen een maatje groter en zwaarder:
http://www.caravans.net/article.php/kip ... van-301111