na stationair lopen slecht op toeren komen

Gesloten
pellewaes
Beginner
Beginner

na stationair lopen slecht op toeren komen

Bericht door pellewaes » vr 15 apr, 2005 13:40

Vandaag naar de RDW geweest en in 1 keer goedgekeurd!!!

Alles ingevuld en wachten op de kentekenbewijzen.

Nu het volgende:

Als ik voor het verkeerslicht sta en de motor loopt dus stationair, geef ik gas (als het licht groen is), dan valt de motor terug (nouja terug, hij loopt even heel moeilijk) en daarna stijgt hij pas in toeren. Als hij eenmaal gaat, dan is het probleem weg. Dus het is net de overgang tussen stationair naar gasgeven, daar wil hij niet echt.

Hoe los ik dat op?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 15 apr, 2005 14:10

acceleratiepomp/ acceleratiesproeier verstopt?

test=>rubber knie naar het luchtfilter eraf, in de carb kijken, gas opentrekken dan moet je een behoorlijk straaltje benzine je spruitstuk in zien gaan.

loopt je motor wal hard genoeg stationair? het kan zijn dat ie anders wat moeite heeft met op toeren komen.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

pellewaes
Beginner
Beginner

Bericht door pellewaes » do 21 apr, 2005 21:12

Bedankt! Vandaag even de het rubberen knietje eraf gehaald en ik zag eigenlijk geen straal met benzine het spruitstuk inschieten, dus maar even dekseltje eraf en alles schoongemaakt en inderdaad, hij zat verstopt! Na wat gerommel met mijn WD40 + plastic slangetje kreeg ik het leidingkje (?) onderaan de carburateur doorgespoeld. (Tip: Ga niet boven de carburateur hangen en kijken of het er al uitkomt, want dan heb je goed kans dat je al je kruipolie in je oog krijgt :)).

Nu doet 'ie het goed!

Gesloten