Starten duurt langer bij langer stil staan (enkele dagen)

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Starten duurt langer bij langer stil staan (enkele dagen)

Bericht door Rossero » di 22 jan, 2013 10:47

Goedemorgen!

Bij mijn acadiane heb ik het probleem dat ik erg lang door moet starten voordat hij aanslaat. Hoe langer de auto stil staat hoe langer het duurt voordat hij benzine krijgt. Bij de eend heb ik hier geen last van, deze start met de kou misschien wel wat lastiger maar hij krijgt wel meteen benzine.

Enig idee waar dat mis gaat? Zou er een lek in de leiding zitten (volgens mij niet)? Zakt de benzine terug via de pomp? Zou de carburateur lek zijn/leeglopen?

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 22 jan, 2013 10:56

Ik denk dat de benzinepomp kapot is.
In de pomp zitten één of twee klepjes, als die niet goed afsluiten loopt de benzine terug en dan heeft de pomp moeite om de benzine weer in de carb te pompen.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » di 29 jan, 2013 22:15

Ik had het zelfde probleem: 2 maanden geleden de eend in de garage gereden, en nu niet meer starten. Ik had het vermoeden dat de motor geen benzine kreeg, en heb de brandstofslang bij de carborateur los gehaald. Tijdens het starten kwam er geen benzine. Ik heb de slang gevuld met benzine en vervolgens startte de motor direct. Ik verwachtte dat de benzinepomp niets zou leveren, maar de motor bleef draaien. Lijkt erop dat ook bij mij het klepje in de benzinepomp defect is, waardoor de benzine langzaam terug loopt in de tank!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 29 jan, 2013 22:38

check bij koude start of er direct benzine komt uit de pomp.

sommige hebben dat gewoon......

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 30 jan, 2013 07:26

En het slangetje boven de tank kan ook wel is de boosdoener zijn.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » wo 30 jan, 2013 19:37

Om welk probleem met het slangetje boven de tank gaat het?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 30 jan, 2013 20:26

heel grappig,

ik heb hetzelfde probleem met mijn Seat Marbella.
Mogelijk houdt ook daar de brandstofpomp geen vacuum, wardoor de benzine terugzakt in de tank. Vervolgens sta je eerst 30 seconden te starten voordat er eindelijk weer eens benzine in de carburateur aanwezig is :D

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 31 jan, 2013 19:28

Sjoerdje schreef:Om welk probleem met het slangetje boven de tank gaat het?
Als het slangetje op de tank poreus, uitgelubberd of ingescheurd is, wordt lucht ipv benzine aangezogen. Bij oudere A-types kun je dat controleren via een luikje in de kofferbakbodem, bij jonge Eendjes moet je de tank laten zakken.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 22 feb, 2013 06:49

Ik heb begrepen dat ze vroeger, als de opbrengst van de benzinepomp minder werd, een stukje van de pakking afschuurden/vijlden. De pomp wordt dan iets dieper ingedrukt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 24 feb, 2013 17:32

er bestaan terugslagklepjes die kun je in de leiding onder de pomp steken. Schijnt dat sommige moderne wagens die ook hebben. Merk: Pierburg.
Zoekterm google: Rückschlagventil Benzin
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 5 jun, 2013 14:08

Ik weet dat het een oud topic is maar voor mensen die opzoek zijn naar een oplossing voor het zelfde probleem. Wat AZL57 zegt werkt inderdaad prima.

Ik heb er zo ook zo 1 op zitten daarna nooit meer een probleem gehad.

http://www.ebay.nl/itm/Ruckschlagventil ... 118wt_1165

Maar dan in 6mm die zijn er ook ff zoeken.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 11 jun, 2013 07:46

Is het niet gewoon de accu die minder begint te worden? De accuspanning is na een paar dagen wat gezakt en dan duurt het starten wat langer.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 11 jun, 2013 10:35

In dit geval niet, het probleem is dat de benzine terugloopt naar de tank waardoor de brandstofpomp moeite heeft om weer brandstof aan te zuigen.

Als je de benzineslang los haalt en aan de slang zuigt tot er weer benzine in het filter komt zal je zien dat hij wel in 1x start.

Je kan ook een nieuwe brandstofpomp monteren maar bij mij hielp dit niet. Die nieuwe pompen sluiten schijnbaar ook niet lekker. Zn klepje kost maar een paar euro en werkt perfect zit er nu een jaartje op en nooit meer benzine aan hoeven zuigen.


Bijkomend probleem is wel de de accu natuurlijk die is terug gelopen door het stilstaan en als je dan ook nog lang moet starten is hij zo leeg.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 5 jul, 2013 15:48

Mijn Dyane heeft hetzelfde probleem. Ik spuit dan wat remmenreiniger in het luchtfilter en hij start weer goed. Als ik de volgende dag start is er geen probleem meer.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Guro

Bericht door Guro » zo 14 jul, 2013 09:22

Bij mij is het juist wanneer ik een grote afstand (snelweg, 40 km+) heb gereden. De dag er na moet ik altijd flink doorstarten, om vervolgens altijd weer direct te kunnen starten totdat ik weer eens een lange afstand heb afgelegd.
Vind het niet vervelend, het geeft mn eendje karakter, maar wel opvallend :)

Plaats reactie