Starten duurt langer bij langer stil staan (enkele dagen)
Starten duurt langer bij langer stil staan (enkele dagen)
Goedemorgen!
Bij mijn acadiane heb ik het probleem dat ik erg lang door moet starten voordat hij aanslaat. Hoe langer de auto stil staat hoe langer het duurt voordat hij benzine krijgt. Bij de eend heb ik hier geen last van, deze start met de kou misschien wel wat lastiger maar hij krijgt wel meteen benzine.
Enig idee waar dat mis gaat? Zou er een lek in de leiding zitten (volgens mij niet)? Zakt de benzine terug via de pomp? Zou de carburateur lek zijn/leeglopen?
Bij mijn acadiane heb ik het probleem dat ik erg lang door moet starten voordat hij aanslaat. Hoe langer de auto stil staat hoe langer het duurt voordat hij benzine krijgt. Bij de eend heb ik hier geen last van, deze start met de kou misschien wel wat lastiger maar hij krijgt wel meteen benzine.
Enig idee waar dat mis gaat? Zou er een lek in de leiding zitten (volgens mij niet)? Zakt de benzine terug via de pomp? Zou de carburateur lek zijn/leeglopen?
Ik had het zelfde probleem: 2 maanden geleden de eend in de garage gereden, en nu niet meer starten. Ik had het vermoeden dat de motor geen benzine kreeg, en heb de brandstofslang bij de carborateur los gehaald. Tijdens het starten kwam er geen benzine. Ik heb de slang gevuld met benzine en vervolgens startte de motor direct. Ik verwachtte dat de benzinepomp niets zou leveren, maar de motor bleef draaien. Lijkt erop dat ook bij mij het klepje in de benzinepomp defect is, waardoor de benzine langzaam terug loopt in de tank!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Als het slangetje op de tank poreus, uitgelubberd of ingescheurd is, wordt lucht ipv benzine aangezogen. Bij oudere A-types kun je dat controleren via een luikje in de kofferbakbodem, bij jonge Eendjes moet je de tank laten zakken.Sjoerdje schreef:Om welk probleem met het slangetje boven de tank gaat het?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Ik weet dat het een oud topic is maar voor mensen die opzoek zijn naar een oplossing voor het zelfde probleem. Wat AZL57 zegt werkt inderdaad prima.
Ik heb er zo ook zo 1 op zitten daarna nooit meer een probleem gehad.
http://www.ebay.nl/itm/Ruckschlagventil ... 118wt_1165
Maar dan in 6mm die zijn er ook ff zoeken.
Ik heb er zo ook zo 1 op zitten daarna nooit meer een probleem gehad.
http://www.ebay.nl/itm/Ruckschlagventil ... 118wt_1165
Maar dan in 6mm die zijn er ook ff zoeken.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
In dit geval niet, het probleem is dat de benzine terugloopt naar de tank waardoor de brandstofpomp moeite heeft om weer brandstof aan te zuigen.
Als je de benzineslang los haalt en aan de slang zuigt tot er weer benzine in het filter komt zal je zien dat hij wel in 1x start.
Je kan ook een nieuwe brandstofpomp monteren maar bij mij hielp dit niet. Die nieuwe pompen sluiten schijnbaar ook niet lekker. Zn klepje kost maar een paar euro en werkt perfect zit er nu een jaartje op en nooit meer benzine aan hoeven zuigen.
Bijkomend probleem is wel de de accu natuurlijk die is terug gelopen door het stilstaan en als je dan ook nog lang moet starten is hij zo leeg.
Als je de benzineslang los haalt en aan de slang zuigt tot er weer benzine in het filter komt zal je zien dat hij wel in 1x start.
Je kan ook een nieuwe brandstofpomp monteren maar bij mij hielp dit niet. Die nieuwe pompen sluiten schijnbaar ook niet lekker. Zn klepje kost maar een paar euro en werkt perfect zit er nu een jaartje op en nooit meer benzine aan hoeven zuigen.
Bijkomend probleem is wel de de accu natuurlijk die is terug gelopen door het stilstaan en als je dan ook nog lang moet starten is hij zo leeg.
Bij mij is het juist wanneer ik een grote afstand (snelweg, 40 km+) heb gereden. De dag er na moet ik altijd flink doorstarten, om vervolgens altijd weer direct te kunnen starten totdat ik weer eens een lange afstand heb afgelegd.
Vind het niet vervelend, het geeft mn eendje karakter, maar wel opvallend
Vind het niet vervelend, het geeft mn eendje karakter, maar wel opvallend