Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
heb ook nog nooit twee verschillende achterruitjes gezien. Dacht vorige week nog na de montage van de eerste ruit: k*t, links en rechts verwisseld. Toen bleek de overgebleven ruit aan dezelfde kant een merkteken te hebben. Niets aan d e hand dus.
Dat slechte stukje is wel heel beroerd. Om die reden heb ik er een heel voorruitframe in gezet, maar dat is wijsheid achteraf. Je kan dat opgelaste stukje wel los kopen. Maar blijft lastig om daar een mooi plaatje in te lassen.
Plamuur is niet mijn faforiet.
Gr Rob
Dat slechte stukje is wel heel beroerd. Om die reden heb ik er een heel voorruitframe in gezet, maar dat is wijsheid achteraf. Je kan dat opgelaste stukje wel los kopen. Maar blijft lastig om daar een mooi plaatje in te lassen.
Plamuur is niet mijn faforiet.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
voorruitframe
Oke! Ja, het is Frans hé?Roel l'Hiver schreef:Dat de tekst links en rechts op dezelfde kant staat (dus aan de ene kant binnen en andere kant buiten) heb ik ook, volgens mij is dat normaal
En wat zou jij doen met het slechte stukje bij het roldakbevestiging?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
portier
Ik hen nog een andere vraag!
Ik ben nu even met de portieren aan het passen, en vind dat het linker achterportierrubber iets verder van de rand ligt als bij het rechts achterportier. rechts achter sluit het tegen de bovenkant aan, en links ligt het ca 6 mm er onder! Hoe nauwkeurig zit dat bij jullie 2CV? Of is dit acceptabel? Als ik de afstand van de tussenstijl meet links en rechts staat de linkerzijde stijl ca 3 mm meer naar de voorkant.
[/img]
Ik ben nu even met de portieren aan het passen, en vind dat het linker achterportierrubber iets verder van de rand ligt als bij het rechts achterportier. rechts achter sluit het tegen de bovenkant aan, en links ligt het ca 6 mm er onder! Hoe nauwkeurig zit dat bij jullie 2CV? Of is dit acceptabel? Als ik de afstand van de tussenstijl meet links en rechts staat de linkerzijde stijl ca 3 mm meer naar de voorkant.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Raamframe
Hier de foto toch nog!
[/img]

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
heb ik zo geen antwoord op. En omdat de deuren er nu niet inziiten kan ik dat niet nakijken. Komt het niet omdat de ene deur wat verder in het scharnier zakt dan het andere? Dat kan je verhelpen door de deur er uit te halen en een kogeltje uit een kogellager in het scharnier te rollen. Die komt onderaan en dan zit de deur wat hoger.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
haha, deuren stellen met een kogellager...
ja, ik heb het ook over de achterdeuren. Het kan zijn dat de ene er dieper inschuift dan de ander. En dan heb je hoogteverschil en het zou kunnen dat daar jouw verschil vandaan komt. Probeer de deur met teveel ruimte maar eens een paar mm op te tillen in het scharnier. Als dat er voor zorgt dat het mooier uitkomt, dan één of meer kogeltjes aan de bovenkant in het schernier laten rollen.
Gr Rob
ja, ik heb het ook over de achterdeuren. Het kan zijn dat de ene er dieper inschuift dan de ander. En dan heb je hoogteverschil en het zou kunnen dat daar jouw verschil vandaan komt. Probeer de deur met teveel ruimte maar eens een paar mm op te tillen in het scharnier. Als dat er voor zorgt dat het mooier uitkomt, dan één of meer kogeltjes aan de bovenkant in het schernier laten rollen.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
B-stijl
Ik denk toch dat ik de linker B-stijl toch weer los ga slijpen! Ik krijg de deur niet mooi passend. Het rubber loopt bovenin (zie pijl) niet evenwijdig aan de gootrand. Ik heb diverse metingen gedaan en kom niet tot een logische verklaring. Het enigste verschil meet ik dat de afstand van de slotplaat van de linker B-stijl tot de slotplaat van de linker C-stijl ca 4 mm minder is dan dat van de rechter zijde. Ik denk dus dat ik linker de B-stijl ca 4 mm naar richting C-stijl moet zetten. Dat betekend wel dat de C-stijl, ter hoogte van de dorpel waarschijnlijk ook iets naar rechts (achter) moet. Dus, hoe ga ik dit oplossen????????
Heeft misschien iemand nog een gaaf onderstuk liggen van de linker B-stijl?

Heeft misschien iemand nog een gaaf onderstuk liggen van de linker B-stijl?

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
na lange tijd weg geweest ben ik weer op het forum. De schouderblessure zit eeb beetje bij beetje verbetering in. Dus vandaag maar eens de stoute schoenen / overall aangetrokken en voorzichtig wat werkzaamheden verricht.
Ik ben onder andere ook met het voorruit rubber aan het passen, omdat het voorruitframe deels is vernieuwd. Ik heb uit Gildehaus een (gebruikt) rubber ontvangen.
Mijn vraag: Is er verschil tussen de onderkant en bovenkant van het rubber? Ik kom in de hoeken te kort! Of rekt dit zich straks wel uit als ook de ruit er in zit? Ik heb nu dus alleen het rubber gepast.
Ik ben onder andere ook met het voorruit rubber aan het passen, omdat het voorruitframe deels is vernieuwd. Ik heb uit Gildehaus een (gebruikt) rubber ontvangen.
Mijn vraag: Is er verschil tussen de onderkant en bovenkant van het rubber? Ik kom in de hoeken te kort! Of rekt dit zich straks wel uit als ook de ruit er in zit? Ik heb nu dus alleen het rubber gepast.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dat rubber heeft geen onder en boven. Het rekt mee. Je kan het rubber even om de voorruit leggen, dan zie je het wel.
Ik monteer zelf de las van het rubber aan één van de zijkanten. Voor mijn gevoel heb je dan minder kans op lekkage.
Gr Rob
Ik monteer zelf de las van het rubber aan één van de zijkanten. Voor mijn gevoel heb je dan minder kans op lekkage.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Het rubber zit een beetje strak om de ruit heen. Komt goed.
Dus eerst om de ruit en dan in het frame. Omdat je een gebruikt rubber hebt kan het zijn dat hij al een beetje is voorgevormd. Leg hem ook weer zo om de ruit heen.
Vergeet trouwens niet de gaten in de korte kanten van het raamframe af te tapen vordat je het raam monteerd.
Verder smeer ik alles ruim in met vaseline om het makkelijk te monteren en tegen lekkage. Maaar hier heeft ieder zijn eigen voorkeur in.
Dus eerst om de ruit en dan in het frame. Omdat je een gebruikt rubber hebt kan het zijn dat hij al een beetje is voorgevormd. Leg hem ook weer zo om de ruit heen.
Vergeet trouwens niet de gaten in de korte kanten van het raamframe af te tapen vordat je het raam monteerd.
Verder smeer ik alles ruim in met vaseline om het makkelijk te monteren en tegen lekkage. Maaar hier heeft ieder zijn eigen voorkeur in.
tweeceevees zijn leuk!