Bobinevraag
Bobinevraag
Ik heb geen prik op de eend. Contactrol vervangen, nog steeds niks. Massa op schutbord nagelopen, moet goed zijn.
Bobine bekeken: deze is zeiknat van de olie. De linker zwarte stekker eraf gehaald, zat ook helemaal onder. Oliespoor loopt ook precies recht naar beneden (zie foto).
Ik begrijp dat er in een bobine olie zit. Zou deze kapot gevroren kunnen zijn?
Ik heb er al langer niet mee gereden. En belangrijker: zorgt een kapotte bobine voor onderbreking van het stroomcircuit waardoor ik geen prik heb? Accu is nieuw.
Uploaded with ImageShack.us
Bobine bekeken: deze is zeiknat van de olie. De linker zwarte stekker eraf gehaald, zat ook helemaal onder. Oliespoor loopt ook precies recht naar beneden (zie foto).
Ik begrijp dat er in een bobine olie zit. Zou deze kapot gevroren kunnen zijn?
Ik heb er al langer niet mee gereden. En belangrijker: zorgt een kapotte bobine voor onderbreking van het stroomcircuit waardoor ik geen prik heb? Accu is nieuw.
Uploaded with ImageShack.us
- André Post
- Heavy user
Bobine is stuk, die kan er af, voorzichtig de olie is giftig.
Is er verder niet gewoon een zekering stuk?
Je zal gewoon moeten gaan meten waar de spanning blijft.
Nu ben je alleen maar aan het gokken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Dank je André. Dus die kapotte bobine is niet een onderbreker van het stroomcircuit? Als ik het contact omdraai hoor ik niet eens het bekende klikje voordat de motor gaat draaien. Meten is weten dus?André Post schreef:Bobine is stuk, die kan er af, voorzichtig de olie is giftig.
- André Post
- Heavy user
Zoveel olie uit de bobine? Er zitten normaliter maar twee vingerhoedjes in. Er is waarschijnlijk méér aan de hand. In ieder geval is het deze winter niet zo koud geweest dat de bobine kan stukvriezen. Ik zou maar gewoon systematisch gaan foutzoeken, volgens de lijstjes die her en der in handboeken en op internet staan. Hoed u voor hapsnapdiagnoses.
Er zit niks anders op, denk ik.achtpeter schreef:Zoveel olie uit de bobine? Er zitten normaliter maar twee vingerhoedjes in. Er is waarschijnlijk méér aan de hand. In ieder geval is het deze winter niet zo koud geweest dat de bobine kan stukvriezen. Ik zou maar gewoon systematisch gaan foutzoeken, volgens de lijstjes die her en der in handboeken en op internet staan. Hoed u voor hapsnapdiagnoses.
- André Post
- Heavy user
Hoewel de accu nieuw was bleek deze geheel leeg te zijn. Vandaag met een jumpstarter gestart en wonderwel al vrij snel weer aan de praat! André, je hulp is niet meer nodig, maar ontzettend bedankt voor het aanbod!
Ik is een blij mens, nu kan ik de deurpanelen, wandbekleding en stoelhoezen erin doen en weer lekker rijden.
Ik is een blij mens, nu kan ik de deurpanelen, wandbekleding en stoelhoezen erin doen en weer lekker rijden.