alternatieve motoren voor eend? :-)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
alternatieve motoren voor eend? :-)
topic voor woeste ideeën om andere motoren in eenden te bouwen:
http://en.wikipedia.org/wiki/HKS_700E
http://en.wikipedia.org/wiki/HKS_700E
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
ik ben druk bezig met de voorbereiding van de inbouw van een modern BMW 1100cc motorfietsblok - is reeds meerdere malen eerder uitgevoerd, electronische ontsteking, brandstofinjectie, motormanagement, door-en door bewezen betrouwbaar, lijkt qua bouw en geluid nog enigszins op de originele 2cv motor, gecombineerd met een GSA 5-bak kan een gemiddeld verbruik van 1:17 gerealiseerd worden, ca. 90 pk, veel mer kan ik me niet wensen als daily driver voor langere afstanden ..... zit te wachten op de bestelde adaptorplaat tussen blok en AmiSuper versnellingsbakhuis.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 383
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
- Locatie: Rotterdam
Ik was net onderweg met de eend en zat te genieten van het geluid van het motortje.
Nu heb ik die Daihatsu als 1e auto, of als 2e, net hoe m'n bui is, en daar moet eigenlijk een ander blokje in. Ik ga eens kijken hoe makkelijk of juist moeilijk het is om daar een eend blokje in te bouwen. Denk dat de diepte vooral een probleem word..
Nu heb ik die Daihatsu als 1e auto, of als 2e, net hoe m'n bui is, en daar moet eigenlijk een ander blokje in. Ik ga eens kijken hoe makkelijk of juist moeilijk het is om daar een eend blokje in te bouwen. Denk dat de diepte vooral een probleem word..
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
@Maus
het moet wel kunnen lijkt me, het grootste probleem bij een 2cv is de hoogte van de olievulpijp aan de voorkant, maar met zo'n modern klein pijpje moet dat wel op te lossen zijn. Een luchtfilter op een voorscherm moet ook geen probleem zijn lijkt me.
Aandrijfassen maken is al helemaal goed te doen, gezien het feit eenden schuifstukken hebben. Dan komt het aan elkaar lassen van het wiel-deel met de Daihatsu-assen niet zó nauw (qua lengte)
In een LN/a past het ook, en zo groot zijn die ook niet
het moet wel kunnen lijkt me, het grootste probleem bij een 2cv is de hoogte van de olievulpijp aan de voorkant, maar met zo'n modern klein pijpje moet dat wel op te lossen zijn. Een luchtfilter op een voorscherm moet ook geen probleem zijn lijkt me.
Aandrijfassen maken is al helemaal goed te doen, gezien het feit eenden schuifstukken hebben. Dan komt het aan elkaar lassen van het wiel-deel met de Daihatsu-assen niet zó nauw (qua lengte)
In een LN/a past het ook, en zo groot zijn die ook niet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu. Je kan bij hem een verlengde motorkap kopen zodat de 3-cylinder Suzuki of GS 4-cylinder boxer onder de (verlengde) motorkap past. Hiermee heb je dan weliswaar een 2CV motorkap, maar als je echt goed kijkt kloppen de verhoudingen niet meer met die te lange motorkap, maar dat is mijn mening.
wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte
wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
daar zul je zeker gelijk in hebben, ik vergeet soms dat ik een slecht geheugen heb...azuiper schreef:Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu.
volgens mij doe je zoiets zowiezo alleen voor de lol (omdat het kan)azuiper schreef: wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte