Nieuwe Carbarateur

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Bartjeeh
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 10 okt, 2010 21:32
Locatie: Lochem
Contacteer:

Nieuwe Carbarateur

Bericht door Bartjeeh » di 16 apr, 2013 22:04

Ik heb voor mijn eendje een nieuwe carbarateur nodig, maar nu vraag ik mij af waar i kdat nu het beste kan kopen. Zo kom ik vaak in de buurt van burton en hebben ze daar een gereviseerde liggen voor 175. Wat is hier nu wijsheid? Ergens een 2dehands oppikken? Of beter nog gewoon een volledig gereviseerde of weet iemand waar ik er goed aan carbarateurtjes komen kan?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 16 apr, 2013 22:34

Er zijn genoeg adressen/webwinkels waar je een nieuwe kunt kopen.

Maar waarom reviseer je je eigen carburateur niet?

Bartjeeh
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 10 okt, 2010 21:32
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bericht door Bartjeeh » wo 17 apr, 2013 11:31

Omdat ik geen idee had dat dat een mogelijkheid was. Volgens een goede vriend van mijn vader die nog wel eens wat onderhoud aan mijn eentje doet zit er speling op de asjes. En moet dat vervangen. Is het inderdaad goed te doen om hem zelf goed te reviseren?

want ik heb bijvoorbeeld even naar de revisiesetjes zitten kijken. Maar in feite doet dat niets met de speling op de asjes? Hoe zou ik dat moeten corrigeren?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 17 apr, 2013 13:40

speling op de asjes is idd slecht te repareren. meestal is het gat in de carburateur ook de boosdoener en niet de asjes zelf. ik zou opzoek gaan naar een tweedehands zonder speling en dan een revisie setje kopen met nieuwe vlotternaald pakking ed. het liefst laat je de carburateur ultrasoon reinigen of koop je een busje shuma bij de mitsubishi dealer(dat is een soort schuim wat je in de carburateur spuit en deze helemaal schoonmaakt.

of een gereviseerde kopen. dat is duurder maar hoef je het niet zelf te doen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie