rem loopt aan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Probeer eens met een schroevendraaier of je de remblokken/zuigers weer helemaal in de klauwen kunt drukken (let wel op dat het reservoir op de hoofdremcilinder niet over stroomt
)
LET OP, als dit lukt dan eerst met het rempedaal de remblokken weer terug pompen
En als dit lukt zit het probleem waarschijnlijk in je hoofdremcilinder.

LET OP, als dit lukt dan eerst met het rempedaal de remblokken weer terug pompen


En als dit lukt zit het probleem waarschijnlijk in je hoofdremcilinder.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ja even bij werken. ik heb ook veel telefonische contacten gehad.
na veel uit proberen bleek het dat sde zuigers te vastr zaten terug duwen ging niet voldoende en ze bleven aanlopen, van alles gebrobeerd
zelfs de remblokken waren er niet zo maar uit te krijgen.
remolie vervangen maar dit gaf ook geen verandering
nu gereficeerde remklauwwen er op gezet met nieuwe remblokken.
tot zo ver is alles nu prima
ik heb alleen na het monteren alleen een probleem dat ik nog moet oplossen.
het rempendaal gaat bij de eerste keer indrukken tot op de bodem, het remt dan wel iets af, bij de twede keer (pompen) doet hij het goed.
ik geloof dat ik het dan moet ontluchten
dat moet ik nog gaan doen
het bleek dus dat de zuigers te vast zaten
na veel uit proberen bleek het dat sde zuigers te vastr zaten terug duwen ging niet voldoende en ze bleven aanlopen, van alles gebrobeerd
zelfs de remblokken waren er niet zo maar uit te krijgen.
remolie vervangen maar dit gaf ook geen verandering
nu gereficeerde remklauwwen er op gezet met nieuwe remblokken.
tot zo ver is alles nu prima
ik heb alleen na het monteren alleen een probleem dat ik nog moet oplossen.
het rempendaal gaat bij de eerste keer indrukken tot op de bodem, het remt dan wel iets af, bij de twede keer (pompen) doet hij het goed.
ik geloof dat ik het dan moet ontluchten
dat moet ik nog gaan doen
het bleek dus dat de zuigers te vast zaten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik heb ontlucht en ik heb het idee dat hij niet meer sponzig is
het pendaal zit tot bijna aan de bodem, ik moet dus het pendaal ver in trappen voor hij remt, rem dan niet stevig
(geen noodstop gemaakt om de nieuwe remblokjes)
bij pompen komt hij iets hoger en remt wel beter
vraag
is dit lucht?
moet het rompendaal afgesteld worden?
moeten de achter remmen gesteld (in het boek kan ik niet goed vinden hoe dit oet) worden?
of iets anders?
wie weet raad
het pendaal zit tot bijna aan de bodem, ik moet dus het pendaal ver in trappen voor hij remt, rem dan niet stevig
(geen noodstop gemaakt om de nieuwe remblokjes)
bij pompen komt hij iets hoger en remt wel beter
vraag
is dit lucht?
moet het rompendaal afgesteld worden?
moeten de achter remmen gesteld (in het boek kan ik niet goed vinden hoe dit oet) worden?
of iets anders?
wie weet raad
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Het kan dus zijn zoals ik schreef dat je achterremmen gesteld moeten worden. Als deze te ruim staan afgesteld (flinke speling tussen remvoeringen en remtrommel) heb je dus een flinke pedaalslag nodig om de remvoeringen voldoende ver naar buiten te drukken totdat deze goed remmen. Daardoor zal de tweede keer intrappen eerder een hard pedaal opleveren omdat de remvoeringen domweg nog niet volledig terug zijn gekomen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
voorheen had ik dar geen last van maar dat kan dus na het verversen van de remolie of vervangen van de remklauw voor
ik had begrepen dat de voor remmen de meeste werking moesten doen en de achter minder. als ik dit nu stel is het dan niet achter de eerste.
als ik nu rem moet ik diep intrappen en remt hij langzaam af maar remt wel, dit langzame geeft wel een langere remweg.
een stelnok weet ik niet zo te vinden
op een tekening van het handboekd 2cv op blz 162 zie ik links boven een bout aan de achterkant is dat de stelnok?
begrijp ik goed stellen tot dat je hem goord, dan iets terug draaien en iets minder ver aan draaien zodat hij net niet aan loopt op sleept
ik had begrepen dat de voor remmen de meeste werking moesten doen en de achter minder. als ik dit nu stel is het dan niet achter de eerste.
als ik nu rem moet ik diep intrappen en remt hij langzaam af maar remt wel, dit langzame geeft wel een langere remweg.
een stelnok weet ik niet zo te vinden
op een tekening van het handboekd 2cv op blz 162 zie ik links boven een bout aan de achterkant is dat de stelnok?
begrijp ik goed stellen tot dat je hem goord, dan iets terug draaien en iets minder ver aan draaien zodat hij net niet aan loopt op sleept
Mooi ga ik dat doen
alle 4 zitten erg vast, met goede ring sleutel en hamer, volle kracht geen beweging in te krijgen
bij 1 draaide huij al iest door het ijzer geen, als die niet losser gaat zitten wordt het door boren, maar dat probeer ik te voorkomen. het zal een tijd niet los geweest zijn, ik denk dat als he los is er wel nieuwe remblokken op zullen moeten
alle 4 zitten erg vast, met goede ring sleutel en hamer, volle kracht geen beweging in te krijgen
bij 1 draaide huij al iest door het ijzer geen, als die niet losser gaat zitten wordt het door boren, maar dat probeer ik te voorkomen. het zal een tijd niet los geweest zijn, ik denk dat als he los is er wel nieuwe remblokken op zullen moeten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam