Antenne plaatsen
-
- Beginner
Antenne plaatsen
Bestaan er antenne's die je kunt plaatsen zonder gaten te borden? Ik vind het zonde om te moeten boren in de auto.....
Rob
Rob
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
Rob Schipper schreef:Bestaan er antenne's die je kunt plaatsen zonder gaten te borden? Ik vind het zonde om te moeten boren in de auto.....
Rob
Heb ik vroeger ook gehad maar had bij regen lekkage erlangs tussen de dakrand en het dak.AZL57 schreef:ik heb een speciale eenden antenne die zit boven de voorruit en wordt over de dakrand geklemt
Ik heb dit type nooit in een winkel gezien maar wel een gootantenne. Niet in Nederland, maar jaren terug in de franse supermarché's. Ik heb er toen een heleboel mee naar NL genomen maar ben nu uitverkocht.
De laatse jaren zie ik ze niet meer, ook niet meer in die supermarché's
Het voordeel is dat de antenne in de goot staat en alleen een snoertje aan de zijkant onder het dak door hoeft. Geen lekkage dus.
Zoeen heb ik ook gehad voor een bakkie, maar de radioantenne voor in de goot die ik hier noem is een ander type.Bertje Beige schreef:Ik heb ooit een steun gehad die met 1 rubber dop tegen de carrosserie steunde, en waarvan het andere eind met een klem, bout en vleugelmoer vast zat op de regengoot
@Rob: Misschien kun je bij een elektronicazaak waar ze nog bakkies verkopen zo'n beugel scoren en er dan er een radio-antenne op monteren.
Laatst gewijzigd door SPOTeend op zo 21 apr, 2013 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
-
- Beginner
Ja, dat schreef ik in mijn laatste zin:Rob Schipper schreef:Is zo'n gootantenne zelf te maken?
Rob
@Rob: Misschien kun je bij een elektronicazaak waar ze nog bakkies verkopen zo'n beugel scoren en er dan er een radio-antenne op monteren.
A-type rijder sinds 1980.