Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » do 25 apr, 2013 10:27

gezien het hoge aantal kilometer die ik rijd blijft de LPG er bij mij mooi inzitten. Ik blijf het er wel uithalen. De belasting valt door het lage gewicht van de eend nog mee. Ik heb serieus te doen met mensen met amerikanen, volvos en met name ook bussen en vrachtwagens die tot camper zijn omgebouwd...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 25 apr, 2013 12:15

Captain Krimson schreef:gezien het hoge aantal kilometer die ik rijd blijft de LPG er bij mij mooi inzitten. Ik blijf het er wel uithalen. De belasting valt door het lage gewicht van de eend nog mee. Ik heb serieus te doen met mensen met amerikanen, volvos en met name ook bussen en vrachtwagens die tot camper zijn omgebouwd...
Volgens mij kun je beter kijken voor een eend ouder dan 40 jaar en daar je gasinstallatie inleggen, dat ga ik in elk geval wel doen....
Je moet toch even zo'n 500 euro per jaar ophoesten in een 2cv....

Maar ja eerst moeten de plannen nog definitief worden en ook nog het einde van het jaar halen.... regering Rutten komt wel vaker terug van haar uitgangspunten......... of maakt ze juist nog erger...

Als je maar lang genoeg blijft zeggen dat het crisis is dan komt de crisis er vanzelf :? :? :?

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » do 25 apr, 2013 12:19

Ga maar eens een gasinstallatie in een eend bouwen, je bent vier jaar verder voor je het belastinggeld terugverdiend hebt. Dan heb ik het nog niet over de aanschaf van een goede 40 jaar oude eend...

Stel dat ik 40 000 km per jaar rijd (haal ik makkelijk) dan kost me de belasting 1 cent per kilometer. Dat vind ik niet onredelijk, de wegen worden ook voor mij onderhouden.

Mijn verhaal wijkt af van de meeste verhalen, niet veel idioten rijden zoveel kilometers met hun eend.

Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Oiseau blanc » do 25 apr, 2013 12:38

@ Captain Krimson: Mee eens! Ik vind een gasinstallatie in eend bouwen zoiezo een wat overdreven actie, vergeleken met de belasting die betaald moet worden( en zonde van de eend)

Ik rijd mijn Ak400 als daily drive, gelukkig 41 jaar oud en dus hoef ik me nergens zorgen over te maken! 8)
La Liberte en 2CV!

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » do 25 apr, 2013 12:50

Ik vind het een goed excuus om eindelijk de mehari eens op te knappen :wink:
wat ik met de hy en de eend doe weet ik nog niet
Ik rijd toch rond de 30.000 km per jaar met de eend dus stilstaan in de winter is ook niks
hy moet nog 5 jaar
en de eend nog 7 tot belastingvrij nu

Ach het was leuk zolang het duurde.....
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » do 25 apr, 2013 12:57

Dit soort akties van de overheid zijn natuurlijk dom, en het had zo simpel kunnen zijn.

Ze hadden een regeling moeten maken aan gebruik gekoppeld.

Als voorbeeld heb je een oldtimer (25 jaar en ouder) en je hebt daarnaast nog een moderne auto (jonger dan 25 jaar) dan betaal je alleen WB voor de moderne auto.

Je hebt alleen een oldtimer jonger dan 40 jaar dan betaal je maandelijks wegenbelasting alleen voor de maanden dat je de auto gebruikt

Je hebt meer dan 1 oldtimer tussen de 25 en 40 jaar, je betaald maandelijks wegenbelasting voor de jongste oldtimer.

Je hebt een oldtimer ouder dan 40 jaar, auto is wegenbelasting vrij.

Het redelijke wat er inzit dat iedereen die een oldtimer als dagelijkse auto gebruiken toch meebetalen aan onderhoud van wegen ed.

Goedkope Duitse import stinkdiesels worden vele malen minder aantrekkelijk.

De echte hobbyist wordt ontzien, hij zij kan nog steeds plezier belevn aan zijn/haar hobby.

Vanuit milieuoogpunt worden LPG oldtimers gelijkgesteld aan benzineauto's, oude diesels krijgen daarnaast een extra milieutoeslag
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 25 apr, 2013 13:02

Mijn eend wordt per 1 juni wegenbelastingvrij. Dus binnenkort niet meer maar wanneer gaat die nieuwe regel precies in?

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 25 apr, 2013 13:28

Per 1-1-14.
Verbruik: Afbeelding

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 25 apr, 2013 14:26

Nou mooi. Heb ik nog een half jaartje wegenbelasting vrij. :x

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 25 apr, 2013 14:45

ik leest het al JanR in de politiek!

maar het is idd een mooi gevonden oplossing om het dagelijks gebruik tegen te gaan. zal wel weer te veel geld "gekost" hebben.

met de oltimer verzekering heb je ook al een andere eerste auto nodig. een mooi uitgangspunt. rijdt je er dagelijks mee heb je natuurlijk met andere voorwaarden te maken

gelukkig zit de mijne boven de 40 jaar.

het is jammer dat de prijzen van alles onder de 40 gaat dalen en boven de 40 duurder zal gaan worden. ben nl al even op zoek naar een ribbelkap project eend :D
J B

just drive like you stole it

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 25 apr, 2013 16:03

net ook op cifo gepost, wil t hier toch ook nog ff neerzetten.

Kan me niet zoveel schelen dat ik voor een eendje wat belasting moet gaan betalen, gelukkig heb ik mijn CX diesel niet meer! maar de grens van 40 jaar voor alle auto's ongeacht brandstof (met een overgangsregeling voor benzineauto's) is totaal belachelijk! ik snap wel dat ze wat willen doen aan alle import auto's waarmee t lekker goedkoop rijden is op diesel of LPG, maar ik denk dat de meeste mensen zich toch lelijk vergissen in het onderhoud! en snel terugkomen van hun beslissing om een goedkope oldtimer te rijden!

Helemaal zuur vindt ik het voor mensen zoals mijn vader, hij heeft een camper, diesel uit 1979, weegt bijna 3500 kg (op kenteken) hij heeft sinds midden jaren 80 het volle pond aan belasting betaald al was er in het begin was er nog een 60 dagen kaart, later moest ook het volledige bedrag aan hsb overgemaakt worden tot het beestje 25 jaar oud was.....

dus nu moet hij van zijn magere pensioen weer t volle pond gaan betalen???

BELACHELIJK.

sorry, dit moest er toch ff uit!

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » do 25 apr, 2013 16:59

voor een camper kun je ook kwarttarief betalen...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 25 apr, 2013 18:08

JanR schreef:Dit soort akties van de overheid zijn natuurlijk dom, en het had zo simpel kunnen zijn.
het kan nog veel simpeler, een toeslag op de brandstof en geen wegenbelasting, voor geen enkele auto.

rij je in een zware auto, verbruik je automatisch meer brandstof, dus draag je meer bij.

rij je 100.000 kilometer per jaar, draag je ook automatisch op jaarbasis meer bij dan iemand die de wegen maar 20.000 kilometer berijdt.

op deze manier betaalt iedereen voor zijn of haar gebruik van de weg.

want de 1 rijdt 10.000 kilometer per jaar in zijn eend, de ander 40.000, en beide betalen evenveel wegenbelasting, dat klopt ook niet.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » do 25 apr, 2013 18:21

supercees schreef:
JanR schreef:Dit soort akties van de overheid zijn natuurlijk dom, en het had zo simpel kunnen zijn.
het kan nog veel simpeler, een toeslag op de brandstof en geen wegenbelasting, voor geen enkele auto.

rij je in een zware auto, verbruik je automatisch meer brandstof, dus draag je meer bij.

rij je 100.000 kilometer per jaar, draag je ook automatisch op jaarbasis meer bij dan iemand die de wegen maar 20.000 kilometer berijdt.

want de 1 rijdt 10.000 kilometer per jaar in zijn eend, de ander 40.000, en beide betalen evenveel wegenbelasting, dat klopt ook niet.
Helemaal mee eens!
Simpeler kan het niet .

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 25 apr, 2013 18:54

supercees schreef:

In Nederland betaal je al met meeste voor een liter benzine. Dus daar zit het al in. Maar hoe meer regelingen er zijn hoe meer de overheid aan knoppen kunnen draaien en dus zaken kunnen verhogen. Onderhoud aan de weggen.... En wat dan van al die buitenlanders die gebruik van de Nederlandse wegen maken. Of het nou links of rechtsom is. Alles maken ze toch wel duurder... En aan het einde weer iets toegeven. Dan lijkt het toch dat de kritiek niet voor niets is geweest denk men. Dat is gewoon politiek...

Plaats reactie