Hallo eend rijders,
bij de apk is mijn eendje afgekeurd.
Er moeten vier wiellagers vervangen worden.
als het wiel vrij loopt hoor je hem ietsje aanlopen als het rond draait.
Als ik rij hoor ik niets.
Is het wel nodig om te vervangen, kan ik het met vet smeren?
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Groetjes Joep.
wiellagers
wiellagers
Geniet van het leven, het duur maar even.
-
- Veelvuldig poster
klinkt als een apk station dat er of geen zin aan heeft of de eend niet kent.
Vier lagers tegelijk zou kunnen maar zijn het geen aanlopende trommels achter en meedraaiende bak/schijven aan voorzijde?
Of heeft de eend jaren lang in stalling gestaan. Ooit bij een mehari alle vier vervangen door langdurige stilstand maar daar hoorde je het luid en duidelijk. Was niet in te rijden met vierkante kogels
Vier lagers tegelijk zou kunnen maar zijn het geen aanlopende trommels achter en meedraaiende bak/schijven aan voorzijde?
Of heeft de eend jaren lang in stalling gestaan. Ooit bij een mehari alle vier vervangen door langdurige stilstand maar daar hoorde je het luid en duidelijk. Was niet in te rijden met vierkante kogels
Citroén rolls better than a Rolls!
Re: wiellagers
Dat zijn de remmen en dat is normaal.joep21 schreef:Hallo eend rijders,
als het wiel vrij loopt hoor je hem ietsje aanlopen als het rond draait.
Als ik rij hoor ik niets.
Ik sluit me bij de voorgangers aan. Ga naar een andere garage. Bij voorkeur eentje met Eenden-ervaring!
-
- Veelvuldig poster
je kan zelf luisteren. krik een voorwiel van de grond, stop je hoofd tussen wiel en motorblok en laat iemand je wiel ronddraaien. dan hoor je vanzelf of het bij de wielkant vandaan komt, dan is het je lager, of aan de kant van het motorblok/bak, dan hoor je je schijfrem lichtjes langs de remblokjes gaan. bij je achterwielen werkt dat niet, dan moet je echt de geluiden herkennen, vandaar bovenstaande adviezen om naar een eendenkenner te gaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break