Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?
Gelukkig op waggel goed nieuws, laten we met zijn allen er weer positief op doorgaan. Ik kon op waggel helaas niet bij de vergadering zijn, er moest eerst een rapido worden opgezet want een klein mannetje moest nog een slaapje doen. Maar tijdens het opzetten hoorde ik wel gejuig en dat voelde zeer goed. Ik heb ook begrepen dat een paar jongeren zich wat meer met het internet gaan bemoeien, op naar de toekomst. Minder leuk nieuws is dat het schermertreffen toch zijn laatste editie ingaat. De eigenaar van het weiland krijgt het niet meer voor elkaar om het stuk grond een paar maanden per jaar koe-vrij te houden. (van tevoren kan er ook geen koe lopen anders wordt het kamperen tussen de vlaaien) Aan de andere kant hulde dat iemand het 15 jaar lang leuk vond om een week(end) per jaar ons over de vloer te hebben.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Tja, die verhalen zijn er al enkele jaren... Ik ben een paar keer naar het schermertreffen gegaan met het idee 'dit wordt de laatste, daar wil ik bij geweest zijn'. Maar is het nu dus definitief?schermer schreef:Minder leuk nieuws is dat het schermertreffen toch zijn laatste editie ingaat.
Wel het einde van een tijdperk...
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Ja, ik heb dat ook. Het wordt langzamerhand een liefhebbersauto en geen rij-auto, en de eend verschuift ook steeds meer van 'alternatievelingen' naar 'mannen met een geruite pet' (je weet wel, met zo'n rieten mand achterop de kofferdeksel, op een te verchroomd rekje). Ledenaantallen van clubs worden kleiner, meetings minder bezocht. Ik ben er wel eens minder vrolijk van... maar aan de andere kant, er is nog steeds genoeg te doen als je weet waar je het zoeken moet, en er rijden nog steeds genoeg leuke mensen eend.
Gewoon stug vol blijven houden. Treffens blijven bezoeken, desnoods zelf organiseren, en lekker eend blijven rijden.
(n.b.: daar waar 'eend' staat mag ook 'oudere Citroën' staan.)
Gewoon stug vol blijven houden. Treffens blijven bezoeken, desnoods zelf organiseren, en lekker eend blijven rijden.
(n.b.: daar waar 'eend' staat mag ook 'oudere Citroën' staan.)
Schop nooit zomaar tegen een eend!
Ik zie toch nog wel heel geregeld en dan vooral Eenden, maar ook nogal eens een DS in het wild rijden. Wat betreft de Dyane en de AMI is dat wat minder, maar daar zijn er ook wel wat minder van.
Het is natuurlijk wel een liefhebbersauto, maar een beetje knappe Eend kost ook wel wat geld, dan is het niet heel vreemd dat de eigenaren er zuinig op zijn.
Het is natuurlijk wel een liefhebbersauto, maar een beetje knappe Eend kost ook wel wat geld, dan is het niet heel vreemd dat de eigenaren er zuinig op zijn.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Ik merk toch wel een duidelijke verandering met toen ik 11 jaar geleden eend ging rijden (als dag-dagelijkse auto en nu 11 jaar later nog steeds en met dezelfde eend). Er is minder activiteiten hier op het forum en helaas vooral minder idioten (positief bedoeld); maffe jonge gasten met eenden. De prototype eendenrijders zeg maar. Dat komt mede omdat 10 jaar terug de eend nog wel betaalbaar was voor iemand die net zn rijbewijs had. Nu niet meer. En dat merk je in type eendrijders. De politieke poll hier op bet forum is verschoven van zeg maar SP naar VVD.
Merk het zelf ook. Huis, gezin met kids, werk. Eend onderdeel van t geheel. Zo nu en dan vraag ik me ook af of het nog kan anno 2013. Eend staat altijd buiten en wordt meerdere keren per week gebruikt. Allemaal prima te doen op de roest na. Er moet nu weer nodig aan de koets gelast worden. Paar jaar terug ook al gebeurd maar imitatie wreekt zich nu. Aanbod van goed op te knappen tweedehands koetsen is er nauwelijks meer. Gegalvaniseerde zijn te duur. Dat maakt dat je de eend vanzelf wel ergens in een schuur gaat stoppen.
Jammer dat ik niet dichter bij Rotterdam woon. Dan zou ik subiet lid van Eendenei worden en de cursussen gaan volgen en meer zelf doen (lassen).
Dat bezoekersaantallen vd meetings terugloopt trek ik me niet aan. Heb altijd al weinig meetings bezocht. Als Einzelgänger voel ik me dan toch een pad in een vreemd kakhuis.
Al met al maakt soms beetje weemoedig dat je de eend als vervoermiddel ziet verdwijnen. Maar ja, zo gaat dat. De T- Ford is ook uit het straatbeeld verdwenen. Voorlopig is het nog niet zo ver. Als ik de onderdelencatalogussen zie is de eend nog springlevend. Elk moertje is nieuw te krijgen.
Merk het zelf ook. Huis, gezin met kids, werk. Eend onderdeel van t geheel. Zo nu en dan vraag ik me ook af of het nog kan anno 2013. Eend staat altijd buiten en wordt meerdere keren per week gebruikt. Allemaal prima te doen op de roest na. Er moet nu weer nodig aan de koets gelast worden. Paar jaar terug ook al gebeurd maar imitatie wreekt zich nu. Aanbod van goed op te knappen tweedehands koetsen is er nauwelijks meer. Gegalvaniseerde zijn te duur. Dat maakt dat je de eend vanzelf wel ergens in een schuur gaat stoppen.
Jammer dat ik niet dichter bij Rotterdam woon. Dan zou ik subiet lid van Eendenei worden en de cursussen gaan volgen en meer zelf doen (lassen).
Dat bezoekersaantallen vd meetings terugloopt trek ik me niet aan. Heb altijd al weinig meetings bezocht. Als Einzelgänger voel ik me dan toch een pad in een vreemd kakhuis.
Al met al maakt soms beetje weemoedig dat je de eend als vervoermiddel ziet verdwijnen. Maar ja, zo gaat dat. De T- Ford is ook uit het straatbeeld verdwenen. Voorlopig is het nog niet zo ver. Als ik de onderdelencatalogussen zie is de eend nog springlevend. Elk moertje is nieuw te krijgen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
de moertjes zijn dan ook niet het probleem 
Ik ben zo'n echte idioot die het vertikt om in een modern blik te gaan rijden, binnenkort wordt bij mij alles gegalvaniseerd om het tot in de lengte van dagen te blijven doen. Ik ga (vanwege mijn lpg) 500 euro per jaar belasting betalen (wat nog steeds goed te doen is, en redelijk vanwege het hoge aantal kilometers per jaar) maar kan vanwege werk vaak niet naar treffens rijden (helaas).
Maar grotendeels voldoe ik aan het profiel
(Ah ja, mocht er op mijn eend een chromen rekje met een rieten mandje verschijnen dan mogen jullie mij euthaniseren, dan is het daar wel tijd voor)

Ik ben zo'n echte idioot die het vertikt om in een modern blik te gaan rijden, binnenkort wordt bij mij alles gegalvaniseerd om het tot in de lengte van dagen te blijven doen. Ik ga (vanwege mijn lpg) 500 euro per jaar belasting betalen (wat nog steeds goed te doen is, en redelijk vanwege het hoge aantal kilometers per jaar) maar kan vanwege werk vaak niet naar treffens rijden (helaas).
Maar grotendeels voldoe ik aan het profiel

(Ah ja, mocht er op mijn eend een chromen rekje met een rieten mandje verschijnen dan mogen jullie mij euthaniseren, dan is het daar wel tijd voor)