2cv az uit 1955

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » wo 29 mei, 2013 14:24

een 12 pktje met cen centrifugaal koppeling is mijn verteld door d everkoper. deze loopt.
er zit ook nog een extra motor en bak bij

Afbeelding

Afbeelding

foto's van het interieur heb ik nog niet. dat ga ik zaterdag bekijken.

een andere koets op het chassis doet de rdw idd niet moeilijk over. wordt gezien als een reparatiestuk net als met een nieuw chassis (indien het chassis nummer er op de ruiste manier ierin gezet is)
J B

just drive like you stole it

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 29 mei, 2013 16:35

Ik kan me van vroeger wel herinneren dat oudere eenden voorzien werden van een derde zijruit door de eigenaar om hem iets moderner te laten lijken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 mei, 2013 16:50

j b schreef:
een andere koets op het chassis doet de rdw idd niet moeilijk over. wordt gezien als een reparatiestuk net als met een nieuw chassis (indien het chassis nummer er op de ruiste manier ierin gezet is)

Let op hiermee, de RDW weet meer dan je denkt en als ze al zien dat de koets nieuwer is en het nummer naderhand erin geslagen, dan weet ik zeker dat je problemen krijgt,
volgens mij weten ze ook of een motor origineel is (motornummer/chassisnummer) en dan heb je geen poot meer om op te staan......

dan heb je dus een oud kenteken wat waardeloos is en een nieuwere auto die geen kenteken heeft. M.a.w. het wordt een auto uit 63 b.v. en dat wil je zeker niet, volgens mij.

Een volgend punt is dat je een auto met zonder :lol: :lol: 3e ruit wilt hebben, dan zou ik dus de moeite sparen met deze, oude zijstukken vind je niet en als je het zelf dicht gaat lassen is het niet orgineel........ hetzelfde geld voor knipperlichten in voorspatborden, straks sla je je voor je kop dat er aan gerommeld/ er nieuwe inzitten met een groot gat erin voor de warme koellucht naar buiten te leiden........

Dan ben je straks een hoop tijd kwijt om dingen weer origineel te maken........

Dan kun zoals EngBokho al zei beter een echte oude zoeken waarmee je met 2 vingers in je neus door de RDW komt.......

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 mei, 2013 17:14

Heb net de advertentie gevonden van deze auto, sorry maar in mijn ogen vraagt hij de hoofdprijs, als je op www.leboncoin.fr gaat zoeken daar zie je dit soort 2cv's voor 1000 euro (of meer) minder staan!!!!!!!

Nog een probleem met de Fransen is dat als ze zien dat je helemaal vanuit Nederland naar hun auto komt kijken dan moet het wel iets speciaals zijn en als je dan probeert af te dingen dan valt er ineens niet aan de prijs te tornen..... of ze willen hem helemaal niet meer aan je verkopen, dan beginnen ze ineens iets te roepen van cultureel erfgoed dat in Frankrijk moet blijven enz. enz. enz...

Allemaal zelf al meegemaakt......

Dit alles schrijf ik niet om je te ontmoedigen maar om je voor te bereiden :wink: :wink:

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » wo 29 mei, 2013 17:19

Nog een belangrijk ding, de achterschermen zijn geheel anders van vorm (smaller) dan de latere eenden. Goede exemplaren zijn niet meer te vinden...
Dito voor de 400 velgen, wordt ook al echt lastig.
Dit is zoals een eend uit 1956 er uit zou moeten zien. Let op het eerste type kontje met asymetrische verhoging voor het nummer.
Afbeelding
------------------------------
Traction 11 BL 1950

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 mei, 2013 17:25

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/2cv ... 029459.htm

Wat vind je van deze, even een voorzichtig mailtje sturen of hij misschien een nulletje te veel in de prijs heeft staan :lol: :lol: :lol:

Ongeveer een uurtje rijden voor jouw......

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 29 mei, 2013 17:33

engbokho schreef:Afbeelding
Dan is dit dus een model '57 met de grote achterruit....

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 30 mei, 2013 12:43

vraagprijs was ik ook absoluut niet van plan om te betalen. en anders heb ik iig een leuk weekend met mijn vriendin in parijs gehad. dan was het een goede reden om naar parijs te rijden toch!

die op kapaza zou erg interessant zijn als er idd een 0 teveel staat :D. dat mailtje kan iig geen kwaad. en heb ik inmiddels gedaan. :)
meestal ben ik allang afgehaakt als er zulke prijzen staan. dan kijk ik al niet meer.(zou ik toch eens moeten doen misschien) zo ben ik er in frankrijk eentje tegengekomen die in zeer goede staat verkeerde voor 850 euro. daar was een ander foutje gemaakt en een nul te weinig.

de prijzen op www.leboncoin.fr varrieren flink zeg. van 3x niets tot flink aan de prijs. maar die ga ik eens uitspitten.
J B

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 31 mei, 2013 09:13

de auto in parijs bekijken gaat niet door. Ik kreeg gister te horen dat er veel intresse van particulieren was en dat hij hem gister verkocht heeft.

naar parijs gaan we zowiezo want daar heb ik nu wel zin in gekregen en ik kan altijd mijn ogen goed open houden of ik iets leuks onderweg tegenkom wat niet op internet staat :D
J B

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 31 mei, 2013 12:22

Ik denk dat je er niet rouwig om hoeft te zijn. Waarschijnlijk had je alleen maar extra werk en problemen (RDW) mee gekregen....

Rustig verder zoeken en alle advertertentie sites in binnen- en buitenland bijhouden en dan toeslaan op het juiste moment......

Ik heb zo mijn nieuwe/oude AMI 8 binnengehaald, je hebt mijn topic zeker gezien.....http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12492&highlight=

succes..

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 31 mei, 2013 12:52

LPGo schreef:Ik denk dat je er niet rouwig om hoeft te zijn.
Idd. Geniet van Parijs!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 28 jun, 2013 12:10

LPGo schreef:http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/2cv ... 029459.htm

Wat vind je van deze, even een voorzichtig mailtje sturen of hij misschien een nulletje te veel in de prijs heeft staan :lol: :lol: :lol:

Ongeveer een uurtje rijden voor jouw......

En ben je al verder met je zoektocht???? hier nog iets op gehoord, zag deze auto in e.e.a. blog voorbij komen!!!

Plaats reactie