Sterkste chassis voor raid
Sterkste chassis voor raid
Welk chassis zou het meest geschikt zijn om door Afrika te reizen;
-WHEELS, Lang op de markt en opgebouwd uit metalen koker profielen. eenvoudige stevige constructie
-Verschuur, Opgebouwd uit dikke metalen U-vormige profielen
-Franzose, Ook dik staal gebruikt, dit lijkt mij een zeer degelijke en arbeidsintensieve constructie.
Qua gewicht weet ik niet wat de verschillen zijn, Ze lijken mij allen zeer degelijk.
Misschien zijn er nog andere geschikte chassis die ik nog niet genoemd heb ?
-WHEELS, Lang op de markt en opgebouwd uit metalen koker profielen. eenvoudige stevige constructie
-Verschuur, Opgebouwd uit dikke metalen U-vormige profielen
-Franzose, Ook dik staal gebruikt, dit lijkt mij een zeer degelijke en arbeidsintensieve constructie.
Qua gewicht weet ik niet wat de verschillen zijn, Ze lijken mij allen zeer degelijk.
Misschien zijn er nog andere geschikte chassis die ik nog niet genoemd heb ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Ik heb onder mijn Méhari een SLC Chassis uit Engeland. Zelf al 3x de Touareg Trail mee gereden en geen centje pijn.
Je kan zelf bespreken waar je evt extra bevestigingen wilt hebben oid. Ik heb een Méhari chassis laten maken, korter dan de 2CV. In mijn ogen het meest stevige chassis wat er te koop is.
Ik weet niet of er verkooppunten zijn anders moet je hem zelf importeren, ook niet moeilijk. Contactgegevens Ken Hannna E-mailadres slcchassis@btinternet.com
Je kan zelf bespreken waar je evt extra bevestigingen wilt hebben oid. Ik heb een Méhari chassis laten maken, korter dan de 2CV. In mijn ogen het meest stevige chassis wat er te koop is.
Ik weet niet of er verkooppunten zijn anders moet je hem zelf importeren, ook niet moeilijk. Contactgegevens Ken Hannna E-mailadres slcchassis@btinternet.com
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
persoonlijk denk ik dat al de chassis die zijn opgebouwd uit kokerprofiel of u profiel van 2 of 3 mm dik super sterk zijn.
Als je die stuk krijgt is er van de rest van de eend ook niet veel mer over ben ik bang.
Zelf rijdt ik met een verschuur chassis. Erg degelijk wel zwaar.
mn pa heeft een chassis opgebouwd uit profiel en gegalvaniseerd van de bekende kitcar verkoper. Die zit er ook degelijk uit en daar staat bij dat hij 50kg meer weegt als een origineel. die verschuur weegt ook zo iets schat ik.
Als je die stuk krijgt is er van de rest van de eend ook niet veel mer over ben ik bang.
Zelf rijdt ik met een verschuur chassis. Erg degelijk wel zwaar.
mn pa heeft een chassis opgebouwd uit profiel en gegalvaniseerd van de bekende kitcar verkoper. Die zit er ook degelijk uit en daar staat bij dat hij 50kg meer weegt als een origineel. die verschuur weegt ook zo iets schat ik.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
De SLC is alleen maar U profiel, en ook zwaarder Groot voordeel is de losse boven- en onderplaat zodat je daar lekker de leidingen in kan laten lopen. Natuurlijk kan je daar ook extra bergruimte van maken
Volgens mij is een Verschuur niet meer verkrijgbaar, een ander goed chassis uit Uprofiel is een 2CV-City. Een bekende 2cv-man heeft er nog 4 van in de schuur liggen
Volgens mij is een Verschuur niet meer verkrijgbaar, een ander goed chassis uit Uprofiel is een 2CV-City. Een bekende 2cv-man heeft er nog 4 van in de schuur liggen
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nou ben ik net lekker bezig met een chassiswissel en heb inmiddels vijf verschillende van drie fabrikanten in handen gehad.
Een chassis van Fransose kan ik niet alleen tillen. Bij een origineel chassis gaat dat makkelijk. Zal toch niet dezelfde sterkte hebben, denk ik dan.
Gr Rob
Een chassis van Fransose kan ik niet alleen tillen. Bij een origineel chassis gaat dat makkelijk. Zal toch niet dezelfde sterkte hebben, denk ik dan.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Frank van www.2cvtravel.nl heeft een Barbour chassis in bestelling voor zijn 07 en levering zal september of oktober zijn.Het chassis wordt voorbereid voor 4x4 alleen is daar nu nog geen geld voor beschikbaar en zal de 07 eerst als tweewielaandrijver worden omgebouwd. Later wordt het dan pas 4x4.
Als je interesse hebt in SLC, ik ken Ken Hanna toevallig, de baas van SLC en kan ik wel voor zorgen dat via mijn Eendenmannetje in de buurt van Colchester het op de boot van Harwich naar Hoek van Holland komt en dat is precies 25 minuten rijden van mij....maar je kunt ook mijn Eendenmannetje in GB zelf bellen. Meestal heeft hij wel een chassis op voorraad. Doug Cunningham +44 1206 241 668
2CV City heeft niet een hele goede naam in GB... ze noemen het ook wel 2CV (en dan een verbastering van uitwerpselen dat op city rijmt)
Als je interesse hebt in SLC, ik ken Ken Hanna toevallig, de baas van SLC en kan ik wel voor zorgen dat via mijn Eendenmannetje in de buurt van Colchester het op de boot van Harwich naar Hoek van Holland komt en dat is precies 25 minuten rijden van mij....maar je kunt ook mijn Eendenmannetje in GB zelf bellen. Meestal heeft hij wel een chassis op voorraad. Doug Cunningham +44 1206 241 668
2CV City heeft niet een hele goede naam in GB... ze noemen het ook wel 2CV (en dan een verbastering van uitwerpselen dat op city rijmt)
als een SLC chassis legaal op de weg te krijgen is in nederland zou ik geen seconde twijfelen
ze worden algemeen aanvaard als het beste op de markt in engeland en ken hanna lijkt me een zeer geschikte kerel; reeds een paar maal technisch advies van hem gehad via e-mail ( alhoewel ik hem niet persoonlijk ken)
zeker geen 2CVsh***y, weliswaar het goedkoopste op de markt en misschien geschikt voor dagelijks gebruik maar zeker niet voor raids & off-road
zelf heb ik reeds 2 wheels chassis' gekocht bij amis in brussel ( die trouwens tegenwoordig de fabrikant is van wheels )
het chassis van der Franzose lijkt me trouwens ook zeer degelijk te zijn & een goede kwaliteit/prijs verhouding te hebben
ze worden algemeen aanvaard als het beste op de markt in engeland en ken hanna lijkt me een zeer geschikte kerel; reeds een paar maal technisch advies van hem gehad via e-mail ( alhoewel ik hem niet persoonlijk ken)
zeker geen 2CVsh***y, weliswaar het goedkoopste op de markt en misschien geschikt voor dagelijks gebruik maar zeker niet voor raids & off-road
zelf heb ik reeds 2 wheels chassis' gekocht bij amis in brussel ( die trouwens tegenwoordig de fabrikant is van wheels )
het chassis van der Franzose lijkt me trouwens ook zeer degelijk te zijn & een goede kwaliteit/prijs verhouding te hebben
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
Beetje kromme zin!: "Niet sterker dan het origineel omdat dat niet mag"Twécévé schreef:Je zou toch door de bomen het bos niet meer zien. Wat een keuze aan chassisen!
Overigens las ik weer ergens dat het gegalvaniseerde chassis van Franzose niet sterker is dan het origineel omdat dat niet mag bij de goedkeuring van een dergelijke chassis. Maar ja, zoveel hoofden zoveel meningen.
Ik niet begrijpe wat jij bedoel Wat bedoel je hier precies mee?
En als het toch om een goedkeuring gaat en geen afkeuring, geen probleem lijkt mij