Deelrevisie 18pk motor

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

toplager

Bericht door Le Patron » do 11 jul, 2013 15:56

Ja op voorraad, bestel eventueel keerringetje mee.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3081
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 11 jul, 2013 18:38

Wil de motor komend weekend weer opbouwen dus als iemand nog een los anker in de garage heeft staan hou ik mij aanbevolen. Weet dat ik er nog één heb liggen maar ligt erg noordelijk.
Ik weet een forumlid die nogal vaak van Noord naar Midden rijdt...... :D

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 11 jul, 2013 22:20

Dat zou een ideale transportroute zijn :) Toevallig via sneek en nabij utrecht/culemborg?
Citroén rolls better than a Rolls!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3081
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 11 jul, 2013 22:49

Niet helemaal...Drachten <<>> Nijkerk

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 12 jul, 2013 21:49

Dank Thijs. Aankomend weekend voor verjaardag in Friesland dus kan dynamoanker mooi mee terug.

Ondertussen niet stil gezeten. Alles uit elkaar en voor een groot deel met nieuwe delen weer in elkaar. Eigenlijk wel te doen maar door overmatig olieverbuik zat alles behoorlijk onder de derie.
Nu weer mooi schoon.
Nu met een nokkas van een 21pk. Schijnt sneller te zijn? Kon geen verschillen ontdekken zo snel maar zit erin ;)
Ook een spruitstuk van een 21pk gescoord maar carberateur (32pics geloof ik) behoeft wat aandacht dus eerst originele erop en rijdend maken.
Hopelijk dit weekend weer testdraaien.
Citroén rolls better than a Rolls!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 18 jul, 2013 17:07

Met dank aan Godfried zit er een mooi bronzen busje in voor de priseas en zit de motor weer op de juiste plek :)

Alles weer opgebouwd en aangesloten.
Enkel nog de uitlaat passend maken en de dynamo werkend krijgen.

Omdat het dynamoanker niet los wilde op de nieuwe krukas een ander anker opgehaald. Bleek een fractie dikker en toen paste mijn goed werkende ducelier dynamo niet meer.
Met een andere dynamo waar het dikke anker wel paste geen spanning. :S

Wie ow wie heeft er een goed anker voor een ducelier 7276 of een Paris Rhone G11R111 met bijbehorend anker.
Wil weer rijden ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 18 jul, 2013 17:41

heb je ook gekeken of de regelaar bij de dynamo past, er zijn 2 soorten van regelaars en die doen het alleen met het bijbehorende model dynamo.
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 18 jul, 2013 22:28

Klopt van die combinatie wist ik af vandaar even direct over de polen bij de dynamo gemeten. Uiteraard het anker even geborgt met een dikke ring en niet lang laten lopen in verband met ontbreken van de koeling.

Oude dyanamo deed het maar heb nu een ander dikker anker :s
Mooi uitgedacht zo achter de fan maar zit knoepervast nu.
Mogelijk ben ik er ook met een smaller en goed anker.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 18 jul, 2013 22:41

Ik wel eens gehoord dat je een anker positief (oid)moet laden (?). Anders doet het niks.
Kwestie van stroom erop zetten meen ik.
Heb nu mijn vraagbaak niet bij de hand, wellicht iemand die er meer van weet?
O, ja je kan best je motor een paar minuten zonder fan laten draaien.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 19 jul, 2013 08:42

Deze zijn in 2 merken,nl.paris rhone en duccelier.Om hun eigen merk te beschermen moet je dus altijd het anker,veldwikkeling,houder en regelaar van het zelfde merk houden.
De ene is + geregeld en de andere Massa geregeld.
Dus je oude anker er weer op.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 19 jul, 2013 09:40

Had eerst de combinatie ducelier dynamo en paris rhone spanningsregelaar. Deze combinatie werkte en er enige tijd mee rond gereden.
Nu heb ik er door ontbreken van het anker weer een Paris Rhone dynamo ervoor zitten.

Net even uit een eerder topic wat geprobeerd en volgende gedaan. Collector schoongemaakt en om de veldspoelen weer te polen de plus van de accu op de draad van DYN (regelaar) gehouden. Dit ook tussentijds gedaan.

Wat heb ik gemeten.
Tussen Massa en BAT 6,2/6,3v
Massa DYN 0,3v
Massa EXC o,3v

Bij welke voltage schakeld de regelaar 6 volt op de DYN? Of moet dat juist de EXC zijn
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 19 jul, 2013 10:06

De regelaar regelt via de EXC.Bij de ene geeft hij 6V en de andere geeft hij massa

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 19 jul, 2013 10:22

Oke. Dus op de EXC moet 6 volt te meten zijn of pas als de accu onder een bepaalde waarde zakt.

Nu over zowel DYN als EXC maar een 0,3v
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 19 jul, 2013 16:26

Dat zou dan nu ook moeten,want hij moet laden 7,2V.Maar ik had begrepen dat je een ander type anker erin had zitten.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 24 jul, 2013 20:46

Kwam er even niet meer uit.
Hele nieuwe werkende set is onderweg. Ben benieuwd.
Degene wist mij ook te vertellen dat de draad van DYN voor 1962 aan het koolborstelschil kwam met veldspoelen erachter en na 62 aan massa koolborstelschild.
Hopelijk vrijdag binnen en kunnen we testen :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie