Deelrevisie 18pk motor
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
toplager
Ja op voorraad, bestel eventueel keerringetje mee.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Dank Thijs. Aankomend weekend voor verjaardag in Friesland dus kan dynamoanker mooi mee terug.
Ondertussen niet stil gezeten. Alles uit elkaar en voor een groot deel met nieuwe delen weer in elkaar. Eigenlijk wel te doen maar door overmatig olieverbuik zat alles behoorlijk onder de derie.
Nu weer mooi schoon.
Nu met een nokkas van een 21pk. Schijnt sneller te zijn? Kon geen verschillen ontdekken zo snel maar zit erin
Ook een spruitstuk van een 21pk gescoord maar carberateur (32pics geloof ik) behoeft wat aandacht dus eerst originele erop en rijdend maken.
Hopelijk dit weekend weer testdraaien.
Ondertussen niet stil gezeten. Alles uit elkaar en voor een groot deel met nieuwe delen weer in elkaar. Eigenlijk wel te doen maar door overmatig olieverbuik zat alles behoorlijk onder de derie.
Nu weer mooi schoon.
Nu met een nokkas van een 21pk. Schijnt sneller te zijn? Kon geen verschillen ontdekken zo snel maar zit erin

Ook een spruitstuk van een 21pk gescoord maar carberateur (32pics geloof ik) behoeft wat aandacht dus eerst originele erop en rijdend maken.
Hopelijk dit weekend weer testdraaien.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
Met dank aan Godfried zit er een mooi bronzen busje in voor de priseas en zit de motor weer op de juiste plek 
Alles weer opgebouwd en aangesloten.
Enkel nog de uitlaat passend maken en de dynamo werkend krijgen.
Omdat het dynamoanker niet los wilde op de nieuwe krukas een ander anker opgehaald. Bleek een fractie dikker en toen paste mijn goed werkende ducelier dynamo niet meer.
Met een andere dynamo waar het dikke anker wel paste geen spanning. :S
Wie ow wie heeft er een goed anker voor een ducelier 7276 of een Paris Rhone G11R111 met bijbehorend anker.
Wil weer rijden

Alles weer opgebouwd en aangesloten.
Enkel nog de uitlaat passend maken en de dynamo werkend krijgen.
Omdat het dynamoanker niet los wilde op de nieuwe krukas een ander anker opgehaald. Bleek een fractie dikker en toen paste mijn goed werkende ducelier dynamo niet meer.
Met een andere dynamo waar het dikke anker wel paste geen spanning. :S
Wie ow wie heeft er een goed anker voor een ducelier 7276 of een Paris Rhone G11R111 met bijbehorend anker.
Wil weer rijden

-
- Veelvuldig poster
Klopt van die combinatie wist ik af vandaar even direct over de polen bij de dynamo gemeten. Uiteraard het anker even geborgt met een dikke ring en niet lang laten lopen in verband met ontbreken van de koeling.
Oude dyanamo deed het maar heb nu een ander dikker anker :s
Mooi uitgedacht zo achter de fan maar zit knoepervast nu.
Mogelijk ben ik er ook met een smaller en goed anker.
Oude dyanamo deed het maar heb nu een ander dikker anker :s
Mooi uitgedacht zo achter de fan maar zit knoepervast nu.
Mogelijk ben ik er ook met een smaller en goed anker.
-
- Veelvuldig poster
Had eerst de combinatie ducelier dynamo en paris rhone spanningsregelaar. Deze combinatie werkte en er enige tijd mee rond gereden.
Nu heb ik er door ontbreken van het anker weer een Paris Rhone dynamo ervoor zitten.
Net even uit een eerder topic wat geprobeerd en volgende gedaan. Collector schoongemaakt en om de veldspoelen weer te polen de plus van de accu op de draad van DYN (regelaar) gehouden. Dit ook tussentijds gedaan.
Wat heb ik gemeten.
Tussen Massa en BAT 6,2/6,3v
Massa DYN 0,3v
Massa EXC o,3v
Bij welke voltage schakeld de regelaar 6 volt op de DYN? Of moet dat juist de EXC zijn
Nu heb ik er door ontbreken van het anker weer een Paris Rhone dynamo ervoor zitten.
Net even uit een eerder topic wat geprobeerd en volgende gedaan. Collector schoongemaakt en om de veldspoelen weer te polen de plus van de accu op de draad van DYN (regelaar) gehouden. Dit ook tussentijds gedaan.
Wat heb ik gemeten.
Tussen Massa en BAT 6,2/6,3v
Massa DYN 0,3v
Massa EXC o,3v
Bij welke voltage schakeld de regelaar 6 volt op de DYN? Of moet dat juist de EXC zijn
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Kwam er even niet meer uit.
Hele nieuwe werkende set is onderweg. Ben benieuwd.
Degene wist mij ook te vertellen dat de draad van DYN voor 1962 aan het koolborstelschil kwam met veldspoelen erachter en na 62 aan massa koolborstelschild.
Hopelijk vrijdag binnen en kunnen we testen
Hele nieuwe werkende set is onderweg. Ben benieuwd.
Degene wist mij ook te vertellen dat de draad van DYN voor 1962 aan het koolborstelschil kwam met veldspoelen erachter en na 62 aan massa koolborstelschild.
Hopelijk vrijdag binnen en kunnen we testen