Waar Eendjes zoeken?
Waar Eendjes zoeken?
Hallo iedereen,
Heeft iemand tips hoe ik het best een eendje kan vinden? Ik heb al de Franse 2e handssites lopen afschuimen en een paar interessante deals gezien, maar veel te weinig naar mijn zin.
Hoe komen jullie aan 2CV's, via kennissen, toevallig, andere clubs,...
Ik zoek een eendje om te restaureren en te beginnen met het hele 2CV verhaal. Mijn budget op aankoop ligt daarom rond de 600 euro.
Heeft iemand tips hoe ik het best een eendje kan vinden? Ik heb al de Franse 2e handssites lopen afschuimen en een paar interessante deals gezien, maar veel te weinig naar mijn zin.
Hoe komen jullie aan 2CV's, via kennissen, toevallig, andere clubs,...
Ik zoek een eendje om te restaureren en te beginnen met het hele 2CV verhaal. Mijn budget op aankoop ligt daarom rond de 600 euro.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Als ik eerlijk ben denk ik dat je budget van 600 euro wel wat aan de lage kant is. Daar koop je tegenwoordig amper een sloper voor. Het kan hoor heb onlangs ook voor ongeveer die prijs een dyane gekocht maar dan heb je het wel over een dyane waar veel delen aan missen en zeker een nieuw chassis onder moet wil ik dit weer apk waardig hebben komt er zeker nog ruim 1500 euro bij dan tel ik het overspuiten of rollen is goedkoper nog niet eens mee. stond overigens gewoon op speurders. kijk met het kopen met dit budget goed naar het chassis nr of dit wel goed is. Werd of word veel mee gerommeld zeker in die prijs klasse.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Maar als je marktplaats dan toch ff weer door spit.
zie ik dan toch weer wat leuks helaas is mijn schuur vol maar is dit wat voor jou http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... b9c5b7a618
zie ik dan toch weer wat leuks helaas is mijn schuur vol maar is dit wat voor jou http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... b9c5b7a618
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
600 euro is idd aan de lage kant, hoewel ik net een zeer respectabele acadiane voor 400 euro op de kop heb getikt met een onwijs goed chassis...
Voor een kleine 1500 euro kun je nog wel eens iets op marktplaats tegen komen. Maar dan moet je wel aan de slag met owatrol.
Bovenstaande is idd leuk! ... En lijkt goed droog te hebben gestaan...
Voor een kleine 1500 euro kun je nog wel eens iets op marktplaats tegen komen. Maar dan moet je wel aan de slag met owatrol.
Bovenstaande is idd leuk! ... En lijkt goed droog te hebben gestaan...
Acadiane 1983
Dyane 1982
Mehari 1978
Dyane 1982
Mehari 1978
Als je mazzel hebt kan het via via, maar de meeste eendenkennissen weten wel wat een eend waard is. Goed zoeken op internet, marktplaats, speurders, tweedehands.nl enz. Die dyane is wel een mooie vondst trouwens voor €600 is dat niet duur. Als je tenminste van dyane's houd ik vind ze persoonlijk ook leuk en ze rijden erg lekker.
Die Dyane is zeker de moeite waard op de foto's afgaande, voor die 600 euro kun je je nauwelijks verkopen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
En weer een dyaantje voor weinig http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 52368.html
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik denk dat je tegenwoordig voor 600 best iets leuks kunt kopen als je zelf handig bent. Je hebt dan alleen wel wat geduld nodig om te speuren. Ik heb bijvoorbeeld een dyane 4 gekocht voor 300 euro en dit jaar nog een acadiane voor twee flessen rode wijn. Wel wat laswerk aan, maar dat is ook leuk om te leren. Het is sowieso handig om te kunnen lassen als je een 2cv rijd.
De hobby kun je zo duur maken als je zelf wil. Ieder doet dit op zijn manier!
De hobby kun je zo duur maken als je zelf wil. Ieder doet dit op zijn manier!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Oja, en een chassis vervangen is een van de leerzaamste dingen als je aan een 2cv sleutelt. Is goed te doen, gewoon beginnen om de koets en de motor te demonteren. Kwestie van gewoon logisch boerenverstand gebruiken.
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
Een diane voor twee flessen wijn? Dat is werkelijk geniaal! Ik heb net een acadiane gekocht voor 400 euro. Veel plaatwerk wat moet worden vervangen, maar een fantastisch chassis en een prima lopend motortje.
Idd een leuke speurtocht naar wat plaatmateriaal en ik kan de weg weer op. Ik kan zelf niet lassen, dat is wel een punt.
Idd een leuke speurtocht naar wat plaatmateriaal en ik kan de weg weer op. Ik kan zelf niet lassen, dat is wel een punt.
Acadiane 1983
Dyane 1982
Mehari 1978
Dyane 1982
Mehari 1978
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het leuke van een acadiane is dat ze eigenlijk niet echt gewild zijn. Terwijl ze super practisch zijn en heerlijk rijden. De mijne maak ik in de aankomende winter weer gebruiksklaar. Chassis lassen, koetswerk lassen, technisch in orde maken en als laatste een mooie schilderklus.
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
Precies! En ze worden nu zeer schaars, dus uiteindelijk weer zeer gewild. En dan heb ik er twee staandezilverlinde schreef:Het leuke van een acadiane is dat ze eigenlijk niet echt gewild zijn. Terwijl ze super practisch zijn en heerlijk rijden. De mijne maak ik in de aankomende winter weer gebruiksklaar. Chassis lassen, koetswerk lassen, technisch in orde maken en als laatste een mooie schilderklus.
Acadiane 1983
Dyane 1982
Mehari 1978
Dyane 1982
Mehari 1978