Compressor
Compressor
Beste,
Ik zou graag stralen met mijn hudige compressor, het gaat dan met name om kleine delen. Het probleem is echter dat mijn compressor niet echt afdoende is, deze heeft een capaciteit van 126 l/m en een tank van 6 liter. Nu ben ik een aantal keer de tip tegen gekomen om een oude LPG tank aan de compressor te koppelen, zover ik het zie lijkt mij dat een goede oplossing of zie ik dingen over het hoofd?
Ik zou graag stralen met mijn hudige compressor, het gaat dan met name om kleine delen. Het probleem is echter dat mijn compressor niet echt afdoende is, deze heeft een capaciteit van 126 l/m en een tank van 6 liter. Nu ben ik een aantal keer de tip tegen gekomen om een oude LPG tank aan de compressor te koppelen, zover ik het zie lijkt mij dat een goede oplossing of zie ik dingen over het hoofd?
If it ain't broke, let's fix it until it is.
Nee gewoon doen, doe ikzelf ook!!! alleen uitkijken dat als je wilt lassen/boren in je lpg tank dat alle gas eruit is (ontploffingsgevaar)
Ik heb een tank van de sloop gehaald en afgeschermd in de tuin op een kiertje open gezet... heeft 3 dagen geduurd voordat hij leeg was.... daarna een uurtje of 4 doorspoelen met lucht uit de compressor op een bestaande aansluiting en daarna de juiste aansluitingen gemaakt....
Ps. Ik gebruik de tank om te poedercoaten, dit is een erg lage druk..maar volgens mij kan een lpg tank ,makkelijk 10 bar hebben...... en anders gaat het overdruk ventiel wel open......
Ps2. straalcabine is ook zelf gemaakt van oud olievat.
http://www.international2cvfriends.com/ ... d=4889&t=1
Ik heb een tank van de sloop gehaald en afgeschermd in de tuin op een kiertje open gezet... heeft 3 dagen geduurd voordat hij leeg was.... daarna een uurtje of 4 doorspoelen met lucht uit de compressor op een bestaande aansluiting en daarna de juiste aansluitingen gemaakt....
Ps. Ik gebruik de tank om te poedercoaten, dit is een erg lage druk..maar volgens mij kan een lpg tank ,makkelijk 10 bar hebben...... en anders gaat het overdruk ventiel wel open......
Ps2. straalcabine is ook zelf gemaakt van oud olievat.
http://www.international2cvfriends.com/ ... d=4889&t=1
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 4 nov, 2013 21:35
k heb m inderdaad doorgespoeld, door stralen wordt het toch warm, leek me niet zo'n goede combinatie.
Ik straal idd ook met baksoda, dat spat uiteen op het materiaal waardoor kleine delen (grote natuurlijk ook) niet worden beschadigd, ideaal voor je carb enz.
Ik straal idd ook met baksoda, dat spat uiteen op het materiaal waardoor kleine delen (grote natuurlijk ook) niet worden beschadigd, ideaal voor je carb enz.
If it ain't broke, let's fix it until it is.
Tuurlijk kun je hem doorspoelen met water maar dan zal toch eerst het gas eruit moeten.. Tevens vind ik het niets omdat je tank dan door en door vochtig is en als je iets niet wilt hebben dan is het vocht in je straalgoed..... en mijn tank wordt helaas niet warm doordat ik mijn lpg tank zo'n 10 meter bij de compressor vandaan heb....
hier zijn wat foto's van spulletjes die mijn stiefzoon toevallig afgelopen zondag gezandstraald heeft en daarna gepoedercoat......
hier zijn wat foto's van spulletjes die mijn stiefzoon toevallig afgelopen zondag gezandstraald heeft en daarna gepoedercoat......
Zandstralen en poedercoaten doen we zelf.......... we is vooral mijn stiefzoon
www.international2cvfriends.com/forum/d ... &mode=view
www.international2cvfriends.com/forum/d ... &mode=view
www.international2cvfriends.com/forum/d ... &mode=view
www.international2cvfriends.com/forum/d ... &mode=view