Winterbanden voor Eend
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik hoorde dat de Eendenwacht in Vlaardingen winterbanden verkoopt maar ook verhuurd... Misschien is dat een optie voor diegene die geen winterbanden wil kopen of wil opslaan als het weer zomer is...
Staat op de site ook iets over www.eendenwacht.nl
Staat op de site ook iets over www.eendenwacht.nl
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- gelemotor
- Regelmatige poster
champiro banden
ouder topic maar even afstoffen.....
Tis tenslotte zomer !
Heeft er iemand inmiddels ervaring met de Champiro GT Radial 135/70 winterband??
Vredestein heeft een zeer mooi profiel op de Snow +, maar is pas vanaf 155 /80 leverbaar .
Die kunnen later nog, als het volgende project klaar is??
De champiro's hebben, samen met een Maxxis 135/70, het mooiste ruige profiel voor de gewenste Dakar look.
op http://www.autobandenmarkt.nl staat meer aan beschikbare banden.
Of zal ik het gewoon eens testen, ze zijn erg goedkoop , dus daar hoef je het dan niet voor te laten.
Gr, Luc
Thuis met een geknakte rug, voordeel is dat je eens wat kan uitzoeken....nadeel ( financieel) dat de 2cv WM beurt maar even uitbesteed wordt, waarvan dat dan wel weer het voordeel is dat dat dan wel goed gebeurt !
Tis tenslotte zomer !
Heeft er iemand inmiddels ervaring met de Champiro GT Radial 135/70 winterband??
Vredestein heeft een zeer mooi profiel op de Snow +, maar is pas vanaf 155 /80 leverbaar .
Die kunnen later nog, als het volgende project klaar is??
De champiro's hebben, samen met een Maxxis 135/70, het mooiste ruige profiel voor de gewenste Dakar look.
op http://www.autobandenmarkt.nl staat meer aan beschikbare banden.
Of zal ik het gewoon eens testen, ze zijn erg goedkoop , dus daar hoef je het dan niet voor te laten.
Gr, Luc
Thuis met een geknakte rug, voordeel is dat je eens wat kan uitzoeken....nadeel ( financieel) dat de 2cv WM beurt maar even uitbesteed wordt, waarvan dat dan wel weer het voordeel is dat dat dan wel goed gebeurt !

Duck your life
Re: champiro banden
Lijkt mij geen verkeerde band en al helemaal niet voor deze prijs...... ik zeg testen maar....gelemotor schreef:ouder topic maar even afstoffen.....
Tis tenslotte zomer !
Ik heb al jaren winterbanden onder mijn eend van een smart,135/70 R 15 en bevallen redelijk. Ik heb ook winterbanden 135(/80) R 15 maar die geven de snelheid wat beter aan. Misschien eerst een keer huren voordat je ze koopt? http://eendenwacht.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Goede tip van die champiro's. Daar ga ik mezelf eens op trakteren! En aangezien mijn rode eend 3 slechte banden had bij de keuring ( die vierde was de reserveband), wel goedgekeurd! En ik 's winters toch met de eend naar de strooiauto moet rijden, en het een blubberzooitje bij de paarden kan zijn. Lijkt het me geen overbodige luxe 

- gelemotor
- Regelmatige poster
De Champiro's bevallen goed tot op heden, ze lijken wat lichter te sturen en de topsnelheid is theoretisch wat afgenomen, praktisch zeker niet minder geworden.
De motor trekt nu gewoon wat beter door, wel heb ik met de TomTom ernaast geconstateerd dat de teller afwijking zeker 10 % bedraagt.
Met vouwwagen flink door kunnen rijden, 85 constant op redelijk vlakke weg vond ik niet verkeerd, met uitschieters omhoog maar helaas ook zeker omlaag natuurlijk.
Volgende gaan ze er weer onder is mijn idee nu.
Ze zien er ook lekker stoer uit, zeker niet 2CV origineel maar soms mag dat best!
Gr, Luc
De motor trekt nu gewoon wat beter door, wel heb ik met de TomTom ernaast geconstateerd dat de teller afwijking zeker 10 % bedraagt.
Met vouwwagen flink door kunnen rijden, 85 constant op redelijk vlakke weg vond ik niet verkeerd, met uitschieters omhoog maar helaas ook zeker omlaag natuurlijk.
Volgende gaan ze er weer onder is mijn idee nu.
Ze zien er ook lekker stoer uit, zeker niet 2CV origineel maar soms mag dat best!

Gr, Luc
Duck your life
-
- Heavy user
Wart voor motor rijd je mee?
Was die 85 in vier of drie?
Ik ben net terug met mn zelfbouwcaravan. Daarmee haalde ik in drie eigenlijk altijd wel de 85km/u.
Met de wind mee wel eens 95 in vier.
In Luxemburg ook hellingen gehad voor de eerste versnelling....
AM2 motor en bijpassende bak.
4 TOYO's.....
Was die 85 in vier of drie?
Ik ben net terug met mn zelfbouwcaravan. Daarmee haalde ik in drie eigenlijk altijd wel de 85km/u.
Met de wind mee wel eens 95 in vier.
In Luxemburg ook hellingen gehad voor de eerste versnelling....
AM2 motor en bijpassende bak.
4 TOYO's.....