Motorperikelen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Motorperikelen
Na de revisie van mijn 18pk azam de eerste kilometers gereden.
Zo hebben we een dag heerlijk probleemloos gereden en vandaag weer inhouden, knallen in het luchtfilter en uitslaan als je ergens voor moet stoppen. Geef je net voor uitvallen even gas blijft hij lopen.
Wat zou dit kunnen veroorzaken? Zit zelf te denken aan condensator die het aan begeven is of zou het toch iets met carberateur zijn?
Zo hebben we een dag heerlijk probleemloos gereden en vandaag weer inhouden, knallen in het luchtfilter en uitslaan als je ergens voor moet stoppen. Geef je net voor uitvallen even gas blijft hij lopen.
Wat zou dit kunnen veroorzaken? Zit zelf te denken aan condensator die het aan begeven is of zou het toch iets met carberateur zijn?
Laatst gewijzigd door Bull Frog Bleu op do 5 sep, 2013 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Citroén rolls better than a Rolls!
Klinkt wel als een ontstekingsprobleem. Basisdingen controleren zou ik zeggen. Dat inhouden, hikken en ploffen is mij ook eens overkomen nadat ik puntjes had vervangen. Oude condensator teruggezet en het was opgelost. Heb ook weleens een nieuwe gehad die helemaal niets deed.
En dat afslaan bij stoppen... Heb het met een 6je meegemaakt dat er in een nieuwe carburateur pakking een gaatje verkeerd was gemaakt waardoor ie afsloeg bij remmen. Ik weet niet of je zoiets vervangen hebt, maar anders wel het controleren waard.
Carburateur kun je gewoon checken op valse lucht met beetje remmenreiniger. Voorzichtig bij pakkingen en asjes van de carburateur spuiten. Reageert de motor hierop dan weet je dat er valse lucht getrokken wordt.
En dat afslaan bij stoppen... Heb het met een 6je meegemaakt dat er in een nieuwe carburateur pakking een gaatje verkeerd was gemaakt waardoor ie afsloeg bij remmen. Ik weet niet of je zoiets vervangen hebt, maar anders wel het controleren waard.
Carburateur kun je gewoon checken op valse lucht met beetje remmenreiniger. Voorzichtig bij pakkingen en asjes van de carburateur spuiten. Reageert de motor hierop dan weet je dat er valse lucht getrokken wordt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Stationair sproeier schoonmaken misschien.
Overigens, laat ik bij het verwisselen van onderbrekerpunten altijd de oude condensator zitten.
Te veel verhalen gehoord over problemen met nieuwe.
Overigens, laat ik bij het verwisselen van onderbrekerpunten altijd de oude condensator zitten.
Te veel verhalen gehoord over problemen met nieuwe.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Dank voor de tips en lessen gerard.
Gekke is dat ik carberateur twee dagen daarvoor netjes met warme motor had gesteld. Zelfs een dagje probleemloos mee gereden tot gister. Mogelijk afstelling verlopen of toch vestopte sproeier. Eerst daarop inzetten en na afstellen de condensator eventueel wisselen. De sproeiers er allemaal even uit en daarblazen.
Ooit een keer met zesje gehad inhouden en knallen. Dat was toen met nieuw setje punten en condensator weer klaar.
Wordt vervolgt
Gekke is dat ik carberateur twee dagen daarvoor netjes met warme motor had gesteld. Zelfs een dagje probleemloos mee gereden tot gister. Mogelijk afstelling verlopen of toch vestopte sproeier. Eerst daarop inzetten en na afstellen de condensator eventueel wisselen. De sproeiers er allemaal even uit en daarblazen.
Ooit een keer met zesje gehad inhouden en knallen. Dat was toen met nieuw setje punten en condensator weer klaar.
Wordt vervolgt
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Weer even middagje aan het sleutelen geweest.
Reserve carberateur gemonteerd en afgesteld en liep zowaar weer goed. Rondje gereden en niks aan de hand. Tot ik weer een rondje ging rijden en dezelfde problemen weer terug kwamen
Weer inhouden bij het afremmen, knallen en alleen willen lopen op de choke. Loopt heb ik het idee ook niet helemaal regelmatig dan.
Verdenk nu toch steeds meer de tank waar vuil inzit. Heeft natuurlijk al aantal jaar stilgestaan en nu komt alles los.
Is het een idee de stalen tank te vervangen voor een plastic tank. En zo ja past dat? Wie heeft er nog één op zolder liggen mag wel pbtje doen.
Reserve carberateur gemonteerd en afgesteld en liep zowaar weer goed. Rondje gereden en niks aan de hand. Tot ik weer een rondje ging rijden en dezelfde problemen weer terug kwamen

Verdenk nu toch steeds meer de tank waar vuil inzit. Heeft natuurlijk al aantal jaar stilgestaan en nu komt alles los.
Is het een idee de stalen tank te vervangen voor een plastic tank. En zo ja past dat? Wie heeft er nog één op zolder liggen mag wel pbtje doen.
Citroén rolls better than a Rolls!
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Zou er een vacuum probleem zijn in de tank? Probeer eens zonder dop op de tank te gaan rijden evt.
Heb ik ook eens gehad, ontluchtingsgaatje verstopt in de tankdop.
Heb ik ook eens gehad, ontluchtingsgaatje verstopt in de tankdop.
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zou ook nog iets zijn om te controleren.
Tank schoonmaken is geen overbodige luxe denk ik omdat het vuil van de afgelopen jaren nu losweeks en in mijn filter (en kleinere deeltjes verder) terecht komen.
Aankomende dagen eens mee aan de slag. Voordeel van de stalen tank is dat er een aftapplug inzit
Tank schoonmaken is geen overbodige luxe denk ik omdat het vuil van de afgelopen jaren nu losweeks en in mijn filter (en kleinere deeltjes verder) terecht komen.
Aankomende dagen eens mee aan de slag. Voordeel van de stalen tank is dat er een aftapplug inzit

Citroén rolls better than a Rolls!
Kijk ook eens naar je filtertje in de tank, dat was bij mijn Ami nagenoeg verstopt, stationair was geen probleem maar na 1 kilometer rijden viel de boel stil (tot 2 keer toe) filtertje eruit gehaald en het probleem was opgelost. bij mij zat er zo'n lammellen filtertje in dat heb ik daarna in een ultrasoon-badje lekker laten ultrasoneren
je wilt niet (w)eten wat daar vanaf kwam, hele olifanten........
en ook het rubber slangetje vervangen tussen tank en leiding....... als je dan toch bezig bent....
p.s. bij de oude eenden zit een klepje zodat je niet de tank eronderuit hoeft te halen maar dat weet je natuurlijk wel.....


en ook het rubber slangetje vervangen tussen tank en leiding....... als je dan toch bezig bent....
p.s. bij de oude eenden zit een klepje zodat je niet de tank eronderuit hoeft te halen maar dat weet je natuurlijk wel.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Vlotter even gedemonteerd en alle benzine er uit laten lopen.
Zag er nog behoorlijk goed uit op een paar kleine korreltjes na een fris tankje. Filtertje van de benzinemeter goed schoongemaakt en zag er netjes uit. Geen olifanten
Morgen de boel weer in elkaar met nieuwe slangen en filter. Carberateur nog eens schoonmaken en zou het goed moeten zijn.
Ben benieuwd. Wat ik nog wel zag is dat er een nieuwer type condensator op zit zoals dat ook bij de 2cv6motoren zit.
Zou dat ook mogelijk problemen kunnen geven? Anders opzoek naar dergelijk onstekingshuisje met dito condensator. Houd je van ...uh op de straat
Zag er nog behoorlijk goed uit op een paar kleine korreltjes na een fris tankje. Filtertje van de benzinemeter goed schoongemaakt en zag er netjes uit. Geen olifanten

Morgen de boel weer in elkaar met nieuwe slangen en filter. Carberateur nog eens schoonmaken en zou het goed moeten zijn.
Ben benieuwd. Wat ik nog wel zag is dat er een nieuwer type condensator op zit zoals dat ook bij de 2cv6motoren zit.
Zou dat ook mogelijk problemen kunnen geven? Anders opzoek naar dergelijk onstekingshuisje met dito condensator. Houd je van ...uh op de straat

Citroén rolls better than a Rolls!