Electrische ontsteking
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Het verwijderen van de bumper is echt niet nodig. Als je de gril en de rooster losmaakt, kan je de ventilator en uitkantelen. De eerste keer lijkt het wat moeilijk, maar als je het eens gedaan hebt gaat het daarna zeer vlot. En neemt het niet meer tijd in dan bij een 2cvKulio schreef:Om bij je puntjes te komen in een Dyane is heel wat meer werk dan met een 2CV. Je moet bij een Dyane eerst de voorbumper verwijderen. Dat is al gauw een extra half uur sleutelen vergeleken bij met een Eend.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Hier ook 90.000km op 123 zonder problemen.
1x monteren nooit meer naar kijken. (heb de afstelling nog een paar keer gecontroleerd maar was nog goed)
Toen ik naar bigbore ging kreeg ik wel pingelen dat is verholpen door de afstelling van 123 een paar graden te verdraaien.
Nu heb ik de ontsteking van Lgpo die is helemaal super je kan zelfs de vervroeging aanpassen zonder sleutelen. Inpluggen in de laptop is alles wat nodig is.
Ook zijn er 3 tabellen instelbaar en tijdens het rijden kan je switchen. Je zet 1 tabel optimaal en 2 tabellen later. Gaat de motor pingelen door slechte benzine, extreem warmweer of wat dan ook even switchen en je kan door.
Je moet wel weten wat je doet en pingelen herkennen anders sloop je de motor.
Mocht hij stuk gaan even 2 draadjes wisselen en ik rijdt weer op 123. De pickup is dus dubbel elektronisch
1x monteren nooit meer naar kijken. (heb de afstelling nog een paar keer gecontroleerd maar was nog goed)
Toen ik naar bigbore ging kreeg ik wel pingelen dat is verholpen door de afstelling van 123 een paar graden te verdraaien.
Nu heb ik de ontsteking van Lgpo die is helemaal super je kan zelfs de vervroeging aanpassen zonder sleutelen. Inpluggen in de laptop is alles wat nodig is.
Ook zijn er 3 tabellen instelbaar en tijdens het rijden kan je switchen. Je zet 1 tabel optimaal en 2 tabellen later. Gaat de motor pingelen door slechte benzine, extreem warmweer of wat dan ook even switchen en je kan door.
Je moet wel weten wat je doet en pingelen herkennen anders sloop je de motor.
Mocht hij stuk gaan even 2 draadjes wisselen en ik rijdt weer op 123. De pickup is dus dubbel elektronisch
-
- Veelvuldig poster
Bij twinspark zitten er 2 bougies in 1 cilinder, dus 4 bougies in je eend,Captain Krimson schreef:is dat wat ze twinspark noemen?Erikjan schreef: De pickup is dus dubbel elektronisch

Erikjan bedoelt dat hij 2 elektronische ontstekingen in zijn auto heeft, 1-2-Spark en
123
Bij 1-2-Spark kan de originele ontsteking op de nokkenas blijven zitten en bij Erikjan is dit dus een 123. 1-2-Spark wordt op het vliegwiel "afgetapt" net zoals een Visa ontsteking.
Om het nog ingewikkelder te maken....
Een originele Visa ontsteking is een analoge elektronische ontsteking (hier zit geen microcontroller in die de tijd meet).
1-2-Spark is een digitale elektronische ontsteking, deze wordt dus door een microcontroller (in de volksmond chip genoemd, vandaar chiptunen) aangestuurd...
-
- Veelvuldig poster