Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
heel erg veel geleerd vandaag; les gehad van een ex-spuiter.
ik spoot te veel verf, met te lage druk, en te weinig nevel-lucht. Dan worden de druppels te dik, de laag te dik en krijg je sinasappelhuid.


iets andere kleur: beide eenden worden rood.


even wat tips voor de doe-het-zelver.
je mag de hele spuitcabine volhangen, mits goede afzuiging.
Druk boven iets boven de 3 bar.
nevel-lucht half open (ca 4 slagen)
1e laag echt een nevel aanbrengen
10 min wachten
2e laag zelfde instelling, net-an dekkend spuiten, verf blijft dof
10 min wachten
3e laag zelfde instelling, laagje er over, verf blijft dof.
10 min wachten
4e laag meer verf, meer nevel-lucht, laag spuiten, resultaat blijft dof.
na ca 5 minuten zie je de eerste plekken gaan glimmen.
5e laag zelfde instelling, goed dekken. .
Maar oh wat is het moeilijk. Ik spoot een voorspatbord en dacht na de 4e laag: dit wordt hem echt niet. tot de spuiter net iets meer verf toevoert, nog één slag over het spatbord maakt en klaar!! De hand van de meester.
oh ja: en laat je spuitpistool na schoonmaken staan met een bodempje thinner. Anders krijg je toch een koek opgedroogde verf en die lost op door de nieuwe verf die je er in giet. mijn spuitpistool was zo verontreinigd dat de spuiter er helemaal niet mee wilde werken. Pijnlijk!
Gr Rob
ik spoot te veel verf, met te lage druk, en te weinig nevel-lucht. Dan worden de druppels te dik, de laag te dik en krijg je sinasappelhuid.


iets andere kleur: beide eenden worden rood.


even wat tips voor de doe-het-zelver.
je mag de hele spuitcabine volhangen, mits goede afzuiging.
Druk boven iets boven de 3 bar.
nevel-lucht half open (ca 4 slagen)
1e laag echt een nevel aanbrengen
10 min wachten
2e laag zelfde instelling, net-an dekkend spuiten, verf blijft dof
10 min wachten
3e laag zelfde instelling, laagje er over, verf blijft dof.
10 min wachten
4e laag meer verf, meer nevel-lucht, laag spuiten, resultaat blijft dof.
na ca 5 minuten zie je de eerste plekken gaan glimmen.
5e laag zelfde instelling, goed dekken. .
Maar oh wat is het moeilijk. Ik spoot een voorspatbord en dacht na de 4e laag: dit wordt hem echt niet. tot de spuiter net iets meer verf toevoert, nog één slag over het spatbord maakt en klaar!! De hand van de meester.
oh ja: en laat je spuitpistool na schoonmaken staan met een bodempje thinner. Anders krijg je toch een koek opgedroogde verf en die lost op door de nieuwe verf die je er in giet. mijn spuitpistool was zo verontreinigd dat de spuiter er helemaal niet mee wilde werken. Pijnlijk!
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Temp moet tussen de 23 en 32 graden. De houtkachel loeide vanaf 06.30 en een heteluchtkanon verwarmde de cabine rechtstreeks.
Met een T-shirt en een dunne spuitoverall liep het zweet me in straaltjes over de rug.
ik moet nog een voorspatbord en een motorkap. Eerst nog strak maken. Je bent van harte uitgenodigd. De andere eenden-spuiter moet de hele koets nog, maar moet even verf bestellen. Jij zit toch nog te dubben of je het zelf doet of uitbesteed?
Er is een adres gevonden in Duitsland waar 3,5 liter verf ca 80 euro kost. Daar heb je er twee van nodig voor een complete eend. Het is allerverschrikkelijkst veel werk om de boel strak te krijgen, maar het scheelt wel heel erg veel geld. En het is toch het allerleukste om te kunnen zeggen: zelf gedaan!
Gr Rob
Met een T-shirt en een dunne spuitoverall liep het zweet me in straaltjes over de rug.
ik moet nog een voorspatbord en een motorkap. Eerst nog strak maken. Je bent van harte uitgenodigd. De andere eenden-spuiter moet de hele koets nog, maar moet even verf bestellen. Jij zit toch nog te dubben of je het zelf doet of uitbesteed?
Er is een adres gevonden in Duitsland waar 3,5 liter verf ca 80 euro kost. Daar heb je er twee van nodig voor een complete eend. Het is allerverschrikkelijkst veel werk om de boel strak te krijgen, maar het scheelt wel heel erg veel geld. En het is toch het allerleukste om te kunnen zeggen: zelf gedaan!
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ja, weet ik Rob, het geeft een kick dat je kunt zeggen dat je alles zelf hebt gedaan. Ik vindt het knap.
Maar ik laat hem toch door de spuiter strak maken en spuiten.
Ben bang dat ik het anders niet kan bol werken. Ben ook best druk op mijn werk, en ik wil hem heel erg graag volgend jaar zomer klaar hebben.
Maar ik laat hem toch door de spuiter strak maken en spuiten.
Ben bang dat ik het anders niet kan bol werken. Ben ook best druk op mijn werk, en ik wil hem heel erg graag volgend jaar zomer klaar hebben.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1943
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Mij hebben ze altijd geleerd om een nevellaag aan te brengen, 10 minuten wachten en dan een volle laag opspuiten. Daarmee is het mij nog nog nooit gelukt om een mooi resultaat te bereiken. Volgende keer zal ik jouw methode eens uitproberen.
Kan jouw spuiter geen forum-cursus gaan geven?
Kan jouw spuiter geen forum-cursus gaan geven?
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1943
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Het moeilijkste zal zijn om een spuitcabine te kunnen regelen.erictej schreef:Hoe had je dat gedacht ,een cursus spuiten
Kom maar met een voorstel
ex spuiter( eric )
Maar mij is dus geleerd eerst een pixellaag en dan een volle laag. Maar wat bedoeld men daar precies mee? Ik zou dat eens willen zien hoe een echte spuiter dat doet en waar je op moet letten. Bij mij resulteert een volle laag meteen in een laag flinke druipers. Bij normale lak is dat iets makkelijker maar mijn auto is gespoten met een basislak in kleur en daar blanke lak over. Vooral die blanke lak vond ik erg moeilijk om te spuiten.
Ook bij de instelling van de verfspuit doe ik maar wat omdat ik ook niet weet hoe het moet. Rob heeft van zijn spuiter geleerd hoe hij de hoe hij de spuit moet instellen.
En Eric ik denk dat er wel meer liefhebbers zijn om te leren hoe het moet, dat hoeft dan ook geen gratis cursus te zijn, mag wat mij betreft best een paar tientjes kosten.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Die spuit cabine is niet zo moeilijk kan je gewoon huren, maar een eende knutselaar uit dit forum heeft zo'n ding gebouwd niet groot maar wel groot genoeg voor een eende koets
Wel te regelen voor wat onkosten vergoeding en een boel gezelligheid. Dus als we de spuiter zo ver kunnen krijgen kan er een dagje gepland worden.

Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics