Gaskabel smeren. OPGELOST!
Gaskabel smeren. OPGELOST!
Ik heb zojuist een nieuwe gaskabel gemonteerd.
Montage is volgens mij helemaal zo als het hoort.
Enige probleem is dat de gas niet terug schiet.
Veer tussen de koeltunnel en de carburateur is goed (zonder kabel schiet hij meteen terug)
Waneer we de eend starten en met de hand de gasklep bedienen is er ook geen probleem.
De kabel loopt zonder knikken of korte bochten naar de carburateur.
wat kan het probleem zijn?
Kan en mag je een gaskabel smeren?, zo ja, waarmee?
Montage is volgens mij helemaal zo als het hoort.
Enige probleem is dat de gas niet terug schiet.
Veer tussen de koeltunnel en de carburateur is goed (zonder kabel schiet hij meteen terug)
Waneer we de eend starten en met de hand de gasklep bedienen is er ook geen probleem.
De kabel loopt zonder knikken of korte bochten naar de carburateur.
wat kan het probleem zijn?
Kan en mag je een gaskabel smeren?, zo ja, waarmee?
Laatst gewijzigd door Bas r op za 5 okt, 2013 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Veertje op de gasklep kan toch niet het probleem zijn?, als je de gas met de hand bediend op de carburateur dan klapt hij behoorlijk hard terug.
Het ligt niet aan het pedaal, als ik met de hand het pedaal naar beneden duw en dan snel terug omhoog doe dan komst de kabel boven los uit het gaspedaal.
het lijkt er dus op dat om een of andere reden toch de kabel te stroef door de mantel gaat.
ik zal morgen de kabel eens los halen van het pedaal en verder eens helemaal recht houden.(zonder bochten)
kijken of dit voor de weerstand iets uitmaakt.
Bedankt voor de reacties!
Het ligt niet aan het pedaal, als ik met de hand het pedaal naar beneden duw en dan snel terug omhoog doe dan komst de kabel boven los uit het gaspedaal.
het lijkt er dus op dat om een of andere reden toch de kabel te stroef door de mantel gaat.
ik zal morgen de kabel eens los halen van het pedaal en verder eens helemaal recht houden.(zonder bochten)
kijken of dit voor de weerstand iets uitmaakt.
Bedankt voor de reacties!
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Ik begrijp je opmerking over dat gaspedaal niet helemaal denk ik, maar je zult t vast gecontroleerd hebben.
Je gaskabel kan ook stroef gaan door viezigheid tussen de binnenkabel en de mantel waar ie doorheen loopt. Hoe voelt het aan als je de kabel los neemt en dan beweegt? Soepel, stroef, zwaar puntje? Kan namelijk ook een rafeltje zijn van de kabel die je niet ziet.
Je gaskabel kan ook stroef gaan door viezigheid tussen de binnenkabel en de mantel waar ie doorheen loopt. Hoe voelt het aan als je de kabel los neemt en dan beweegt? Soepel, stroef, zwaar puntje? Kan namelijk ook een rafeltje zijn van de kabel die je niet ziet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Het is een nieuwe kabel....
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
De kabel is nieuw de kans dat die stroef loopt lijkt me niet zo groot, je kan dit makkelijk controleren door met de hand de binnenkabel heen en weer te schuiven als je de kabel los hebt. Dit moet heel soepel gaan. een knik in de kabel leggen is bijna onmogelijk hij loopt in een rechte lijn van het schutbord naar de carb.
Het pedaal zit los heb je gecontroleerd.
Ik gok dat er een veer aan de zijkant van de carburateur is gebroken dit komt vaak voor en dan schiet het gaspedaal ook vaak niet meer terug. Dat hij het met de hand wel doet kan gebeuren om dat er dan minder kracht nodig is om dat je niet het gewicht van het pedaal hebt wat ook nog omhoog moet worden getrokken door de veren.
Het pedaal zit los heb je gecontroleerd.
Ik gok dat er een veer aan de zijkant van de carburateur is gebroken dit komt vaak voor en dan schiet het gaspedaal ook vaak niet meer terug. Dat hij het met de hand wel doet kan gebeuren om dat er dan minder kracht nodig is om dat je niet het gewicht van het pedaal hebt wat ook nog omhoog moet worden getrokken door de veren.
Probleem opgelost!
Het ligt toch aan de nieuwe kabel.
Vandaag de kabel terug gedemonteerd en alle onderdelen goed bekeken.
In de bayonet sluiting (waarmee de kabel in het schutboard zit) zit een transparant rubberen dopje, hierdoor loopt de binnenkabel.
Het lijkt erop dat dat gaatje te klein is.
Vervolgens heb ik de kabel tussen de bankschroef gezet en het rubberen dopje heel vaak op en neer geschoven waardoor het gat groter is geworden.
Daarna nog wat kruipolie erin en het werkt.

Het ligt toch aan de nieuwe kabel.
Vandaag de kabel terug gedemonteerd en alle onderdelen goed bekeken.
In de bayonet sluiting (waarmee de kabel in het schutboard zit) zit een transparant rubberen dopje, hierdoor loopt de binnenkabel.
Het lijkt erop dat dat gaatje te klein is.
Vervolgens heb ik de kabel tussen de bankschroef gezet en het rubberen dopje heel vaak op en neer geschoven waardoor het gat groter is geworden.
Daarna nog wat kruipolie erin en het werkt.

'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout