Revisie hoofdremcilinder LHM
Revisie hoofdremcilinder LHM
Beste liefhebbers,
De oude lui thuis hebben een remprobleem met de 2cv, dus ben ik in actie gekomen. Het remsysteem bouwt geen druk op. Verder geen lekkages gezien. Even met de nippel open geremd, (praktisch) geen druk.. nada niets. Normaal komt het er met een behoorlijke gang uitzetten.
De hoofdremcilinder lijkt de boosdoener. Die gedemonteerd, er kwam veel vieze lhm en zelfs een kleine hoeveelheid witte vloeistof uit (wat is dat?).
Nu willen wij kijken of we het kunnen reviseren. Alleen dit heb ik nog nooit gedaan. Is er ergens een how-to .. of ..?
Groet van Niels
De oude lui thuis hebben een remprobleem met de 2cv, dus ben ik in actie gekomen. Het remsysteem bouwt geen druk op. Verder geen lekkages gezien. Even met de nippel open geremd, (praktisch) geen druk.. nada niets. Normaal komt het er met een behoorlijke gang uitzetten.
De hoofdremcilinder lijkt de boosdoener. Die gedemonteerd, er kwam veel vieze lhm en zelfs een kleine hoeveelheid witte vloeistof uit (wat is dat?).
Nu willen wij kijken of we het kunnen reviseren. Alleen dit heb ik nog nooit gedaan. Is er ergens een how-to .. of ..?
Groet van Niels
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hallo Neliz,je kan hem reviseren als je de juiste onderdelen kan kopen,Ik neem aan dat het een dubbelwerkende is,met 2 zuigers achter elkaar.Als je dat niet kan kopen moet je een nieuwe kopen.Dan moet je wel die 2 busjes waar hij mee in de carosserie zit over zetten.Dat witte spul lijk me water.LHM trekt nl water aan en behoort daarom elke 2 jaar ververst te worden.Schoon maken met wasbenzine.Veel succes.
-
- Veelvuldig poster
idd daar heb ik minder goede ervaringen mee, heb er aal een paar gedaan, maar altijd problemen, t lijkt wel of de rubbers van de revisieset te groot zijn, vaak komt de plunjer niet terug, of veel te langzaam. mijn advies, zoek ff naar een nieuwe! (kost ook de kop niet, en geeft wel zekerheid en voorkomt veel ergenis!)
ik hoor trouwens ook graag als er mensen zijn waarbij een revisie wel goed gelukt is, kan ik misschien ook nog wat van leren!
greetzzzzzzzzzz
ik hoor trouwens ook graag als er mensen zijn waarbij een revisie wel goed gelukt is, kan ik misschien ook nog wat van leren!
greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400