Revisie hoofdremcilinder LHM

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Neliz
Beginner
Beginner

Revisie hoofdremcilinder LHM

Bericht door Neliz » ma 7 okt, 2013 18:57

Beste liefhebbers,

De oude lui thuis hebben een remprobleem met de 2cv, dus ben ik in actie gekomen. Het remsysteem bouwt geen druk op. Verder geen lekkages gezien. Even met de nippel open geremd, (praktisch) geen druk.. nada niets. Normaal komt het er met een behoorlijke gang uitzetten.

De hoofdremcilinder lijkt de boosdoener. Die gedemonteerd, er kwam veel vieze lhm en zelfs een kleine hoeveelheid witte vloeistof uit (wat is dat?).

Nu willen wij kijken of we het kunnen reviseren. Alleen dit heb ik nog nooit gedaan. Is er ergens een how-to .. of ..?

Groet van Niels

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 8 okt, 2013 08:30

Hallo Neliz,je kan hem reviseren als je de juiste onderdelen kan kopen,Ik neem aan dat het een dubbelwerkende is,met 2 zuigers achter elkaar.Als je dat niet kan kopen moet je een nieuwe kopen.Dan moet je wel die 2 busjes waar hij mee in de carosserie zit over zetten.Dat witte spul lijk me water.LHM trekt nl water aan en behoort daarom elke 2 jaar ververst te worden.Schoon maken met wasbenzine.Veel succes.

Neliz
Beginner
Beginner

Bericht door Neliz » di 8 okt, 2013 10:13

Dank!

Maar hoe krijg ik het binnenwerk er uit?

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 8 okt, 2013 11:49

Als het reservoir eraf is zie je in de 2 gaten pennen zitten.Die moet je met een linkse tap eruit trekken.Dan komen de plunjes vrij.

AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door AK freak » di 8 okt, 2013 15:00

Ik haal de pennen (klembussen) er uit door er een hout schroef in te draaien. Niet te dik/niet te dun zodat hij voldoende vast zit :? . Dan met een tang er een hengst aan geven.

Neliz
Beginner
Beginner

Bericht door Neliz » di 8 okt, 2013 22:54

De pennen heb ik eruit gehaald evenals de eerste plunjer en veer. Alleen de achterste plunjer krijg ik er niet uit. Is daar een truukje voor?

AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door AK freak » wo 9 okt, 2013 10:26

tikken op een houten blok?
en kruip olie de cups worden toch vervangen

Neliz
Beginner
Beginner

Bericht door Neliz » wo 9 okt, 2013 20:21

Dank voor de tip. Ikm heb het bInnenwerk eruit gehaald. Ik lees ook elders op dit forum en internet dat men een revisie geen goed plan vind. Wat zijn jullie ervaringen?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 10 okt, 2013 09:39

idd daar heb ik minder goede ervaringen mee, heb er aal een paar gedaan, maar altijd problemen, t lijkt wel of de rubbers van de revisieset te groot zijn, vaak komt de plunjer niet terug, of veel te langzaam. mijn advies, zoek ff naar een nieuwe! (kost ook de kop niet, en geeft wel zekerheid en voorkomt veel ergenis!)

ik hoor trouwens ook graag als er mensen zijn waarbij een revisie wel goed gelukt is, kan ik misschien ook nog wat van leren!

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie