Koplampen haperen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
dat is ergens een los contactje of slecht geaard.
maaar troost je. je auto geeft jouw de mogelijkheid om hem/haar goed te leren kennen in etappes. als zich in de toekomst een gelijkwaardige situatie aandoet weet wat je meot doen en kun je het gewoon onderweg oplossen.
het had ook allemaal gelijk kunnen zijn
maaar troost je. je auto geeft jouw de mogelijkheid om hem/haar goed te leren kennen in etappes. als zich in de toekomst een gelijkwaardige situatie aandoet weet wat je meot doen en kun je het gewoon onderweg oplossen.
het had ook allemaal gelijk kunnen zijn
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2012 11:20
- Locatie: Kampen/Lemelerveld
Slechte massa was bij mij het probleem van een vaak defecte koplamp. Vocht/roest in het stekkerblokje in de koplampunit bleek het probleem. Stekkerblokje werd ook erg warm en werd bruin (dreigde te smelten). Stekkerblokje kost een paar cent en is uitermate eenvoudig te vervangen. Probleem opgelost...
Erwin
Erwin
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
Vanmiddag het zelfde probleem,rechterkoplamp doet het wel(en stadslicht)linker doet het niet(stadslicht wel)ook brand het blauwe waarschuwings lampje grootlicht flauw mee behalve bij het in schakelen grootlicht dan brand het blauwe lampje feller.Guro schreef:Zucht.
Volgende probleem.
Koplamp rechtsvoor doet het ineens niet meer. Het kleine lampje nog wel, maar de grote doet niets. Natuurlijk vervangen, geen resultaat. Wanneer het buiten een beetje op wil drogen de boel maar weer even doormeten.
het betreft een 81 e eend met omgebouwde duplo naar h4 lampen iemand misschien een tip voor mij?
stekkers los gehad en lichtjes geschuurd,zekeringen ook lichtjes geschuurd.
Gr Ronald van der meer- snits
Ronald heeft een 2cv6 1982
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
klinkt als een massa probleem.
koplampen hebben een aparte massa draad. Die moet bij de bobine aan de draadboom zitten en dan aan de min van de accu zitten.
Je test dit door:
de reflector er uit te halen en de lamp van de fitting te pakken. Ook het stadlicht afkoppelen.
dan kijk je op de fitting; daar zit één aansluiting met twee grijze draadjes.
Meet met een universeelmeter de weerstand tussen deze aansluiting en de min van de accu. Die moet nul ohm zijn
Gr Rob
koplampen hebben een aparte massa draad. Die moet bij de bobine aan de draadboom zitten en dan aan de min van de accu zitten.
Je test dit door:
de reflector er uit te halen en de lamp van de fitting te pakken. Ook het stadlicht afkoppelen.
dan kijk je op de fitting; daar zit één aansluiting met twee grijze draadjes.
Meet met een universeelmeter de weerstand tussen deze aansluiting en de min van de accu. Die moet nul ohm zijn
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
Vanmiddag tussen de buien door de koplampen bekeken,conclusie: de draden waren door geknipt en door verbonden door kroonsteentjes....gepruts dus! ook bleek dat de dikke grijze draad los van het kroonsteentje was geschoten...alles weer netjes gesoldeerd en voor zien van blauwe klemmetjes(weet niet precies hoe die dingen heten) mannetje/vrouw(tje)nu zit alles goed vast en werkt het weer gelukkig om Zondag as met de citroen club friesland een mooie tocht te maken.
bedankt voor jullie hulp.
groetjes Ronald van der meer-snits
bedankt voor jullie hulp.
groetjes Ronald van der meer-snits
Ronald heeft een 2cv6 1982