voeteirs dyane 6 1972

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 13 okt, 2013 11:59

ik zou er niets aan doen.

er zijn technieken om oude, verroeste nummers leesbaar te maken. Smeren ze er iets op en dan met bepaald licht.
als je nu gaat stralen of schuren is de kans groot dat er informatie verloren gaat.


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 13 okt, 2013 12:33

Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 13 okt, 2013 13:28

Inderdaad nu niks aan doen.
Dan heb je straks meer kans dat ze bij jullie RDW geloven dat het origineel is.
Ik zou wel altijd de officiële weg volgen want als je zelf gaat inslaan heb je straks een rijdende berg onderdelen.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 13 okt, 2013 13:52

TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.

Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27

Bericht door 75-amitolee » zo 13 okt, 2013 17:08

Wouter ,

Ik heb je een Privébericht gestuurd met een adres dat in België voor A-types naast wisselstukken ook met toestemming van DIV chassiswissels doet.

Rene ter Veer

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 13 okt, 2013 19:43

75-amitolee schreef:Wouter ,

Ik heb je een Privébericht gestuurd met een adres dat in België voor A-types naast wisselstukken ook met toestemming van DIV chassiswissels doet.

Rene ter Veer
Bedankt, voor de tip. U heeft een berichtje terug. :wink:

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 14 okt, 2013 10:39

voeteir schreef:
TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.

Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Antwoord via pb!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 15 okt, 2013 15:36

na alle minder plezante berichten goed nieuws.

Het motortje loopt!
Gisteren had ik al de versnellingsbak in de auto gezet, de motor ertegen gemikt, olie in orde gebracht. Op het electrisch schema het minimum aan bedrading in orde gebracht.
En vandaag benzine in de carburator gedaan en gestart. Tikken en weg...

nu nog eens uitvogelen waarom de benzinepomp niet werkt. Ik heb ze volledig opengedaan, gekuist en een nieuw membraan gemonteerd.
De motor bleef draaien zolang er benzine in de carb zat. Daarna was het over. Ik dacht er tegen dan al wat benzine aan de carb zou zijn maar niet dus, zelf nog niet aan het filtertje 10cm boven het geimproviseerde reservoir.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 15 okt, 2013 16:23

In de benzinepomp zitten twee klepjes, als die niet goed sluiten werkt de pomp niet.
Heb ik ook gehad. Nadat ik een nieuwe benzinepomp had gemonteerd was het probleem opgelost .
Ik had het membraan eerst ook al vervangen, maar toch deed de pomp het niet. Bleek dus aan de klepjes te liggen......

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 15 okt, 2013 21:52

ik denk dat ik het probleem van de benzinepomp gevonden heb.
Als ik de pomp demonteer en met mijn duim bedien dan zuigt ze direct benzine. Op de motor gaat dit niet. Volgens mij bedient de stoter de pomp niet. Ik zal morgen eens meten als de stang nog binnen tolerantie is.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 16 okt, 2013 09:02

Je kan die vulplaat tussen blok en pomp iets dunner maken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 16 okt, 2013 10:12

Is het heveltje in de pomp niet verbogen?

Ik kan me niet voorstellen dat de stang verslijt die zit tegen de nokkenas en draait praktisch in de olie.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 16 okt, 2013 17:15

De stift was nog precies de voorgeschreven lengte.
De hoogte van de stift was ook volgens voorschrift.
Ik heb een ander membraam in de pomp gestoken. Daar was al direct een asje aan vastgemaakt. Het enige wat ik kan bedenken is dat de lengte van de asjes niet gelijk is.
Omdat het oude membraam echt kapot is heb ik het tussenblok 1,5mm afgefreesd. Nu werkt de pomp wel maar ik weet niet als er genoeg debiet is. De motor blijft in elk geval wel stationair draaien.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 16 okt, 2013 17:24

en voor de foto liefhebbers

blokje onder de frees

Afbeelding

testopstelling

Afbeelding

is dit de juiste manier om het plaatje achter het viseplatinee bakje te monteren of moet het 180° gedraaid zitten? Ik heb al beide versies gezien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 16 okt, 2013 21:53

en anders er een elektrisch opvoerpompje tussen zetten. Scheelt een hoop gedoe, start ook lekker snel dan.

Plaats reactie