motor achterin...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
interessant plan
heeft wel een beetje weg van de flyer (http://www.deflyer.nl)
ik heb ook wel eens een flinmpje op youtube gezien waarbij ze de motor en bak dwars geplaatst hebben (de koellucht zuig je dan via 1 kant thv de achterdeur aan) vervolgens hadden ze volgens mij bijde steekassen aan een versnellingsbak ofzo gekoppeld en zo beide assen aandreef. op deze manier kun je de motor zover naar binnen plaatsen als je zelf wilt
heeft wel een beetje weg van de flyer (http://www.deflyer.nl)
ik heb ook wel eens een flinmpje op youtube gezien waarbij ze de motor en bak dwars geplaatst hebben (de koellucht zuig je dan via 1 kant thv de achterdeur aan) vervolgens hadden ze volgens mij bijde steekassen aan een versnellingsbak ofzo gekoppeld en zo beide assen aandreef. op deze manier kun je de motor zover naar binnen plaatsen als je zelf wilt
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
met het Vlaams is niks mis hoor.
misschien zoiets maar dan met de motor andersom, zie link
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 7346148758
motor dwars met aandrijving voor en achter heb ik al eerder gezien in een 2Cv, in een zelfbouwcreatie en natuurlijk in de LOHR, het voertuig met 2CV motor en bak van het franse leger
http://www.citroenchen.de/2009/01/Mittelmotor_2CV.htm
misschien zoiets maar dan met de motor andersom, zie link
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 7346148758
motor dwars met aandrijving voor en achter heb ik al eerder gezien in een 2Cv, in een zelfbouwcreatie en natuurlijk in de LOHR, het voertuig met 2CV motor en bak van het franse leger
http://www.citroenchen.de/2009/01/Mittelmotor_2CV.htm
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
lijkt me lastig kwa koeling?schroef schreef:met het Vlaams is niks mis hoor.
misschien zoiets maar dan met de motor andersom, zie link
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 7346148758
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Hallo,
denk dat ik er aan uit ben,
de achterste uiteinden van het chassis moeten recht (horizontaal ) worden geplaatst ipv de buiging naar boven die er normaal is. zodoende hebben de cardanassen vrij spel.
Omdat m'n chassis toch aangepast is kan ik het ventilatiehuis van de motor iets laten zakken in het chassis, de nodige centimetes zijn gewonnen om de bovenkant van de motor (olievulpijp en luchtfilter) net te laten passen op de juiste hoogte als je het dak er volledig afslijpt.
Thank's!
Maar ik zal nog op veel problemen stuiten in de toekomst!
denk dat ik er aan uit ben,
de achterste uiteinden van het chassis moeten recht (horizontaal ) worden geplaatst ipv de buiging naar boven die er normaal is. zodoende hebben de cardanassen vrij spel.
Omdat m'n chassis toch aangepast is kan ik het ventilatiehuis van de motor iets laten zakken in het chassis, de nodige centimetes zijn gewonnen om de bovenkant van de motor (olievulpijp en luchtfilter) net te laten passen op de juiste hoogte als je het dak er volledig afslijpt.
Thank's!
Maar ik zal nog op veel problemen stuiten in de toekomst!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
het eerste probleem wat mij nu opvalt is dat je je chassis gaat aanpassen en je aandrijflijn. dat is dus 2/3 en niet 1/3 zoals LPGo al aangaf. (koets is het andere 3de deel) . hierdoor vervalt dus eigenlijk je kenteken. bij elke keuring of willekeurige aanhouden/verkeerscontrole heb je dus een probleem
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Hallo,
Ik wil iets duidelijk stellen, zodat ik er niet steeds weer op gewezen wordt en ik alle uitleg moet doen :
over het kenteken/keuringsbewijs/registratie/homologatie of nog andere formaliteiten maak ik me geen enkele zorg.
Ik bouw/maak een ding waarvan ik gewoon ZEKER weet dat het de baan niet op kan, niet om te pochen maar ik heb zelfs geen tijd/zin om met al m'n auto's te rijden, ik vind het gewoon leuk om iets te maken waarvan ik weet dat het rijdt en het hopelijk misschien nog mooi oogt ook.
Misschien vinden jullie het raar als ik zeg dat ik meer plezier beleef aan het restaureren van een eend (en ik heb er enkele gedaan) dat dat ik er mee rij. (Hoewel , vorig jaar nog naar Griekenland gereden en terug)
Vraag me niet hoe het komt maar het is gewoon zo, ik sterf als ik niet met m'n handen in het vet/olie mag zitten , slijpen, lassen, plooien denken en realiseren zijn m'n passie.
Niet verkeerd opnemen hé vrienden, maar over verplichte wettelijke documenten wil ik liever niks meer horen. Het ding gaat de baan niet op of enkel op een trailer.
Oli.
Ik wil iets duidelijk stellen, zodat ik er niet steeds weer op gewezen wordt en ik alle uitleg moet doen :
over het kenteken/keuringsbewijs/registratie/homologatie of nog andere formaliteiten maak ik me geen enkele zorg.
Ik bouw/maak een ding waarvan ik gewoon ZEKER weet dat het de baan niet op kan, niet om te pochen maar ik heb zelfs geen tijd/zin om met al m'n auto's te rijden, ik vind het gewoon leuk om iets te maken waarvan ik weet dat het rijdt en het hopelijk misschien nog mooi oogt ook.
Misschien vinden jullie het raar als ik zeg dat ik meer plezier beleef aan het restaureren van een eend (en ik heb er enkele gedaan) dat dat ik er mee rij. (Hoewel , vorig jaar nog naar Griekenland gereden en terug)
Vraag me niet hoe het komt maar het is gewoon zo, ik sterf als ik niet met m'n handen in het vet/olie mag zitten , slijpen, lassen, plooien denken en realiseren zijn m'n passie.
Niet verkeerd opnemen hé vrienden, maar over verplichte wettelijke documenten wil ik liever niks meer horen. Het ding gaat de baan niet op of enkel op een trailer.
Oli.
Aangezien het niet direct aan de eerste de beste APK eis hoeft te voldoen...
http://youtu.be/CXdwAwqzbDQ is dit ook een leuk voorbeeld
http://youtu.be/CXdwAwqzbDQ is dit ook een leuk voorbeeld
Leuk ding hé! Ken,de deze al een tijdje, altijd leuk om terug te zien, maar de motor ligt zoals op de sahara,dus niet zoals ik het wil.AK freak schreef:Aangezien het niet direct aan de eerste de beste APK eis hoeft te voldoen...
http://youtu.be/CXdwAwqzbDQ is dit ook een leuk voorbeeld
De mijne begint een beetje vorm te krijgen, lastigste was de achteras aanpassen en ervoor te zorgen dat de achterste "poten " aangepast worden om te dienen als baksteun. Maar ik kom er wel, inmiddels is de motor volledig gereviseersd en draait als nieuw.
Ik blijf erin geloven!