Stroboscoop filmpjes van forumlid ErikJan
Stroboscoop filmpjes van forumlid ErikJan
1-2-Spark gebruiker en forumlid Erikjan heeft me vandaag 2 stroboscoob filmpjes gestuurd om een vergelijking te maken tussen 1-2-Spark en 123...
Ik wil jullie de filmpjes niet onthouden omdat ik ze geweldig vind uitzien...
Filmpje van 1-2-Spark
http://www.youtube.com/watch?v=hdiRPMGlImc
en het filmpje van 123
http://www.youtube.com/watch?v=BGdAVPp1Ouw
123 is een graad of 2 verdraait ten opzichte van de handleiding om pingelen te voorkomen
Ik heb LeenAPK een mailtje gestuurd of hij kan uitleggen waaropm 123 zo onrustig is,
ben benieuwd........
p.s. Erikjan heeft de 1-2-Spark hier via de laptop vervroegt tussen de 8 en 29 graden,
vraag me even niet waarom...
Ik wil jullie de filmpjes niet onthouden omdat ik ze geweldig vind uitzien...
Filmpje van 1-2-Spark
http://www.youtube.com/watch?v=hdiRPMGlImc
en het filmpje van 123
http://www.youtube.com/watch?v=BGdAVPp1Ouw
123 is een graad of 2 verdraait ten opzichte van de handleiding om pingelen te voorkomen
Ik heb LeenAPK een mailtje gestuurd of hij kan uitleggen waaropm 123 zo onrustig is,
ben benieuwd........
p.s. Erikjan heeft de 1-2-Spark hier via de laptop vervroegt tussen de 8 en 29 graden,
vraag me even niet waarom...
-
- Heavy user
dat onrustige beeld (met stroboscoop) herken ik van de 123. lastig af te stellen. verder ansich geen klagen over de 123, maar afstellen is idd niet heel makkelijk idd. begin wel steeds meer benieuwd te worden naar jouw ontsteking.
is deze al zo ver dat ie als een "complete set" verkocht kan worden? (evt via pm) of vergt het nog het nodige zelf knutselwerk?
is deze al zo ver dat ie als een "complete set" verkocht kan worden? (evt via pm) of vergt het nog het nodige zelf knutselwerk?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Dit weet ik dan wel, dit "wiebelt"ook zo'n 3 tot 5 graden heen en weer over het gehele toeren gebied.... Ik heb vandaag een gradenschijf van Erikjan gekregen dus binnenkort een filmpje van contactpuntjes.... (moet eerst weer mijn strobelamp aan de gang krijgen)Thijs schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje met contactpuntjes.
- André Post
- Heavy user
De timing moet precies op het goede moment komen, bij een stationair lopende motor moet dit dus rond de 8 graden zijn en niet tussen de 5 en 15 graden schommelen dan klopt er dus iets niet...... hierdoor zal je motor onrustig door gaan werken....André Post schreef:Ik dacht dat toch algemeen bekend was dat de 123 bij stationair de timing varieert om de gelijkloop te verbeteren?
Ik hoop dat Leen nog een verklaring kan geven, hiernaar ben ik wel benieuwd namelijk.....
Als dit namelijk op de grens tussen pingelen en niet pingelen zou gebeuren dan haal je dus nooit het maximale uit je motor.......
Wat bedoel je trouwens met gelijkloop????
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Het aanspreekpunt voor de 123 ontsteking is in mijn ogen Leen APK, ik heb met hem al enige malen leuk email contact gehad over de (2cv) ontstekingen in het algemeen ook kleine gedachtewisselingen gehad over multispark e.d. Ik heb hem de link naar filmpjes ook doorgegeven, maar tot op heden niets van hem gehoord..........Bertje Beige schreef:Ik zou dan ook wel eens zo'n filmpje willen zien van een DG ontsteking![]()
En heb je al met Albert de Gier gesproken over dit "probleem"?
Helaas DGnition heb ik zelf niet in mijn bezit (en ook geen 123) of in bezit gehad,
dus wie voelt zich geroepen.........
@AZL'57 volgens mij niet, bij hogere toeren wordt 123 ook stabieler..... en bij 50 in zijn 3 rijdt je toch al zo'n 2500 toeren schat ik......
- André Post
- Heavy user
Ik heb diep respect voor Albert begrijp me niet verkeerd, hij heeft het (commercieel) goed aangepakt, daarom begrijp ik ook niet waarom hij stationair zo onrustig isAndré Post schreef:Het lijkt mij dat juist Albert de aangewezen persoon is, hij heeft de 123 ontworpen.
En ik kan je vertellen dat hij echt wel behoorlijk weet waar hij het over heeft.
en ook dat zijn ontsteking niet linieer oploopt maar met een viertal trappen...
Ik had veel beter verwacht..
Wat ik weet is dat Leen (voor mijn gevoel) zo'n beetje zijn rechterhand is...
Uiteraard mag Albert hier ook reageren, maar ik denk niet dat hij op dit forum actief is....
Ik ben er alleen trots op dat mijn ontsteking wel rustig is en dat ik er toch nog 3% meer vermogen uithaal dat mag toch wel of niet soms, terwijl ik hier pas 2 jaar in mijn schaarse vrije tijd mee bezig ben.......
en om dan toch een paar kolen op het vuur te doen........ Hoe lang is Albert ons al niet injectie voor onze eend aan het beloven..... Ik heb het nog niet (te koop) gezien,,,,, dus schijnbaar weet hij toch nog niet zo goed waar hij mee bezig is.......... trouwens volgens mij werkt hij al lang niet meer in zijn eentje en heeft hij overal mannetjes (software) en prijswinnende stagaires (injectie) voor...