Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik ben vandaag de hele dag aan het schuren en plamuren geweest. Pffff.
Om alles in een keer mooi strak te krijgen valt inderdaad niet mee.
Bij mij komt steeds de twijfel of het wel strak en glad genoeg is!
Hoeveel lagen of epoxy of kleurlak spuit ik er straks eigenlijk overheen?
Mocht er iemand van het forum aankomende weken in de buurt van Almelo vertoeven ? Ik ben best benieuwd wat iemand er van vindt. Wat moet ik verbeteren enz.
Om alles in een keer mooi strak te krijgen valt inderdaad niet mee.
Bij mij komt steeds de twijfel of het wel strak en glad genoeg is!
Hoeveel lagen of epoxy of kleurlak spuit ik er straks eigenlijk overheen?
Mocht er iemand van het forum aankomende weken in de buurt van Almelo vertoeven ? Ik ben best benieuwd wat iemand er van vindt. Wat moet ik verbeteren enz.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Voorscherm
Vandaag maar eens verder gegaan met het rechter voorscherm. (ondanks de hitte)
Hier zit toch nog meer werk in dan ik had gedacht. Tussendoor ook nog even wat verbeterd aan de onderrand van het tussenpanneel achter. Is niet echt mooi strak te krijgen, neem ik maar voor lief!
het voorscherm is verder klaar, had alleen geen tijd meer om het in de primer te zetten. Komt maandag wel.
Hier zit toch nog meer werk in dan ik had gedacht. Tussendoor ook nog even wat verbeterd aan de onderrand van het tussenpanneel achter. Is niet echt mooi strak te krijgen, neem ik maar voor lief!
het voorscherm is verder klaar, had alleen geen tijd meer om het in de primer te zetten. Komt maandag wel.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Epoxy
Zo de beide voorschermen en de deuren zitten in de epoxy primer.
Ook deze delen voelen weer erg korrelig aan. Ik twijfel of het ook aan de epoxy kan liggen? De nozzle gaat ook vaak verstopt zitten. Ik heb de spuitklare epoxy eens gezeefd en er zaten toch wat stukjes in. Ik spuit wel met een nozzle van 1,5 mm, zou dat ook invloed kunnen hebben. Ik heb de epoxy ook al iets meer verdunt dan voorgeschreven. Hierna moet ik de kofferklep en de motorkap nog doen. Ik ben van plan om in week 35 met spuiten te beginnen.
Ook deze delen voelen weer erg korrelig aan. Ik twijfel of het ook aan de epoxy kan liggen? De nozzle gaat ook vaak verstopt zitten. Ik heb de spuitklare epoxy eens gezeefd en er zaten toch wat stukjes in. Ik spuit wel met een nozzle van 1,5 mm, zou dat ook invloed kunnen hebben. Ik heb de epoxy ook al iets meer verdunt dan voorgeschreven. Hierna moet ik de kofferklep en de motorkap nog doen. Ik ben van plan om in week 35 met spuiten te beginnen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Had hier hetzelfde probleem met epoxy spuiten. ik heb een 1.4 nozzle en je hebt denk ik 1.8 ofzo nodig. Je moet de epoxy inderdaad nu erg goed verdunnen.
mooi kleurtje trouwens
als je zeker wil weten of alles glad is moet je je vers gespoten delen die in de epoxy staan zwart nevelen. Dan meet 400 en 800 afschuren. Als alles dan weer wit is is je platwerk strak. Zie hier:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12412
mooi kleurtje trouwens
als je zeker wil weten of alles glad is moet je je vers gespoten delen die in de epoxy staan zwart nevelen. Dan meet 400 en 800 afschuren. Als alles dan weer wit is is je platwerk strak. Zie hier:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12412
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Door drukke werkzaamheden was ik een tijdje niet op dit forum. Gisteren flink bezig geweest de 2 cv nog eens helemaal na te lopen en te schuren. Met name de motorkap had nogal wat aandacht nodig.
Maar nu is alles zover dat hij volgende week naar de spuiter kan.
Vrijdag nog even 5 velgen op kop getikt op marktplaats. Zien er perfect uit. Alleen even met de staalborstel er om heen en weer opnieuw spuiten. Velgen waren zwart! Behoort natuurlijk gris- rosé te zijn.
Maar nu is alles zover dat hij volgende week naar de spuiter kan.
Vrijdag nog even 5 velgen op kop getikt op marktplaats. Zien er perfect uit. Alleen even met de staalborstel er om heen en weer opnieuw spuiten. Velgen waren zwart! Behoort natuurlijk gris- rosé te zijn.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Spuiter
Vandaag is de auto (eindelijk) naar de spuiter.
Zolang dat hij bij mij in de schuur staat zie je steeds verbeter punten. Nu hij weg is, is het aan de spuiter. Daar heb ik alle vertrouwen in. Zij maakt hem nog een keer helemaal strak en spuit hem van binnen en buiten.
Zolang dat hij bij mij in de schuur staat zie je steeds verbeter punten. Nu hij weg is, is het aan de spuiter. Daar heb ik alle vertrouwen in. Zij maakt hem nog een keer helemaal strak en spuit hem van binnen en buiten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Zie hiertheoenmarion schreef:Vraagje:
Hoe loopt de remleiding van achter naar de hoofdremcillinder voor?
Gaat hij vanaf het y stuk voor de achteras en tussen de koets door of loopt hij over de achteras en dan over het chassis via de zijkant naar voren?
Hmmm, werkt niet.
Zoek naar Bxxxton bouwhandleiding en dan naar benzine- en remleidingen.
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Remleiding
Hoe loopt de remleiding naar de hoofremcilinder? Onder de vooras door of over de vooras? Ik had er foto's van gemaakt hoe het gezeten heeft, maar kan ik niet terug vinden!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
langs het chassis tot voor de vooras, dan omhoog net achter de steekassen.
de benzineleiding loopt nog verder door naar voren langs het chassis, op de foto zit hij tijdelijk even door dat gat.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik ben nogal druk geweest met het rechtervoorspatbord: moest een stuk ingelast. Dat is wonderwel gelukt. Staat nu in de epoxy en moet nog een keer geplamuurd.
dan de motorkap nog strak maken, beide spuiten en de eend is KLAAR!
De hele linkerkant is al af: deuren, ramen, spiegels..... Ben nu even druk met de boot op de kant zetten, kamer van dochterlief overschilderen en een workshop voor het zeilersforum organiseren:
http://www.zeilersforum.nl/index.php/co ... blad-maken
ik geef daar het middaggedeelte. Er hebben zich 13 mensen ingeschreven dus eea moet goed voorbereid.
Gr Rob
dan de motorkap nog strak maken, beide spuiten en de eend is KLAAR!
De hele linkerkant is al af: deuren, ramen, spiegels..... Ben nu even druk met de boot op de kant zetten, kamer van dochterlief overschilderen en een workshop voor het zeilersforum organiseren:
http://www.zeilersforum.nl/index.php/co ... blad-maken
ik geef daar het middaggedeelte. Er hebben zich 13 mensen ingeschreven dus eea moet goed voorbereid.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht