Pech onderweg
jazeker, vanmiddag even versnellingsbak van motor gedemonteerd. En gelijk had ik gezien dat de schotel los zat van de koppelingsplaat.Bertje Beige schreef:En, is hier al duidelijk wat het probleem is?
Volgens mij moet ik ook nog wat lagers vervangen en keerringen.
en hier zit ook speling in.
Wel vreemd want ik merkte tijdens het rijden er niets van!
Het zal wel een behoorlijk lijstje wezen met onderdelen?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
er zit altijd wel wat speling op je prise as. die zit in het vliegwiel ook gelagerd.
qua onderdelen vermoed ik alleen een nieuwe koppelingsplaat? of er moet door de snelheid enzo meer stukgeslagen zijn? maar misschien beter de hele koppelingsset aan te schaffen en te vervangen.
qua onderdelen vermoed ik alleen een nieuwe koppelingsplaat? of er moet door de snelheid enzo meer stukgeslagen zijn? maar misschien beter de hele koppelingsset aan te schaffen en te vervangen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik dacht differentieel 2x en zit er bij de prise as toch ook één?Bertje Beige schreef:Ach, het hart is uit de plaat gebroken, als ik de veren van de drukgroep zo zie zou ik er maar een complete nieuwe set in zetten.
En op de prise as heb ik ook een beetje speling, hebben ze volgens mij allemaal.
Welke lagers en keerringen wil je nog gaan vervangen?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Als je differentieelpakking lekt dan merk je dat wel, ik merkte het aan een vet wordende remschijf.
Ik weet niet of een prise as een keerring heeft, maar als daar olie zou lekken dan zou je koppelingsplaat zo vet zijn dat die zou gaan slippen, toch?
Ik zou nu alles lekker schoonmaken en met een nieuwe koppelingsset en misschien een nieuw toplagertje in het vliegwiel weer terugbouwen.
Bakoliepeil controleren of bakolie verversen en dan gewoon in de gaten houden of je een lekkage hebt.
Maar oude motoren en versnellingsbakken zijn gewoon vies
En het bouwt makkelijker terug als je toch de koplampsteun even verwijderd.
Nu je er makkelijk bij kunt; hoe is het achterste ophangrubber van de versnellingsbak op de vooras? Bij twijfel vervangen!
Succes
Ik weet niet of een prise as een keerring heeft, maar als daar olie zou lekken dan zou je koppelingsplaat zo vet zijn dat die zou gaan slippen, toch?
Ik zou nu alles lekker schoonmaken en met een nieuwe koppelingsset en misschien een nieuw toplagertje in het vliegwiel weer terugbouwen.
Bakoliepeil controleren of bakolie verversen en dan gewoon in de gaten houden of je een lekkage hebt.
Maar oude motoren en versnellingsbakken zijn gewoon vies
En het bouwt makkelijker terug als je toch de koplampsteun even verwijderd.
Nu je er makkelijk bij kunt; hoe is het achterste ophangrubber van de versnellingsbak op de vooras? Bij twijfel vervangen!
Succes
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Bak olie was er namelijk zowat op.Bertje Beige schreef:Als je differentieelpakking lekt dan merk je dat wel, ik merkte het aan een vet wordende remschijf.
Ik weet niet of een prise as een keerring heeft, maar als daar olie zou lekken dan zou je koppelingsplaat zo vet zijn dat die zou gaan slippen, toch?
Ik zou nu alles lekker schoonmaken en met een nieuwe koppelingsset en misschien een nieuw toplagertje in het vliegwiel weer terugbouwen.
Bakoliepeil controleren of bakolie verversen en dan gewoon in de gaten houden of je een lekkage hebt.
Maar oude motoren en versnellingsbakken zijn gewoon vies
En het bouwt makkelijker terug als je toch de koplampsteun even verwijderd.
Nu je er makkelijk bij kunt; hoe is het achterste ophangrubber van de versnellingsbak op de vooras? Bij twijfel vervangen!
Succes
Dus het lekt volgens mij wel erg.
Omdat ik deze eend pas heb weet ik niet waar deze lekt.
Dus kan ik nu toch nu beste gewoon goed aanpakken.
Anders moet hij er weer uit.
Vraagje;
Waar lekt het versnellingsbakken het meest standaard?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik weet eigenlijk niet waar versnellingsbakken het meeste lekken '.
Is het ook erg vet achter de remschijven? Misschien toch even de schijven verwijderen
?
Schakelde de bak goed en maakte die geen rare geluiden?
Er gaat maar 0.9 liter in de bak, verkijk je je daar niet op?
Zou geloof ik de bak gewoon weer terug bouwen, als er al een differentieel of differentieelpakking lek is, is dat ook te repareren zonder de bak uit te bouwen.
Dat de prise as lekt lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar misschien hebben mede forummers een andere mening
Is het ook erg vet achter de remschijven? Misschien toch even de schijven verwijderen
?
Schakelde de bak goed en maakte die geen rare geluiden?
Er gaat maar 0.9 liter in de bak, verkijk je je daar niet op?
Zou geloof ik de bak gewoon weer terug bouwen, als er al een differentieel of differentieelpakking lek is, is dat ook te repareren zonder de bak uit te bouwen.
Dat de prise as lekt lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar misschien hebben mede forummers een andere mening
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk