Waar geluidsdempende bitumenplaten aanbrengen?
Waar geluidsdempende bitumenplaten aanbrengen?
Hoi
Ik heb van die geluidsabsorberende bitumenplaten gekocht, die je met hete lucht föhn moet aanbrengen. Het zijn 4 platen van 50cm x 50cm.
Maar voordat ik er driftig in ga knippen en plakken. Hebben jullie ervaring waar ze het beste geplaatst kunnen worden?
Groetjes
Jules
Ik heb van die geluidsabsorberende bitumenplaten gekocht, die je met hete lucht föhn moet aanbrengen. Het zijn 4 platen van 50cm x 50cm.
Maar voordat ik er driftig in ga knippen en plakken. Hebben jullie ervaring waar ze het beste geplaatst kunnen worden?
Groetjes
Jules
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Re: Waar geluidsdempende bitumenplaten aanbrengen?
Ik heb mijn bitumenplaat aangebracht tegen alle delen die grenst aan het motorcompartiment in de binnenruimte van de eend. Alle gaatjes moet je dicht zien te krijgen zodat geluid geen weg kan vinden naar binnen. Bitumen kan je ook op maat knippen en over elkaar heen plakken, ook de ribbels uitdrukken zodat alles aansluit.
Aan de onderkant van de voetenbak heb ik een centimeter vrijgelaten zodat eventueel vocht niet gelijk onder de plaat kan komen.
Ik heb een dikke plaat van 4mm gebruikt en het geluid van de motor is gereduceerd tot een zeer acceptabel geluid. Ik denk dat een moderne auto net zoveel geluid maakt

Aan de onderkant van de voetenbak heb ik een centimeter vrijgelaten zodat eventueel vocht niet gelijk onder de plaat kan komen.
Ik heb een dikke plaat van 4mm gebruikt en het geluid van de motor is gereduceerd tot een zeer acceptabel geluid. Ik denk dat een moderne auto net zoveel geluid maakt
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Waar geluidsdempende bitumenplaten aanbrengen?
Lijkt mij ook wel wat. Ik begin deze week met de opbouw.Jules 2cv schreef:Hoi
Groetjes
Jules
Waar haal ik dat soort bitumenplaten?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik heb mijn plaat hier vandaan
http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Mo ... oduct.aspx
1 plaat is voldoende
http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Mo ... oduct.aspx
1 plaat is voldoende
-
- Heavy user
En dat spul buigt en plakt ook goed als je het verwarmd? Ik ben met zo'n plakrug altijd een beetje bang dat het er weer snel af valt.
Plak je dit het beste aan de binnen zijde of kan het ook aan de motorriimte kant? Dat lijkt me qua geluidsdemping het beste aangezien ik aan de binnenkant nog (deels) de originele geluidsdemping heb zitten
Plak je dit het beste aan de binnen zijde of kan het ook aan de motorriimte kant? Dat lijkt me qua geluidsdemping het beste aangezien ik aan de binnenkant nog (deels) de originele geluidsdemping heb zitten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het is 4mm en is erg taai, na verwarmen buigt het prima. Ook het plakken gaat beter na verwarmen, goed aandrukken en het zit vast. Met het aandrukken zie je de ribbels zelfs terugkomen.dyane_maniac schreef:En dat spul buigt en plakt ook goed als je het verwarmd?
Ik heb alles aan de binnezijde beplakt wat in contact staat met de motorruimte.
Ik ga naar de Kerststallentocht, wil iemand luisteren kan het daar

- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het sluit niet helemaal tot de bodemplaat, +/- 3cm erboven. De plaat zit er zeer strak tegenaan, alle lucht is eruit gedrukt.
Ik denk dat de geluidsdemping met katoen ed vochtgevoeliger is en nog minder werkt ook.
Ik denk dat de geluidsdemping met katoen ed vochtgevoeliger is en nog minder werkt ook.