Carburateur versleten?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Carburateur versleten?

Bericht door Thijs » za 7 dec, 2013 17:05

Mijn Dyane rijdt niet zoals het hoort.
Nu hebben ze bij de garage geprobeerd de LPG-verdamper af te stellen maar dat lukte niet.
Ook op benzine wil hij niet goed draaien.
Wanneer er tijdens stationair draaien remmenreiniger op de asjes van de gaskleppen wordt gespoten slaat hij meteen af, hij verzuipt.

Na demontage van de carburateur blijkt er een enorme speling op de asjes te zitten.
Bij twee andere gebruikte exemplaren zit er ook speling op. De vraag is nu: Kun je bij een nieuwe/gereviseerde carburateur ook voelbare speling waarnemen?
Hoe veel speling mag er op zitten?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 11 dec, 2013 23:30

Hmm, niemand een idee? :?

Ik begin me nu ook te ergeren aan slechte nieuwe onderdelen.

Een Dyane carburateurrubber die ik heb besteld bij een zuid Franse Mehariboer pasvoorgeen meter.

Nu de auto toch binnen staat zou ik even de fuseepennen smeren.
Bij het opkrikken kom ik er achter dat de ashoezen aan de wielzijde kapot zijn.
Die zitten er net 14 maanden op (24.000km), merk Valeo.
De ene kant is rondom helemaal gescheurd en de andere zit een gat in.
Dat lijkt me wel erg vlot.
En dan te bedenken dat de oude Franse niet eens kapot waren maar wel erg droog. Die heb ik alleen maar preventief vervangen :( .

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 11 dec, 2013 23:36

Ik weet niks van toleranties, maar bij mijn oude carburateur was het stangetje van de gasklep flink uitgeleuterd.
In de gereviseerde zat een nieuwe bronzen buslager en ik voelde geen speling.
tweeceevees zijn leuk!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 13 dec, 2013 07:52

idd kwestie van een goede oude opsnorren (wat niet makkelijk zal zijn)

of een nieuwe kopen (als die er nog zijn) of idd een gereviseerde, dat laatste is denk ik de meest voor de hand liggende optie.

en wat betreft de onderdelen, dat is idd erg vervelend heb met er ook al vaak aan geërgerd, ik probeer als het kan origineel spul te kopen (al zou je van valeo wel mogen verwachten dat t even heel blijft....)

suc6 met je carb!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 13 dec, 2013 12:15

Jammer dat er steeds meer bedrijven zijn die alleen maar snel geld willen verdienen aan slechte kwaliteit onderdelen, ik wil niet elk bedrijf over 1 kam scheren maar het begint er wel zo op te lijken......

overigens op zo'n china goede deal pagina verkopen ze spiksplinternieuwe 2cv carburateurs maar of die wel goed zijn ???? ik dacht 156 euro thuis op de mat...

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

slechte onderdelen

Bericht door wusten-fuchs » vr 13 dec, 2013 13:13

:( tsja over slechte onderdelen kan ik 2 boeken vol schrijven het is een beetje het verhaal van ,,de pot verwijt de ketel,,, als je als fabrikant hoogwaardig spul voor de 2 cv rijders gaat maken kan je de klok erop gelijk zetten dat je met de hele voorraad blijft zitten , immers 90% van alle 2 cv rijders kijkt eerst naar de prijs om er vervolgens achter te komen dat het niks was .

ondertussen zit die fabrikant die wel de moeite nam om wat fatsoenlijks te maken met een lege bankrekening en die doet dat dus NOOIT meer !!

en zo gaat het al jaren ! en dat is ook niet meer te veranderen moet je maar mee leren leven :roll: :roll:
wat niet kan doen we lekker toch

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 13 dec, 2013 22:47

Ik had graag het dubbele betaald voor die ashoezen als ik ze dan nu niet weer hoefde te vervangen...... :(

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 14 dec, 2013 13:12

Heb net even wat oude carburateurs bekeken, maar ik voel overal dezelfde speling op de asjes. Gok dat ze allemaal wel wat gaar zijn na jaren lang gebruik,

Hetzelfde dat jij hebt met die ashoezen, heb ik met stuurkogelhoesjes gehad. Na 3000 km alweer gescheurd. En het was nog wel de topkwaliteit....

Ben hierna maar naar de Citroendealer gegaan en die kon originele leveren. Dubbele prijs bijna, maar die bleven wel goed.

En nog even offtopic: die ashoezen is gewoon slecht. Bij de meeste automateriaal zaken verkopen ze ook universele ashoezen. Die zijn wel goed en kosten iets van een tientje. Je kunt ze zelf op maat maken, je krijgt er dan ook klemmetjes en een zakje vet bij. Misschien die eens proberen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 15 dec, 2013 18:52

Alle carburateurs die ik zelf heb liggen hebben ook die speling.

Nu vraag ik me af of ik beter af ben met een gereviseerde of met een nieuwe.
Ik kan maar 1 webwinkel vinden met een gereviseerde en dat is nou net niet mijn favoriete toko.

Wat die ashoezen betreft: Ik realiseer me net dat onder mijn andere A-type de hoezen van 2003 er nog op zitten. Dus al 10 jaar, zonder scheuren.
Maar ik mag die slechte omruilen bij mijn leverancier, garantie.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 17 dec, 2013 21:31

Zojuist de ashoezen vervangen.
Ik heb mijn record gebroken: Binnen anderhalf uur zonder de wielen of de spatborden te verwijderen.......
De hoezen waren garantie en heb er zelfs tubes van dat grafietvet bij gekregen.
Nu maar hopen dat dit niet net zulke slechte zijn.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 19 dec, 2013 22:25

Gisteravond heb ik de carburateur vervangen door de minst slechte.
Als weer remmenreiniger tegen de carburateur aan spuit tijdens stationair draaien slaat hij meteen weer af....
Dat wordt een nieuwe bestellen.
Ik heb al negatieve verhalen gehoord over de gereviseerde.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 20 dec, 2013 15:07

het gasklepasje loopt door een bronzen busje. Iemand met een draaibank kan dit gaatje opzuiveren, een passend bronzen busje draaien en zit het weer prima. Verder vervang je zelf alle pakkingen van de carburateur en het ding is weer zo goed als nieuw.
Kost aanzienlijk minder dan een nieuwe carburateur.
Succes.
tweeceevees zijn leuk!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 20 dec, 2013 20:06

Dat gedoe met die pakkingen en zo was al gebeurd.
Maar inderdaad een paar busjes laten draaien zou het op kunnen lossen.
Alleen ken ik niemand die dat zou kunnen.... :?

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 20 dec, 2013 23:08

Plaats een oproep op dit forum, op een ander forum of op FB oid. Probeer dat eerst eens.
Er zijn mensen die in de metaal werken of hobbyisten die een draaibankje hebben staan voor modelbouw. Succes.

Ik ken ook alleen maar mensen via via die dat kunnen. Naders had ik het je al aangeboden.
tweeceevees zijn leuk!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 20 dec, 2013 23:36

Er zit hier een dorp verderop een klokkenmaker. Misschien kan hij zoiets doen.

Plaats reactie