2cv bleu myosotis 1986 custom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
OMdat ik zojuist te lezen heb gekregen dat er mensen heerlijk zitten te genieten vanuit hun luie stoel bij mijn posts heb ik besloten meer teksten te typen en uiteraard ook meer foto's te gaan posten. Ik zal straks ook even persoonlijk terugreageren maar dat lukt nu even niet.
Net kwam mijn maat even langs om te helpen de body op het chassis te zetten. Gelijk weer een probleem. De stabilisatiestand heeft nog maar 5 mm en dan komt hij tegen de buitenkant van de voetenbak aan. Hij zit dus niet goed. Hoe ga ik dit oplossen omdraaien???? Ik weet niet of dit kan want dan komt hij waarschijnlijk weer tegen de versnellingsbak aan. Klemmetjes naar voren of naar achteren laten wijzen ik weet het niet meer.
Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem??? Offffff zou het komen omdat ik de eend verlaagd heb dat hij overal tegenaan komt??
Volgende minpuntje is dat toen we de body erop zette het plastic dingetje van de gaskabel ertussen kwam te zitten met als gevolg een luide krak en rondvliegend plastic. gelukkig heb ik de oude gaskabel nog liggen dus ik zal dat plastic cilindertje over moeten gaan zetten. ik zeg leuk klusje voor als de koets weg is.
Ow ja de hoogte van het chassis en de afstelling nou hier een foto hoe het dus niet moet. Schots en scheef wel even snel de motorkap erin geschoven om te kijken naar het resultaat met de grill.
Wat ligt daar nou op de deurmat POSTTTTTT de envelop waar ik al zolang op gewacht heb met de custom made fabrieksstickers en typeplaatjes. nu nog even kiezen welke het wordt. origineel of dan toch maar iets specials of limited ik weet het nog niet
Voor nu nog een paar foto's en dan typen we vanavond weer verder wat er nog meer op de agenda staat voor deze week en komende week.
Net kwam mijn maat even langs om te helpen de body op het chassis te zetten. Gelijk weer een probleem. De stabilisatiestand heeft nog maar 5 mm en dan komt hij tegen de buitenkant van de voetenbak aan. Hij zit dus niet goed. Hoe ga ik dit oplossen omdraaien???? Ik weet niet of dit kan want dan komt hij waarschijnlijk weer tegen de versnellingsbak aan. Klemmetjes naar voren of naar achteren laten wijzen ik weet het niet meer.
Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem??? Offffff zou het komen omdat ik de eend verlaagd heb dat hij overal tegenaan komt??
Volgende minpuntje is dat toen we de body erop zette het plastic dingetje van de gaskabel ertussen kwam te zitten met als gevolg een luide krak en rondvliegend plastic. gelukkig heb ik de oude gaskabel nog liggen dus ik zal dat plastic cilindertje over moeten gaan zetten. ik zeg leuk klusje voor als de koets weg is.
Ow ja de hoogte van het chassis en de afstelling nou hier een foto hoe het dus niet moet. Schots en scheef wel even snel de motorkap erin geschoven om te kijken naar het resultaat met de grill.
Wat ligt daar nou op de deurmat POSTTTTTT de envelop waar ik al zolang op gewacht heb met de custom made fabrieksstickers en typeplaatjes. nu nog even kiezen welke het wordt. origineel of dan toch maar iets specials of limited ik weet het nog niet
Voor nu nog een paar foto's en dan typen we vanavond weer verder wat er nog meer op de agenda staat voor deze week en komende week.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Pagina 28 alweer en dat gaat dus alleen maar over het afbreken van de eend, opbouwen van het chassis klaarmaken van de koets en onderdelen en probleempjes verzinsels en noem maar op wat er allemaal gebeurd is. vermenigvuldig dit met het voorbereiden van de koets, het spuiten van de koets, de sleeptocht naar de spuiter en het terugbrengen naar de werkplaats. Het op het chassis zetten van de (nieuwe) body het vastbouten vloeken huilen verzinnen peinzen piekeren stoelen bekleden monteren loshalen vastdraaien verzinnen starten aansluiten kabels trekken radio plaatsen stoffering plakken eerste keer benzine in de tank gooien feesten stickers op de achterklep plakken magneet stickers op de koets gooien banden oppompen uitlaat poetsen voor het eerst naar buiten rijden koplampen aanzetten en de eerste km rijden dan zitten we straks toch al op 90 pagina's vol vrolijk leesplezier Misschien dat ik dingen vergeten ben zoals de voorspoiler maken van polyester/epoxy maar die bewaar ik voor pagina 91 en verder.
Natuurlijk gaan we niet zomaar rijden zonder dat de auto zijn dokters keuring krijgt. Misschien is het huilen voor de keurmeester misschien ook wel niet. Dit wordt pagina 92 en daarna zal er toch ook een taxateur aan te pas moeten komen. Benieuwd wat die ervan gaat vinden zo niet onder dwang
Kortom er is nog heel veel te doen en waarschijnlijk ook heel veel te lezen en foto's te bekijken.
Het topic wordt dus nog lang niet gesloten
wordt vervolgd........
Natuurlijk gaan we niet zomaar rijden zonder dat de auto zijn dokters keuring krijgt. Misschien is het huilen voor de keurmeester misschien ook wel niet. Dit wordt pagina 92 en daarna zal er toch ook een taxateur aan te pas moeten komen. Benieuwd wat die ervan gaat vinden zo niet onder dwang
Kortom er is nog heel veel te doen en waarschijnlijk ook heel veel te lezen en foto's te bekijken.
Het topic wordt dus nog lang niet gesloten
wordt vervolgd........
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer
Ik heb ondertussen door welke krammetjes je bedoeld. Ik kan mij niet voorstellen dat die niet meer te krijgen zijn en zal hier eens bij de buren in Zutphen [edit NP] informeren of zij die niet kunnen leveren. Klapramen die nog redelijk in het chroom zitten, ik zal eens kijken wat er hier al maanden buiten staat en zich door weers elementen heeft laten teisteren. Ik zal en moet uiteindelijk toch een keer jou kant moeten begeven om oesters uit Zeeland te halen Op die Kreuze zit tenslotte niemand te wachten.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
to do vandaag:
Voor de meelezers en genieters vanuit hun luie stoel let goed op want vanavond worden een van de laatste foto's gepost van de eend met zijn epoxy jas aan. Ik zet hem nu echt voor de allerlaatste keer in elkaar. Ik moet nog een paar kleine dingetjes na meten en nakijken want het zou zonde zijn als hij straks netjes in de lak terugkomt en ik ben iets vergeten en zou de eend beschadigen.
To do vanavond:
Koets in elkaar, spatborden nameten, driehoekjes nameten, motorkap klein plekje bijwerken. Tankgat uitmeten en boren, foto's maken voor het grote boek. dashboard klokken uitmeten en dan zal het wel weer laat zijn.
de rest van de to do list schuift dus weer een dagje op
wordt strakjes vervolgd
Voor de meelezers en genieters vanuit hun luie stoel let goed op want vanavond worden een van de laatste foto's gepost van de eend met zijn epoxy jas aan. Ik zet hem nu echt voor de allerlaatste keer in elkaar. Ik moet nog een paar kleine dingetjes na meten en nakijken want het zou zonde zijn als hij straks netjes in de lak terugkomt en ik ben iets vergeten en zou de eend beschadigen.
To do vanavond:
Koets in elkaar, spatborden nameten, driehoekjes nameten, motorkap klein plekje bijwerken. Tankgat uitmeten en boren, foto's maken voor het grote boek. dashboard klokken uitmeten en dan zal het wel weer laat zijn.
de rest van de to do list schuift dus weer een dagje op
wordt strakjes vervolgd
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
En we zijn weer terug na een heerlijk avondje klussen, het lijkt wel of ik er steeds beter handiger en sneller in wordt
Waar heb ik nou die onderdelen neergelegd uhmmmmm.
Ow wacht ik ben de verkeerde werkplaats ingelopen Sorryyyyy deze is van een kennis, maar weer teruglopen naar de goeie werkplaats.
Even alle gereedschappen klaarleggen en beginnen maar.
binnenkant klaar check, nu maar hopen dat de rolkooi die momenteel uit elkaar ligt om gespoten te worden past en niet tegen het nieuwe dashboardkastje aankomt.
voorvleugels en driehoekjes monteren, past perfect. check
foto van de voorkant met de nieuwe grille en de spatborden check
de voorspoiler is jammergenoeg nog steeds niet klaar, maar ik heb besloten dit te gaan doen nadat hij terug is van de spuiter. Ik ben toch niet van plan de spoiler in kleur mee te spuiten hij blijft gewoon zwart.
Achterspatborden er maar meteen opgezet voor de laatste keer, alles past check. Benzinedop moet nog geboord worden. is vanavond niet gelukt want ik weet de originele maten niet op welke hoogte hij moet komen. Eventjes afkijken bij een andere eend dan maar
Het oude (zo goed als nieuwe) dak erop gezet om het achtervleugeltje uh dakspoilerding eventjes voor te monteren uh plakken even kijken hoe het eruit gaat zien;). Hij moet trouwens nog een stukje zakken hoor zit zo te zien ietsje te hoog Dit dak ga ik niet meer gebruiken. Ik heb zoals misschien al eerder gezegd gekozen om er een Frans zonnenland (stoffen) dak op te doen bestaande uit drie lagen.
Toch even kijken hoe en waar de tankdop moet komen te zitten en hoe het uiteindelijk zal gaan staan. Ja deze wordt het mooi verzonken in het spatbord. Hoe ik dit ga maken wordt nog uitgebreid besproken en gefotografeerd.
En zoals het in de winter hoort maar begonnen om het netjes toe te dekken. Scheelt waarschijnlijk meteen een hoop stof (not). Ok Ok ik heb geprobeerd een truuk van Hans Klok na te doen, lakens eroverheen wat heen en weer gelopen deur van de werkplaats open gezet want de wind stond er lekker op 1 2 3 doek weggetrokken en wat denk je... Niks dus. Had gehoopt dat ie klaar zou zijn gespoten en opgebouwd en wel maar nee nog even wachten dus. Toch hans maar eens een mailtje sturen hoe hij dat toch flikt
Deze maar eventjes klaar gelegd want er komt morgen iemand kijken. Als hij hem niet neemt dan is er misschien nog een andere liefhebber voor hier op het forum.
Toch maar even de rest van de werkplaats wat opruimen her en der kom ik nieuwe en gebruikte onderdelen tegen.
Nieuwe originele lampelateurs
Het op zn Zeeuws gezegd glimmende puupje
de deuren en de rolkooi staan al klaar voor transport
Spulletjes die ik nog moet sorteren / vervangen
En de stoelframes klaar om bekleed te gaan worden.
Vergeet ik nog iets te vertellen vandaag nou eigenlijk niet. Gewoon een rustige avond, in elkaar zetten kijken of alles klopt en dat doet het gelukkig ook. Verder had ik vanavond niet veel zin om iets te doen. Ik zou ook even niet weten wat ik nu nog moet / kan doen. Eigenlijk meer een beetje aftellen tot hij opgehaald wordt. Nog 57 uur te gaan en dan is het zover. Voor nu hou ik het voor gezien. morgen weer een nieuwe dag.
To do morgen:
Nieuwe v-snaar halen, ik heb een nieuwe gekocht maar die is voor een originele eendenmotor en die past dus uiteraard weer eens niet. de nieuwe die ik heb gaat dus ook weer de markt op.
Langs de eendenboer om te kijken voor:
een mooie binnenspiegel (een goeie)
een beschermkapje voor op het slot aan de koets.
mooie klapramen.
Tijd tot de spuiter: 57 uur.
deadline om klaar te zijn en te keuren 54 dagen.
Yesss het afvinken op de kalender is dan eindelijk begonnen!!!!!!!!!
morgen weer een nieuwe dag.
Waar heb ik nou die onderdelen neergelegd uhmmmmm.
Ow wacht ik ben de verkeerde werkplaats ingelopen Sorryyyyy deze is van een kennis, maar weer teruglopen naar de goeie werkplaats.
Even alle gereedschappen klaarleggen en beginnen maar.
binnenkant klaar check, nu maar hopen dat de rolkooi die momenteel uit elkaar ligt om gespoten te worden past en niet tegen het nieuwe dashboardkastje aankomt.
voorvleugels en driehoekjes monteren, past perfect. check
foto van de voorkant met de nieuwe grille en de spatborden check
de voorspoiler is jammergenoeg nog steeds niet klaar, maar ik heb besloten dit te gaan doen nadat hij terug is van de spuiter. Ik ben toch niet van plan de spoiler in kleur mee te spuiten hij blijft gewoon zwart.
Achterspatborden er maar meteen opgezet voor de laatste keer, alles past check. Benzinedop moet nog geboord worden. is vanavond niet gelukt want ik weet de originele maten niet op welke hoogte hij moet komen. Eventjes afkijken bij een andere eend dan maar
Het oude (zo goed als nieuwe) dak erop gezet om het achtervleugeltje uh dakspoilerding eventjes voor te monteren uh plakken even kijken hoe het eruit gaat zien;). Hij moet trouwens nog een stukje zakken hoor zit zo te zien ietsje te hoog Dit dak ga ik niet meer gebruiken. Ik heb zoals misschien al eerder gezegd gekozen om er een Frans zonnenland (stoffen) dak op te doen bestaande uit drie lagen.
Toch even kijken hoe en waar de tankdop moet komen te zitten en hoe het uiteindelijk zal gaan staan. Ja deze wordt het mooi verzonken in het spatbord. Hoe ik dit ga maken wordt nog uitgebreid besproken en gefotografeerd.
En zoals het in de winter hoort maar begonnen om het netjes toe te dekken. Scheelt waarschijnlijk meteen een hoop stof (not). Ok Ok ik heb geprobeerd een truuk van Hans Klok na te doen, lakens eroverheen wat heen en weer gelopen deur van de werkplaats open gezet want de wind stond er lekker op 1 2 3 doek weggetrokken en wat denk je... Niks dus. Had gehoopt dat ie klaar zou zijn gespoten en opgebouwd en wel maar nee nog even wachten dus. Toch hans maar eens een mailtje sturen hoe hij dat toch flikt
Deze maar eventjes klaar gelegd want er komt morgen iemand kijken. Als hij hem niet neemt dan is er misschien nog een andere liefhebber voor hier op het forum.
Toch maar even de rest van de werkplaats wat opruimen her en der kom ik nieuwe en gebruikte onderdelen tegen.
Nieuwe originele lampelateurs
Het op zn Zeeuws gezegd glimmende puupje
de deuren en de rolkooi staan al klaar voor transport
Spulletjes die ik nog moet sorteren / vervangen
En de stoelframes klaar om bekleed te gaan worden.
Vergeet ik nog iets te vertellen vandaag nou eigenlijk niet. Gewoon een rustige avond, in elkaar zetten kijken of alles klopt en dat doet het gelukkig ook. Verder had ik vanavond niet veel zin om iets te doen. Ik zou ook even niet weten wat ik nu nog moet / kan doen. Eigenlijk meer een beetje aftellen tot hij opgehaald wordt. Nog 57 uur te gaan en dan is het zover. Voor nu hou ik het voor gezien. morgen weer een nieuwe dag.
To do morgen:
Nieuwe v-snaar halen, ik heb een nieuwe gekocht maar die is voor een originele eendenmotor en die past dus uiteraard weer eens niet. de nieuwe die ik heb gaat dus ook weer de markt op.
Langs de eendenboer om te kijken voor:
een mooie binnenspiegel (een goeie)
een beschermkapje voor op het slot aan de koets.
mooie klapramen.
Tijd tot de spuiter: 57 uur.
deadline om klaar te zijn en te keuren 54 dagen.
Yesss het afvinken op de kalender is dan eindelijk begonnen!!!!!!!!!
morgen weer een nieuwe dag.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten