Goed idee: ik zet de achterkant gewoon wat hoger dan standaard bij een eend. Ik vind dat voor een besteleend ook wel beter staan; het hoort er eigenlijk wel bij.marcopr schreef:Standaard geeft Citroen aan om besteleenden vrij hoog af te stellen met de achterste trekogen. Circa 10 cm hoger (onder de as gemeten) dan een berline. Dit vanwege het laadvermogen. Dit staat onbeladen wel vreemd. Vanaf de dealer weden nieuwe besteleenden meestal lager afgesteld afgeleverd omdat 'men' dit mooier vind/vond.
Een AU Fourgonnette 1953 op een chassis van een 2cv6
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
in het chassis zitten ook verstevigingsbalken voor de gordelbevestiging, dus dat gaat niet zomaar. kun je geen platte strip (3 ov 4 mm) aan de gordelbevestiging schroeven die onder de balk naar voren komt en daar je gordels aan vast maken?henk schreef:Vandaag chassisband gelegd en de koets weer teruggezet op het chassis. Wilde dit weekend verder met het aansluiten van de bedrading. Ik kom er nu pas achter dat de middenbalk (voorste balk van de laadruimte) over de gordelaansluitpunten in het chassis loopt. Dit betekent dus geen gordels! Hoe los ik dit nu op? Ik wil eigenlijk geen gat slijpen in de balk (is nog origineel). Ik kan natuurlijk het deel met de aansluitpunten uit het chassis slijpen en dit iets verderop er weer inlassen maar zit de gordel dan wel strak? Heeft iemand een goed idee?
greetzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Hoi!Meeuw schreef:Hi Henk!
Hoe staat het met het project? Ben benieuwd naar het eindresultaat en ik mis de body toch wel een beetje hoor
De Barbot schiet aardig op.....
prima! het is veel werk, maar leuk en ontspannend. Ik ben nu bezig met de nieuwe kabelboom; veel werk. Hierna opbouwen en keuren. Heb wel veel moeten vervangen . Bodemplaat achter, complete achterbalk, achterschermen, beide binnenschermen, beide bodemplaten, voetenbak, dorpels, schutbord. Alles is roestvrij gemaakt en gespoten (grise). Ik hoop voor Gemert klaar te zijn (maar het kan ook best zijn dat het nog eventjes duurt ). Want als die klaar is: wat dan.... .
Hi Henk,
Je hebt dus een hoop werk eraan gehad? Nou ja, het is wel 60 jaar oud spul en in feite uniek. Wat je doet is dus een mooi stuk erfgoed bewaren waar je nog jaren plezier aan kan beleven. Ik hoop je in ieder geval op Gemert te treffen!
En als je dan klaar bent? Dan gewoon aan een Sahara of een Voisin beginnen (of een combi daarvan) Ben je zeker een tijdje onder de pannen en het is leuk om daarna ermee te rijden.
Ik ken trouwens het gevoel, ik zit inmiddels ook te broeden op wat ik daarna wil gaan doen, wellicht een 2cv6 Barbot uit geheel nieuw materiaal met injectie en compressor om mee te racen of een u23 robustacier (Heuliez) als autotransporter voor de Barbot(s)
Maar dan moet ik eerst een zak met geld vinden
Je hebt dus een hoop werk eraan gehad? Nou ja, het is wel 60 jaar oud spul en in feite uniek. Wat je doet is dus een mooi stuk erfgoed bewaren waar je nog jaren plezier aan kan beleven. Ik hoop je in ieder geval op Gemert te treffen!
En als je dan klaar bent? Dan gewoon aan een Sahara of een Voisin beginnen (of een combi daarvan) Ben je zeker een tijdje onder de pannen en het is leuk om daarna ermee te rijden.
Ik ken trouwens het gevoel, ik zit inmiddels ook te broeden op wat ik daarna wil gaan doen, wellicht een 2cv6 Barbot uit geheel nieuw materiaal met injectie en compressor om mee te racen of een u23 robustacier (Heuliez) als autotransporter voor de Barbot(s)
Maar dan moet ik eerst een zak met geld vinden
Even een update.
Nog te doen: voorruit plaatsen rubber (net bij het plaatsen van de voorruit rubber stuk getrokken ), rubbers achterdeuren, kentekenverlichting, voorportieren (zelfmoord of standaard?).
Spatborden en motorkap (ribbel) zijn gerestaureerd en gelakt. Motorkap kan alleen niet dicht (standaard luchtfilter 602-blok is te groot!), kan er een kleiner filter op?
Nog te doen: voorruit plaatsen rubber (net bij het plaatsen van de voorruit rubber stuk getrokken ), rubbers achterdeuren, kentekenverlichting, voorportieren (zelfmoord of standaard?).
Spatborden en motorkap (ribbel) zijn gerestaureerd en gelakt. Motorkap kan alleen niet dicht (standaard luchtfilter 602-blok is te groot!), kan er een kleiner filter op?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
Citroén rolls better than a Rolls!
boutjes cilinderkappen zitten ook in de wegBull Frog Bleu schreef:Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
klopt: maar met moderne deuren doe ik er dan ook bijpassende spatborden en motorkap op. Jammer is alleen dat moderne deuren alleen passen door het krulscharnierdeel van de b-stijl in z'n geheel weg te slijpen! Er is dus geen weg terug!Ed147 schreef:Voordat de deuren en in gaan, eerst maar eens navragen wat mag?
Als het niet anders kan, zou ik er toch maar de modernere deuren in hangen.........
Ben bang dat de originele deuren niet door de keuring komen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Klopt. Maar gezien de mogelijkheid van verplichte moderne deuren wacht ik daar nog even mee (moderne deuren betekent voor mij ook moderne spatborden en motorkap, en dan past alles weer.Bull Frog Bleu schreef:Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
Ik vind het alleen niet zo mooi, en spatborden en ribbelkap liggen al klaar om gemonteerd te worden. Maar ja, soms ....