werking van batterij

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Plaats reactie
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

werking van batterij

Bericht door j b » vr 14 mar, 2014 11:05

ik heb een hele leuke klok waarvan de batterij leeg was. ben netjes een andere batterij gaan halen op een locatie waar ze neit heel duur zijn. stop ik deze batterij erin en wat denk je: loopt de klok achter uit (de batterij zat er goed in. ik heb het nog even omgedraaid voor de zekerheid maar toen deed de klok helemaal niets)
ik heb nu hetzelfde merk batterij gehaald en de klok loopt weer zoals het meot.

wie kan mij vertellen wat het verschil tussen de merken (beide bekende merken) batterij is waardoor een klok kan besluiten terug in de tijd te gaan?
J B

just drive like you stole it

Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tha_Duck » vr 14 mar, 2014 11:10

Te weinig power in de batterij? En neem aan dat de wijzer ergens tussen de 6 en 12 stond en daardoor 'terugliep'?
Eendrijder sinds 11/5/2011!

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 14 mar, 2014 11:35

het was een splinter nieuwe batterij die ik gekocht had en uiteindelijk ook terug gebracht nadat ik de klok meegenomen had om het in de winkel te laten zien. anders gelovens ze het echt niet dacht ik.

het is een klok die werkt zoals die oude stations informatie bakken waarbij de teksten doorbladeren in het verleden.
Afbeelding
om de zoveel tijd braderd ie door doordat een palletje iets vergaat en 1 kaartje loslaat. bij de oude batterij duurde dit te lang doordat deze ver leeg was en liep de klok op een gegeven moment te snel achter. bij de nieuwe batterij van een ander merk werd er dus een kaartje omhoog gebladerd tegen de zwaartekracht in. dus power genoeg. je ziet ook de radartjes verkeerd om draaien. :S
J B

just drive like you stole it

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » vr 14 mar, 2014 15:47

mooie klok voor de badkamer. Kun je 's ochtends in de spiegel zien hoe laat het is en of je moet opschieten.

Plaats reactie