Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
-
Geert
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Bericht
door Geert » zo 30 mar, 2014 09:34
Bij mij was het het NIEUWE !!!!! druklager, wat na demontage in stukken op de prise-as hing te bungelen. De borgveer hield het restant nog netjes op z'n plaats, maar twee stukken hingen aan de prise-as.
Dus kapot druklager ! Na nog geen 10.000 KM.
Drukgroep was ook beschadigd en kon ik weg gooien . Alles NIEUW gemonteerd bij restauratie !
-
Handjes
- Veelvuldig poster
- Berichten: 620
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » ma 31 mar, 2014 12:46
Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Klinkt alsof je koppelingskabel aan het ontrafelen is waardoor hij steeds 'langer' wordt... Zou dat kunnen?
La vie est belle.
-
KeesU
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 14:20
- Locatie: Nispen
Bericht
door KeesU » ma 31 mar, 2014 13:18
Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Het lijkt erop dat je stelmoer en borgmoer verlopen tijdens het rijden (trillingen). Heb je al geprobeerd om de moeren met een borgmiddel (Loctite) vast te zetten?
Le Patron - 602cc
-
AZL57
- Addicted user
- Berichten: 5122
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 31 mar, 2014 16:33
Check ook eens de koppelingshefboom in de bak, mogelijk is die verbogen/gebroken of los dat geeft ook rare gevolgen. Je stelt bij en hij buigt /breekt iets verder enz.
diverse Citroens, wat anders.
-
Hyja
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
- Locatie: Teteringen
-
Contacteer:
Bericht
door Hyja » di 1 apr, 2014 08:49
KeesU schreef:Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Het lijkt erop dat je stelmoer en borgmoer verlopen tijdens het rijden (trillingen). Heb je al geprobeerd om de moeren met een borgmiddel (Loctite) vast te zetten?
Bedankt voor jullie reacties, maar deze lijkt me het meest plausibel ja.. Eens met Loctite proberen
-
schermer
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » di 1 apr, 2014 11:00
Kan iemand mij vertellen hoe strak ik de kabel moet stellen?
-
KeesU
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 14:20
- Locatie: Nispen
Bericht
door KeesU » di 1 apr, 2014 13:03
schermer schreef:Kan iemand mij vertellen hoe strak ik de kabel moet stellen?
De vrije slag moet zo'n 2,5 cm zijn.
Le Patron - 602cc
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » di 1 apr, 2014 16:03
2,5 cm aan het pedaal
-
AZL57
- Addicted user
- Berichten: 5122
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » za 5 apr, 2014 14:25
heb in 30 jaar eend nog nooit een verlopende moer aan een koppelingskabel gehad, zelfs niet bij een eend die geen borgmoer erop had.
diverse Citroens, wat anders.
-
KeesU
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 14:20
- Locatie: Nispen
Bericht
door KeesU » za 5 apr, 2014 18:12
Heb in 30 jaar nog nooit de Jackpot van de Staatsloterij gewonnen. Toch zijn er mensen die 'm winnen......
Le Patron - 602cc
-
Hyja
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
- Locatie: Teteringen
-
Contacteer:
Bericht
door Hyja » za 5 apr, 2014 19:28
Haha Kees
De koppelingkabel is vervangen, het probleem leek ook wel verholpen maar het werd na een kilometer of 30 steeds erger. Zo erg dat hij direct in voor en achteruit schiet, ook al pedaal tegen de grond.
Denk dat de hefboom verbogen is helaas, die gaan we dus vervangen, en de koppeling etc ook dan maar gelijk
-
Hyja
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
- Locatie: Teteringen
-
Contacteer:
Bericht
door Hyja » di 8 apr, 2014 22:04
Zeau.. Die is kapot
Koppeling was nog redelijk, maar toch maar vervangen omdat alles toch open lag.
Morgen de remmen nog even ontluchten en een uitlaat beter vastzetten, deze lekt nu behoorlijk op een van de klemmen.
-
Hyja
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 16:30
- Locatie: Teteringen
-
Contacteer:
Bericht
door Hyja » di 8 apr, 2014 22:41
AZL57 schreef:Check ook eens de koppelingshefboom in de bak, mogelijk is die verbogen/gebroken of los dat geeft ook rare gevolgen. Je stelt bij en hij buigt /breekt iets verder enz.
Jij gaat dus door voor de koelkast
-
pieterc
- Gebruiker
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
- Locatie: Halderberge
Bericht
door pieterc » za 19 apr, 2014 21:56
Ik heb een beetje dezelfde problemen als de topicstarter. Ik heb een ami 6 waarin een 25 pk motor zat en nu een eendblok en bak is gemonteerd. Ik krijg de koppeling niet goed gesteld. Heeft een Ami 6 een anders lag van het koppelingspedaal?
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan