bij aanslepen wel een start, gewoon niet (startmotor draait
bij aanslepen wel een start, gewoon niet (startmotor draait
na goed starten en rijden , het vorig seizoen, wilde de eesd aan het eind van dat seizoen niet meer starten. In de stalling gezet, en nu er weer uit.
Inderdaad, niet starten. Maar: aanslepen lukt wel. Motor is warm, probeer weer te starten, startmotor draait, maar motor slaat niet aan.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Advies wordt zeer gewaardeerd.
groet!
Jodokus
Inderdaad, niet starten. Maar: aanslepen lukt wel. Motor is warm, probeer weer te starten, startmotor draait, maar motor slaat niet aan.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Advies wordt zeer gewaardeerd.
groet!
Jodokus
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik schat een zwakke accu. de startmotor vraagt veel stroom. als je hem aansleept kun je al je stroom gebruiken voor de ontsteking. waarschijnlijk kun je hem dan ook gewoon aanslingeren.
maar meten is weten (of gewoon gelijk een andere accu plaatsen als deze al wat ouder is)
maar meten is weten (of gewoon gelijk een andere accu plaatsen als deze al wat ouder is)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- André Post
- Heavy user
Vast wel denk ik. Maar ik heb met een imi startmotor geen problemen gehad hoor. Dat het gewoon niet klinkt omdat zo een ding veel herrie maakt is wel minder.
Ik denk dat het handig is om de accu eens goed te laden. Of even laten doormeten om te zien of de capaciteit nog genoeg is. Zo niet, kun je 'm beter vervangen.
Ik denk dat het handig is om de accu eens goed te laden. Of even laten doormeten om te zien of de capaciteit nog genoeg is. Zo niet, kun je 'm beter vervangen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
beste eendenrijders,
heel veel dank.
Ik ga eerst checken of de accu nog wel voldoende capaciteit heeft.
Want ik realiseer me dat dat ding best oud is, zo'n 8 jaar ( gokje, ik onthoud zoiets niet goed). Bovendien rij ik maar ca 800 km per jaar........ Maar: dat zijn wel heel gelukkige km' s.
In tweede instantie kijk ik naar die contactrol....... het contactslot, dus.
Is het een gedoe, zoiets vervangen?
in ieder geval dank voor de hulp. Top.
Jodokus
heel veel dank.
Ik ga eerst checken of de accu nog wel voldoende capaciteit heeft.
Want ik realiseer me dat dat ding best oud is, zo'n 8 jaar ( gokje, ik onthoud zoiets niet goed). Bovendien rij ik maar ca 800 km per jaar........ Maar: dat zijn wel heel gelukkige km' s.
In tweede instantie kijk ik naar die contactrol....... het contactslot, dus.
Is het een gedoe, zoiets vervangen?
in ieder geval dank voor de hulp. Top.
Jodokus