2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 7 apr, 2014 23:01

En waar haal je de tijd vandaan? Ik red dat echt niet. (twee kleine kinderen helpt ook niet echt mee. Al wil de oudste wel graag helpen, van de put in de sloot)

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 10 apr, 2014 09:39

Tijd ja dat kom ik nog tekort anders was ze al af geweest. Voor nu werken thuiskomen eten en dan meteen aan de slag. Dagje vrij betekent nu nog even dagje klussen ;-)
Ik zag dat de foto's weer te vaak bekeken waren dus maar weer een nieuw foto account aangemaakt.

Inmiddels is het bovendste dashboard klaar, de voorruit zit erin, de versnellingsbak zit vol olie. To do voor deze week:

Remmen ontluchten en afstellen
Dashboard metertjes boren
Benzine vulpijp / slang maken. ( de originele vaste vulpijp met de losse verloopslangen die ik gekocht had passen niet. De oplossing voor nu: flexibele slang met kern van boven naar onder.
Ruitenwissers monteren
En jawel het allerleukste de Allerallerallerlaatste onderdeeltjes uit de laatste doos monteren.

Dit zou kunnen betekenen dat de auto volgende week af kan zijn op het stuur na.
Voor het stuur moet ik nog steeds de stuurpijp aanpassen een quick release monteren en een adapter draaien om mijn nieuwe stuur te monteren.

Voor nu wat losse plaatjes....

Samen met Gub nieuwe ashoezen monteren.

Afbeelding

Wielmoeren vastzetten en borgen

Afbeelding

Aandrijfassen op moment vastzetten, kortom alle bouten moeren etc nalopen en natrekken.

Afbeelding

Ff luchten na het lijmen ;-)

Afbeelding

Ff passen voordat we gaan lijmen

Afbeelding

Deurpaneeltjes uitpakken en monteren

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat

Afbeelding

En zomaar wat losse

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En jawel we zijn rondom droog. De voorruit zit er netjes in ;-) misschien toch maar even het raam ontvetten anders zie je niet zoveel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ennnn Proost

Afbeelding

Kortom weer genoeg gedaan en weer lekker verder met de allerlaatste dingetjes.

8)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 10 apr, 2014 13:42

in 1 woord MOOI
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 10 apr, 2014 14:24

Nog heeeeeel even wachten dan istie echt klaar eindelijk 8)
Vanavond weer een nieuwe update ;-)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvmaarten » za 12 apr, 2014 14:05

Spannend!!! ben echt eens benieuwd :D
Citroen 2cv6 special 1986

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 13 apr, 2014 19:29

Update!!!!!!!
2cv Vert Bambou '79

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 13 apr, 2014 21:59

Updates uitnodigingen mooi weer lekker eten bbq-en wijntje biertje zonnetje
Kortom een lekker weekend aan het bouwen geweest ennnnnnnnnnnnn ze is bijna af. Van de week wordt het echt weer tijd voor een van de waarschijnlijk slot verhaaltjes maar voor nu blijf ik bij een persoonlijke fotoshoot met tekst. Kortom ga er maar eens lekker voor zitten. KRGHHHHHHHHHHHH klusbroek nummer 5 is versleten

Afbeelding

Uh ja de eend staat nog steeds scheeft, dat moet maar eens klaar zijn. Kortom krik eronder en dan een mooie hoogte instellen en sporing stellen.

Afbeelding

Ik zie oma daar toch met een oog meekijken

Afbeelding

Alles ff nalopen

Afbeelding

Remmen netjes volgens het boekje ontlucht, geen spons te bekennen, waarschijnlijk straks alleen tandafdrukken in het stuur bij hard remmen.

Zo de koppelingskabel zit en is afgesteld, gaskabel zit erin, rempendaal werkt, binnenkant is schoon dus de vloermatten kunnen erin. Alleen een probleempje wanttt jawel de rolkooi zit weer eens in de weg. Zit niet anders op dan met een wit potlood, holslagpijp en hamer aan de gang te gaan om e.e.a. Mooi passend te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste twee foto's waren de ronde gaten nog niet gemaakt bij de buizen ;-)

Even een van de laatste a4 tjes afvinken en daar gaan we weer. Eerst tijd voor wat lekkers

Afbeelding

Laatste dingetjes monteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Teveel dingen gemonteerd om op te noemen maar het zit erop. Kortom de schade aan het eind van de dag. 3500 lege plastic zakjes, ladingen gescheurd karton, gereedschap links en rechts en trek uhhhh nee hongerrrrrrrrrrr. Schitterend weer dus tijd voor de bbq!!!!

Afterburner aan

Afbeelding

Oeps BRANDDDDDDD!!!!!

Afbeelding

Na het eten alles maar een beetje opgeruimd, schoon gemaakt en het blauwe gevaarte weer binnen gezet ;-)

Afbeelding

Ow ja vergeten bij te zeggen dat dit alles zich zaterag heeft afgespeeld ;-) even een sprngejte in de tijd en vandaag zondag jeujjjjjjjjjjjj. Nog twee a4 tjes over en ik ga proberen om er vandaag een af te maken. Kortom vroeg aan de slag en begonnen met het monteren van de knipperlichten

Afbeelding

Schroefjes netjes vervangen door rvs parkers

Zoals geo zou zeggen de hamsterwangen zijn weer van de partij en staan klaar om gemonteerd te worden alleen het was etenstijd dus hup snel eten

Met een ei in de morgen monteer je twee spatborden zonder zorgen. Zondag werk extra sterk dus het moet er nu na het eten echt van komen de voorspatborden moeten er na het ei direct op. Grootste kans van slagen zonder krassen deuken etc. Nie lullen lekker broodje met ei smullen. Hap slik weg op en weer aan de slagggggg.

Wacht wacht wacht wacht, ik durf ze niet alleen te monteren en albert is er nog niet. Geen seconde te verliezen ff het nieuwe dashboard monteren en het stuur op de stuurpijp plakken met ducktapen. Om te sturen? NEE even alles voormonteren en dan met een potlood aangeven wat ongeveer waar moet komen zo weet ik zeker dat ik tijdens het rijden de meters kan lezen en kan ik gaan bepalen welke knop waar moet komen ;-) voor de oplettende eend liefhebber het dashboard is nu gelcoat grijs maar wordt of gespoten in een mooie kleur of krijgt een carbon tintje ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wachten wachten wachten wachten passen meten lezen snoepen drinken wachten wachten 1 uur wordt 2 uur, wordt 3 uur en toen om half 4 tadaaaaaaaa niks. Tijd voor pauze
Ow ja de stickers voor de velgen liggen nog klaar dan die maar plakken ;-)

Afbeelding

Trouwens nog een leuk pakketje van Burton binnengekomen gekregen van de boys van Burton jeujjjjjjjj, die krijgen met de race een mooi plekje ;-)

Afbeelding

ZITTEN DE SPATBORDEN ER NOU NOG NIE OP JOH????
Haha daar zulle we dn Alberrrrrrr hebben ;-) eerst maar een colaatje en ff puwehoeren en dan volop aan de slag. Het resultaat. De hamsterwangen zijn weer terug, maar nu in kleur valleen ze toch wel een stukje subtieler en beter ;-) misschien dat de groothoeklens de foto's wat raar maakt maar het resultaat is echt wel gaaf. kortom ff geen tekst alleen foto's!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoooo excuses verkeerde foto's het brede kontje hebben jullie nu wel gezien. Paul zit inmiddel op het puntje van zijn relax stoel mee te lezen, gub dobbert lekker op een bootje rond, arie rijd lekker rond, Piet is druk bezig in de tuin en ik laat iedereen wachten op de fotos van de voorkant.
:twisted:

Nou hier zijn ze dan ENJOY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VAN OPZIJ, VAN VOREN, CLOSE UPSSSSS EN HEEL VEEL FOTO's nu!!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorspoiler staat zoals je kunt zien op het laatste a4 tjes die is volgende week aan de beurt!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ff een paar zonder spoiler en wat close ups

Afbeelding

Afbeelding

Petjes voor de zon Arie ;-)

Afbeelding

Staat best gaaf met de petjes. Zijn er een hoop die het lelijk vinden, ik vindt ze wel gaaf 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sta ik er weer op :-p

Afbeelding

Afbeelding

Zo deze week beginnen we aan het laatste a4 tje

JEUJJJJJJJJJJJJJJJJJ.

KORTOM WORDT VERVOLGDD..........
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 13 apr, 2014 23:02

NU BEN IK HIERRRRRRRRRRRR EN NU BEN IK DAAAAAAAAAAARRRRRRRR

Afbeelding

WOOOHOOOOOOOOOOOOO ER KOMT NOG MEER ;-)

Afbeelding
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » zo 13 apr, 2014 23:52

da ziet er echt knap uit !!!

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » ma 14 apr, 2014 21:39

En zit het stuurtje er al op??? :lol:
2cv Vert Bambou '79

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 14 apr, 2014 23:18

Nou Piet hij zit erin ;-) dus we kunnen sturen woohooooo.
Om even wat duidelijker te zijn voor de rest. Aangezien de adapters en de quick release voor het stuur nog niet helemaal uitgezocht zijn en er nu toch wat haast bij komt ivm het mooie weer eenden die door de straat scheuren, dn Alber die met zn kever langs komt sjezen wil ik toch ook wel heel snel rijden. En daar stond Piet vanavond op de stoep met een stuurpijp en een heus sportstuur. Kortom voorlopig zit deze er even op tot de andere klaar is en sturen dat ie doet joh ;-).
Vandaag weer een hoop gedaan.
Stap voor stap de bouten nalopen aandraaien waar nodig en lekker in de weer met kopervet. Her en der wat schuimpjes geplakt om beschadigingen te voorkomen. Op verzoek van Rob wat naja een boel foto's van het dak gemaakt inclusief close ups. Wat stukken schuim als probeersel om de rolkooi gedaan. O.a. Bij de achterklep, achterdeuren en voordeuren omdat je met spulletjes achterin en tijdens het in en uitstappen toch niet helemaal kan voorkomen dat je tegen de rolkooi aanstoot en schuurt. Verder dus de stuurpijp met tijdelijk stuur ff gemonteerd en gekeken of alles draait en rolt. Uitslag PERFECT!!! Toch de hoogte weer wat bijgesteld voor en achter. De voorkant staat nu op 13,5 cm en de achterkant op 18,5 cm. Knipperlichten aangesloten. Voorspatborden en driehoekjes opnieuw afgesteld. Bedrading nog maar een keer doorgemeten. Led binnenverlichting met Ton gemaakt die wordt als het goed is woensdag avond gemonteerd. LED binnenverlichting????? Jawel doordat de rolkooi zo dicht op het koetswerk staat past uiteraard de originele binnenverlichting niet en om nu iedere keer met een zaklamp in het donker aan de slag te gaan moest er een oplossing bedacht worden. Kortom er komt op het dwarsbalkje bij de B stijlen een strook Led verlichting van 85cm breed. Die wordt geplakt en via snoertjes en een 4 standen schakelaar kan ik die straks aanzetten. Welke kleuren moeten we nog even kijken maar er zit nu een diode tussen zodat de verlichting Wit schijnt en de tweede kleur wordt hoe kan het ook anders blauw. De andere kleuren moet ik nog even bedenken.
Verder de meters op het dashboard uitgemeten en waarschijnlijk worden deze week dan ook de noodzakelijke gaten gemaakt. Voor nu moet de handremhendel en de shokekabel er nog in en ik moet nog een Probleempje met de koplampverstelling oplossen. Ik weet niet meer helemaal hoe het zat. De tijd die ik vandaag nog over had heb ik gebruikt voor het maken van weer heullll veulll foto's. De echte plaatjeskijkers die dit topic volgen kunnen er dus weer lekker voor gaan zitten.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 14 apr, 2014 23:26

Aan de voorkant moet een ringetje en een borgpennetje maar aan de binnenkant ook nog iets? Wat doe ik verkeerd dat hij zo ver uitsteekt?

Afbeelding

Snoeren snoeren snoeren, het voorste gedeelte van de kabelboom moet ik nog netjes afwerken

Afbeelding

Snel dicht ;-)

Afbeelding

Nog steeds een beetje sip

Afbeelding

Afbeelding

Hamsterwang links

Afbeelding

Hoogte spatbord en velg zijn zo naar mijn zin

Afbeelding

Uitlaat dinges

Afbeelding

Afbeelding

Spatlappen, moertjes en her en der wat rondvliegend vet ;-) poetseuhhhhh

Afbeelding

Auto moet terug naar de spuiter want dit baksteen motief had ik niet op de deuren besteld
8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 14 apr, 2014 23:34

Het tijdelijke stuur en de tijdelijke keuring voorraampjes :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Foam tegen het beschadigen

Afbeelding

En speciaal voor Rob detail foto's van het dakje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk genoeg zo we gaan weer verder met de rest ;-)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 14 apr, 2014 23:44

Kontje Klaar!!!!!!

Afbeelding

Dat wordt nog een keer poetsen

Afbeelding

Schuim probeersel voor het in en uitstappen

Afbeelding

Oeps vergeten zie ik nu plastic van het rvs kachelateur stangetje

Afbeelding

Hee nu zie ik er twee

Afbeelding

NIETERR UHHH JA WELLER. De gemaakte stickers zitten er op..... Nog een paar reserve setjes over voor evt de liefhebber

Afbeelding

Alleen de naafdop ontbreekt nog in het geheel

Afbeelding

Zomaar

Afbeelding

Afbeelding

Spiegelateur

Afbeelding

Binnenkant klaaarrrrrr op de draadjes bij de b stijl voor de led verlichting na ;-)

Afbeelding

Rolkooi netjes weggewerkt en af. Ow ja het schuim moet daar nog weg :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » ma 14 apr, 2014 23:50

zijn dat vergulde schroeven waar je spatlappen en moeren mee vast zitten?

Plaats reactie