Nieuwe aanwinst 2cv AZA ENAC 1967
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zo te zien is er een 9pk onderblok gebruikt en opgebouwd met 12pk onderdelen.
Ook carbarateur, spruitstuk en luchtfilter (zonder voorverwarmingsbuisje op spruitstuk) lijkt me 12pk. De 9pk had een 22 ZACI. Of latere motoren al een 26 cibi.
Koelbeplating en motorsteunen zouden nog afwijkend kunnen zijn.
Al met al vreemd dat deze combi in jou ENAC terecht is gekomen gezien deze uitvoering was bedoelt om door de week als bedrijfsauto te dienen.
Extra pk's zou daar wel prettig bij zijn.
Ook carbarateur, spruitstuk en luchtfilter (zonder voorverwarmingsbuisje op spruitstuk) lijkt me 12pk. De 9pk had een 22 ZACI. Of latere motoren al een 26 cibi.
Koelbeplating en motorsteunen zouden nog afwijkend kunnen zijn.
Al met al vreemd dat deze combi in jou ENAC terecht is gekomen gezien deze uitvoering was bedoelt om door de week als bedrijfsauto te dienen.
Extra pk's zou daar wel prettig bij zijn.
Citroén rolls better than a Rolls!
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Inderdaad een 9pk met 12pk-onderdelen. Je auto heeft dus een downgrade gehad.
Je ziet soms de gekste dingen. Een tijdje geleden stond er in België een Dyane te koop waar origineel een 425cc met 21pk in hoorde te zitten. Daar hadden ze ook ooit een 12pk in gelepeld! Sommige mensen hebben gewoon heel weinig haast.
Maar in deze 2cv hoort dus eigenlijk een 18pk, met AZ op het typeplaatje. Ziet eruit zoals op deze foto.
Bij een 18pk heeft het spruitstuk vier losse voeten en staat het vast met 8 moeren (zoals bij een oud Ami6-blok), bij een 9 of 12pk staat het spruitstuk vast met 6 moeren zoals bij jou het geval is.
Je ziet soms de gekste dingen. Een tijdje geleden stond er in België een Dyane te koop waar origineel een 425cc met 21pk in hoorde te zitten. Daar hadden ze ook ooit een 12pk in gelepeld! Sommige mensen hebben gewoon heel weinig haast.
Maar in deze 2cv hoort dus eigenlijk een 18pk, met AZ op het typeplaatje. Ziet eruit zoals op deze foto.
Bij een 18pk heeft het spruitstuk vier losse voeten en staat het vast met 8 moeren (zoals bij een oud Ami6-blok), bij een 9 of 12pk staat het spruitstuk vast met 6 moeren zoals bij jou het geval is.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Na lang overleg en goed overleg met de RDW is het vooronderzoek afgerond. De eend mag aangepakt worden en NL kenteken krijgen. Het chassis is slecht en de koets heeft aandacht nodig. Maar de motor moet van de RDW een origineel type 18pk zijn. Omdat hij nu niet aan de 1/3 - 2/3 regel voldoet.
Dus wie er motor en bak heeft of me er aan kan helpen. Alle hulp is welkom.
Dus wie er motor en bak heeft of me er aan kan helpen. Alle hulp is welkom.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Bij deze nog wat foto's.
De mooie vlakke laadvloer:
De cockpit:
Wie weet of deze stoelglijders er origineel in zaten? Ik heb geen voorbank of voorstoelen er bij.
Deze bank heb ik er bij gekregen. En klapt ook nog. Wie weet voor interieur er in een AZA uit 1967 zat?
De mooie vlakke laadvloer:
De cockpit:
Wie weet of deze stoelglijders er origineel in zaten? Ik heb geen voorbank of voorstoelen er bij.
Deze bank heb ik er bij gekregen. En klapt ook nog. Wie weet voor interieur er in een AZA uit 1967 zat?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Stoel geleiders horen er bij deze waarschijnlijk wel in.
Deze zijn van het type Ami 6 en worden ook in de 2cv's met beklede banken (zoals de Azam) gebruikt Je moet dus op zoek gaan naar een voorbank frame en een bijbehorend "glijframe" van een Azam. Het bankframe is net iets lager dan die van een gewone AZ (met hangmat zittingen) die inderdaad direct in de vloer haakt en niet is verstellen onder het rijden.
Deze zijn van het type Ami 6 en worden ook in de 2cv's met beklede banken (zoals de Azam) gebruikt Je moet dus op zoek gaan naar een voorbank frame en een bijbehorend "glijframe" van een Azam. Het bankframe is net iets lager dan die van een gewone AZ (met hangmat zittingen) die inderdaad direct in de vloer haakt en niet is verstellen onder het rijden.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Ik geloof niet dat alle ENAC's zo'n glijframe hadden? Aangezien het hier om een auto gaat die tussen de personenwagen en utilitaire inhangt, zullen de meeste AZ ENAC's wel met een gewoon voorbankje geleverd zijn.
Of beklede banken op de AZ als optie te nemen waren, weet ik niet. En of er in pakweg '68 al niet twee AZAM-banken in gemonteerd werden, zal ook niemand kunnen zeggen...
Of beklede banken op de AZ als optie te nemen waren, weet ik niet. En of er in pakweg '68 al niet twee AZAM-banken in gemonteerd werden, zal ook niemand kunnen zeggen...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963