absoluut niet starten bij warme motor.....
- EdGouverneur
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 19 mei, 2005 13:20
- Locatie: Amstelveen
absoluut niet starten bij warme motor.....
Heb sinds kort een 2CV6 uit 1983. Vandaag probleem dat na ritje snelweg + stad de motor absoluut niet wilde starten. Volgas en geen choke: accu bijna leeg. Stukje handgas en geen voetgas: slaat net aan op einde start. Maar dan: bij wegrijden smoort de motor en slaat weer af....
Uiteindelijk met de slinger (dat was echt 25 jaar geleden voor het laatst) de motor aan de praat en naar huis.
Wie weet de oplossing voor dit kleine maar hinderlijke euveltje ???
Ed Gouvereneur
Uiteindelijk met de slinger (dat was echt 25 jaar geleden voor het laatst) de motor aan de praat en naar huis.
Wie weet de oplossing voor dit kleine maar hinderlijke euveltje ???
Ed Gouvereneur
Ed Gouvern,
eigenaar 2CV6
eigenaar 2CV6
Ik heb ook een tijd een slechte accu gehad, maar warm starten deed ze toch altijd prima.
Gegeven het feit dat je um met de slinger wel aan krijgt betekent in iedergeval dat je ontsteking en kleppen wel goed staan.
Misschien is je bobine wat versleten en is de vonk niet zo krachtig meer als je bobine warm is. Controleer even of deze vettig is aan de onderzijde, dan lekt namelijk de olie (die voor koeling zorg) eruit.
Gegeven het feit dat je um met de slinger wel aan krijgt betekent in iedergeval dat je ontsteking en kleppen wel goed staan.
Misschien is je bobine wat versleten en is de vonk niet zo krachtig meer als je bobine warm is. Controleer even of deze vettig is aan de onderzijde, dan lekt namelijk de olie (die voor koeling zorg) eruit.
- EdGouverneur
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 19 mei, 2005 13:20
- Locatie: Amstelveen
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
heel veel eendjes hebben dit probleem,
ik heb ooit de bobine vervangen maar ik heb nog geen resultaat gezien.
en aangezien ik ook voorzien ben van : nieuwe bougies, nieuwe kabels, kleppen gesteld, schone carb, 123 ont. De mijne blijft klote starten met warme moter.
gewoon plankgas doorstarten, dan doet ie het altijd
ik heb ooit de bobine vervangen maar ik heb nog geen resultaat gezien.
en aangezien ik ook voorzien ben van : nieuwe bougies, nieuwe kabels, kleppen gesteld, schone carb, 123 ont. De mijne blijft klote starten met warme moter.
gewoon plankgas doorstarten, dan doet ie het altijd
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
dat kan kloppen, als de motor echt heel heet is, zoals bij een buitentemp van boven de 30 graden, en na een uurtje lekker tuffen en een paar keer stoplichten enz, dan is het niet vreemd dat er niet meer gestard wil worden. Het spruitstuk is dan nl zo warm dat alles al echt foetsie verdampt is voordat het ooit in de cylinders terecht komt. Als je dan idd volgas start, dan komt er weer genoeg brandbaar mengsel in het torretje en start ie wel.
Dit is een ondervinding van mij, omdat ik ook in de zomer vaak het probleem had, en de eend eigenlijk altijd met 1 tik liep, behalve in de hete zomer. Hij meurt wel ff naar benzine, maar het is naar mijn mening de manier. Over de bobine, NOOIT openmaken, wat meurt dat spul dat er in zit zeg. Als je ergens staat en hij start niet meer, dan kun je even proberen de draden om te steken op de bobine (mag dit als je 123 hebt ook???) . Als het goed is, en je bobine is niet helemaal overleden, zou die wel moeten kunnen starten. Als ook dat niet meer helpt, dan is het echt nodig een andere erop te zetten. Op Waggel dit jaar was het bij de inschrijving elke keer prijs met de eendjes, allemaal hete bobines, maar op een paar na, hielp het draadje oversteken wel.
Greatix Spookeend
Dit is een ondervinding van mij, omdat ik ook in de zomer vaak het probleem had, en de eend eigenlijk altijd met 1 tik liep, behalve in de hete zomer. Hij meurt wel ff naar benzine, maar het is naar mijn mening de manier. Over de bobine, NOOIT openmaken, wat meurt dat spul dat er in zit zeg. Als je ergens staat en hij start niet meer, dan kun je even proberen de draden om te steken op de bobine (mag dit als je 123 hebt ook???) . Als het goed is, en je bobine is niet helemaal overleden, zou die wel moeten kunnen starten. Als ook dat niet meer helpt, dan is het echt nodig een andere erop te zetten. Op Waggel dit jaar was het bij de inschrijving elke keer prijs met de eendjes, allemaal hete bobines, maar op een paar na, hielp het draadje oversteken wel.
Greatix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bij 123 zou dat helemaal niet nodig zijn, een goede bobine kan dan nietMenno2cv1964 schreef:Goeie vraag! Iemand hier ervaring mee?Spookeend schreef: de draden om te steken op de bobine (mag dit als je 123 hebt ook???)
oververhit of gemagnetiseerd raken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.