Rattus Ferrum

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » wo 7 mei, 2014 08:46

Nog een stille volger uit de anonimiteit. Bij deze bericht en is er wel degelijk interesse.

lof lof lof voor je technische aanpak en creatie :!:

Masso
Beginner
Beginner

Bericht door Masso » wo 7 mei, 2014 09:09

Super geinig hoor & vooral netjes!

Heb je een punch of zo dat je staalplaat zo mooi buigt/versterkt?
Echte mannen hebben geen tang nodig...

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 7 mei, 2014 10:01

Ik volg je ook hoor, zeer vet project!!

Sommige dingen vind ik heel mooi andere wat minder, maar moet eerlijk zeggen dat ik gaande weg soms ook weer wat meningen bij moet draaien :lol:

Keep up the good work!!

PS. Ik heb soms ook het gevoel dat er weinig mensen naar mijn topic kijken, maar zie uit de reacties dat er volgens mij toch wel veel mensen kijken :? :wink:
2cv Vert Bambou '79

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » wo 7 mei, 2014 10:15

Dit topic is meer dan 3100 keer bekeken
me dunkt dat er interesse is

ga vooral door met posten van plaatjes :D
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 10:44

Masso schreef:Super geinig hoor & vooral netjes!

Heb je een punch of zo dat je staalplaat zo mooi buigt/versterkt?
Hallo,

bedankt voor de interesse, doet deugd.

Ik heb een "boord en lijstmachine" : http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... terCat=112

Deze is van matige kwaliteit en doet standaard z'n werk niet zoals het moet, ik heb ze aangepast aan m'n noden en nu kan ik heel wat doen.In plaats van de hendel heb ik een stuur gemonteerd dus ik kan alleen werken zonder de lijst uit het oog te verliezen en de achterkant werd verstevigd (rode ijzers) anders plooit en wringt de machine vanaf plaat 0.8 mm. Zuiderse brol maar nu tip top voor weinig geld!

Afbeelding

de rest van het plooiwerk gebeurde tussen twee duimen en op m'n knie/eleboog/hoek van de tafel of op een rond ding (blusapparaat,ton,velg etc)

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 10:52

Goed, nog één geheimpje verklappen, aan niemand doorvertellen!
om een plaat mooi af te boorden, een hoekje aan te plooien als het ware heb je geen duur gereedschap nodig, enkel een beetje verbeelding.

Ik had voordien nog nooit met plaatstaal gewerkt, enkel één staatrstukje gemaakt voor een andere 2cv, dus oefenen en geduld , iedereen kan het zeker!

15 cm borstelsteel = 0 euro
zaagsnede 10,12,15,20 ... diep = 0 euro .

de foto's vertellen de rest !
traag werken, meermaals kleine verbuigingen gestaag na mekaar over de ganse lengte van de plaat tot de gewenste plooi, eerst even oefen op afval plaat.

Afbeelding

Afbeelding

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 10:55

Green-Duckman schreef:Ik volg je ook hoor, zeer vet project!!

Sommige dingen vind ik heel mooi andere wat minder, maar moet eerlijk zeggen dat ik gaande weg soms ook weer wat meningen bij moet draaien :lol:

Keep up the good work!!

PS. Ik heb soms ook het gevoel dat er weinig mensen naar mijn topic kijken, maar zie uit de reacties dat er volgens mij toch wel veel mensen kijken :? :wink:
Wat vind je dan minder mooi aub? Ik kan positieve kritiek zeker gebruiken! niet twijfelen om te bekritiseren aub!(en dat voor iederéén!) Er kan nog aan gewerkt worden, ze zal toch niet klaar zijn voor de Franse Nationale,dus ik heb nog tijd zat. jammer, volgend jaar misschien.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » wo 7 mei, 2014 10:55

enne .... de TOP-CHOP ..... ??? heb je daar nog over nagedacht AMI6 ?
BARE METAL CAR

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 11:00

azuiper schreef:enne .... de TOP-CHOP ..... ??? heb je daar nog over nagedacht AMI6 ?
Top chop, top chop.... euhhh, eerlijk gezegd wou ik vanaf het begin een zeer neutrale auto, een ordinaire 2cv waarvan enkel de voortrein wat naar voren stond. Zo van " tiens die 2cv lijkt net iets anders dan de andere... "
Grijs, sober,onopvallend en strak.Géén chroom bling bling, geen accesoires.

Ik vrees dat top chop een beetje een mode/rage is...die binnen enkele jaren niet meer populair zal zijn en ik wil een auto die de tand des tijds doorstaat.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 7 mei, 2014 13:23

Ik was in eerste instantie niet zo enthousiast over dat je geen voor spatborden zou gaan monteren.
Maar daarom ik zeg ik, nu dat je het verder aan het uitwerken ben denk ik dat ik mijn mening al heel wat moet bijstellen.
Ik denk dat het echt netjes gaat worden, omdat het geheel toch wel klopt qua verhoudingen en dergelijke.

Zeker met een donker grijze (sobere) kleur gaat het helemaal kloppen denk ik.
Wat ga je met je velgen doen?
2cv Vert Bambou '79

-niels-
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door -niels- » wo 7 mei, 2014 14:14

Wat me ook mooi lijkt op jouw voortrein is om je koplampen te verlagen zodat ze niet boven je band uitsteken.

Een top-chop bij een eend vind ik persoonlijk nooit zo'n succes, de verhouding klopt dan niet meer.
If it ain't broke, let's fix it until it is.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » wo 7 mei, 2014 14:27

koplampen iets lager & bevestigd aan de voorwielophanging zodat het meedraaiende koplampen worden ...
BARE METAL CAR

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 18:41

Hallo,

koplampen verlagen is optisch een goed idee, maar een regelrechte kopie van hetgeen reeds gedaan is, niet dat dat me tegenhoudt, ik had zelfs eerder steuntjes vlug vlug gemaakt om te zien wat het zou geven, maar hetgeen me het meest verveeld is dat de uitsparingen voor de koplampsteun op die plaats zijn, origineel bedacht dus. als je de lijn van de voorgrille doortrekt dan komen m'n lampen in de lijn ervan, ook mooi vind ik.
En probeer deze lampen U zich eens voor te stellen hetzelfde kleur als de rest van de carrosserie en niet in chroom zoals nu...

top chop is leuk, maar als het mislukt (in héél veel gevallen) dan ja, sorry maar dan trekt het op niks. Persoonlijk idee natuurlijk.

Thank's voor het meedenken!

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Robcap » wo 7 mei, 2014 21:42

En als je de lampensteun 180 graden draait (naar beneden), en de lampen dan 'hangt', maak je toch gebruik van de uitsparingen in de kap....
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 7 mei, 2014 22:47

Robcap schreef:En als je de lampensteun 180 graden draait (naar beneden), en de lampen dan 'hangt', maak je toch gebruik van de uitsparingen in de kap....
Zal dat eens proberen, maar die afgrijselijke bouten zijn dat zichtbaar bovenaan... :(

Plaats reactie