Rattus Ferrum
-
- Veelvuldig poster
Ik volg je ook hoor, zeer vet project!!
Sommige dingen vind ik heel mooi andere wat minder, maar moet eerlijk zeggen dat ik gaande weg soms ook weer wat meningen bij moet draaien
Keep up the good work!!
PS. Ik heb soms ook het gevoel dat er weinig mensen naar mijn topic kijken, maar zie uit de reacties dat er volgens mij toch wel veel mensen kijken
Sommige dingen vind ik heel mooi andere wat minder, maar moet eerlijk zeggen dat ik gaande weg soms ook weer wat meningen bij moet draaien
Keep up the good work!!
PS. Ik heb soms ook het gevoel dat er weinig mensen naar mijn topic kijken, maar zie uit de reacties dat er volgens mij toch wel veel mensen kijken
2cv Vert Bambou '79
Hallo,Masso schreef:Super geinig hoor & vooral netjes!
Heb je een punch of zo dat je staalplaat zo mooi buigt/versterkt?
bedankt voor de interesse, doet deugd.
Ik heb een "boord en lijstmachine" : http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... terCat=112
Deze is van matige kwaliteit en doet standaard z'n werk niet zoals het moet, ik heb ze aangepast aan m'n noden en nu kan ik heel wat doen.In plaats van de hendel heb ik een stuur gemonteerd dus ik kan alleen werken zonder de lijst uit het oog te verliezen en de achterkant werd verstevigd (rode ijzers) anders plooit en wringt de machine vanaf plaat 0.8 mm. Zuiderse brol maar nu tip top voor weinig geld!
de rest van het plooiwerk gebeurde tussen twee duimen en op m'n knie/eleboog/hoek van de tafel of op een rond ding (blusapparaat,ton,velg etc)
Goed, nog één geheimpje verklappen, aan niemand doorvertellen!
om een plaat mooi af te boorden, een hoekje aan te plooien als het ware heb je geen duur gereedschap nodig, enkel een beetje verbeelding.
Ik had voordien nog nooit met plaatstaal gewerkt, enkel één staatrstukje gemaakt voor een andere 2cv, dus oefenen en geduld , iedereen kan het zeker!
15 cm borstelsteel = 0 euro
zaagsnede 10,12,15,20 ... diep = 0 euro .
de foto's vertellen de rest !
traag werken, meermaals kleine verbuigingen gestaag na mekaar over de ganse lengte van de plaat tot de gewenste plooi, eerst even oefen op afval plaat.
om een plaat mooi af te boorden, een hoekje aan te plooien als het ware heb je geen duur gereedschap nodig, enkel een beetje verbeelding.
Ik had voordien nog nooit met plaatstaal gewerkt, enkel één staatrstukje gemaakt voor een andere 2cv, dus oefenen en geduld , iedereen kan het zeker!
15 cm borstelsteel = 0 euro
zaagsnede 10,12,15,20 ... diep = 0 euro .
de foto's vertellen de rest !
traag werken, meermaals kleine verbuigingen gestaag na mekaar over de ganse lengte van de plaat tot de gewenste plooi, eerst even oefen op afval plaat.
Wat vind je dan minder mooi aub? Ik kan positieve kritiek zeker gebruiken! niet twijfelen om te bekritiseren aub!(en dat voor iederéén!) Er kan nog aan gewerkt worden, ze zal toch niet klaar zijn voor de Franse Nationale,dus ik heb nog tijd zat. jammer, volgend jaar misschien.Green-Duckman schreef:Ik volg je ook hoor, zeer vet project!!
Keep up the good work!!
Top chop, top chop.... euhhh, eerlijk gezegd wou ik vanaf het begin een zeer neutrale auto, een ordinaire 2cv waarvan enkel de voortrein wat naar voren stond. Zo van " tiens die 2cv lijkt net iets anders dan de andere... "azuiper schreef:enne .... de TOP-CHOP ..... ??? heb je daar nog over nagedacht AMI6 ?
Grijs, sober,onopvallend en strak.Géén chroom bling bling, geen accesoires.
Ik vrees dat top chop een beetje een mode/rage is...die binnen enkele jaren niet meer populair zal zijn en ik wil een auto die de tand des tijds doorstaat.
-
- Veelvuldig poster
Ik was in eerste instantie niet zo enthousiast over dat je geen voor spatborden zou gaan monteren.
Maar daarom ik zeg ik, nu dat je het verder aan het uitwerken ben denk ik dat ik mijn mening al heel wat moet bijstellen.
Ik denk dat het echt netjes gaat worden, omdat het geheel toch wel klopt qua verhoudingen en dergelijke.
Zeker met een donker grijze (sobere) kleur gaat het helemaal kloppen denk ik.
Wat ga je met je velgen doen?
Maar daarom ik zeg ik, nu dat je het verder aan het uitwerken ben denk ik dat ik mijn mening al heel wat moet bijstellen.
Ik denk dat het echt netjes gaat worden, omdat het geheel toch wel klopt qua verhoudingen en dergelijke.
Zeker met een donker grijze (sobere) kleur gaat het helemaal kloppen denk ik.
Wat ga je met je velgen doen?
2cv Vert Bambou '79
Hallo,
koplampen verlagen is optisch een goed idee, maar een regelrechte kopie van hetgeen reeds gedaan is, niet dat dat me tegenhoudt, ik had zelfs eerder steuntjes vlug vlug gemaakt om te zien wat het zou geven, maar hetgeen me het meest verveeld is dat de uitsparingen voor de koplampsteun op die plaats zijn, origineel bedacht dus. als je de lijn van de voorgrille doortrekt dan komen m'n lampen in de lijn ervan, ook mooi vind ik.
En probeer deze lampen U zich eens voor te stellen hetzelfde kleur als de rest van de carrosserie en niet in chroom zoals nu...
top chop is leuk, maar als het mislukt (in héél veel gevallen) dan ja, sorry maar dan trekt het op niks. Persoonlijk idee natuurlijk.
Thank's voor het meedenken!
koplampen verlagen is optisch een goed idee, maar een regelrechte kopie van hetgeen reeds gedaan is, niet dat dat me tegenhoudt, ik had zelfs eerder steuntjes vlug vlug gemaakt om te zien wat het zou geven, maar hetgeen me het meest verveeld is dat de uitsparingen voor de koplampsteun op die plaats zijn, origineel bedacht dus. als je de lijn van de voorgrille doortrekt dan komen m'n lampen in de lijn ervan, ook mooi vind ik.
En probeer deze lampen U zich eens voor te stellen hetzelfde kleur als de rest van de carrosserie en niet in chroom zoals nu...
top chop is leuk, maar als het mislukt (in héél veel gevallen) dan ja, sorry maar dan trekt het op niks. Persoonlijk idee natuurlijk.
Thank's voor het meedenken!