benzinemeter werkt maar half?!
benzinemeter werkt maar half?!
Beste,
De garage waar mijn pas gerestaureerde 2pk stond voor een laatste nazicht en de technische keuring vertelde mij dat ze een 15l getankt hadden en de benzinemeter stond op halfvol toen ik hem afhaalde. Gisteren gaf hij aan dat de tank leeg was (metertje zakte dus normaal naargelang de kilometers vorderden) en dus ging ik tanken, tot mijn verbazing kon ik maar een 16 liter tanken. De benzinemeter gaf slechts halfvol aan, iemand een idee wat de oorzaak is? Ik heb een nieuwe (originele) benzinevlotter gemonteerd in de tank tijdens de restauratie en bij mijn weten is de elektrische installatie correct gemonteerd.
Bart
De garage waar mijn pas gerestaureerde 2pk stond voor een laatste nazicht en de technische keuring vertelde mij dat ze een 15l getankt hadden en de benzinemeter stond op halfvol toen ik hem afhaalde. Gisteren gaf hij aan dat de tank leeg was (metertje zakte dus normaal naargelang de kilometers vorderden) en dus ging ik tanken, tot mijn verbazing kon ik maar een 16 liter tanken. De benzinemeter gaf slechts halfvol aan, iemand een idee wat de oorzaak is? Ik heb een nieuwe (originele) benzinevlotter gemonteerd in de tank tijdens de restauratie en bij mijn weten is de elektrische installatie correct gemonteerd.
Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Bij mij was de weerstands baan van de vlotter geoxydeerd omdat ie tijdens de restauratie een jaar droog had gestaan. Ingespoten met contactspray daarna met perslucht schoon geblazen. Er kwam me toch een witte stofwolk uit
Daarna deed ie het weer...
Check ook even de toestand van de stekkertjes bij de achterbank, op de tank en op het schutbord boven bij de rand van de motorkap..
Daarna deed ie het weer...
Check ook even de toestand van de stekkertjes bij de achterbank, op de tank en op het schutbord boven bij de rand van de motorkap..
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
of je benzinemeter heeft een slechte massa. Een kant van de opnemer van de tank zit via een draad aan het chassis. Als je de boel net gerestaureerd hebt dan zal je daar wel iets roest-werend op gesmeerd hebben, en heb je een overgangsweerstand.
kan je zo vastsellen:
auto op kontakt
lange draad op de min van de accu klemmen
onder de auto zoeken waar de min van de tank op het chassis geklemd zit. Bij modernere eenden zit dat op het tankzadel.
nu het draadje tegen de min-aansluiting van de tank duwen.
je hebt nu een 2e persoon nodig die in de auto kijkt of de benzinemeter beweegt. Beweegt ie: slecht kontakt.
Ik heb een massadraad naar achter gelegd en daar de min van de opnemer aan geknoopt.
Gr Rob
kan je zo vastsellen:
auto op kontakt
lange draad op de min van de accu klemmen
onder de auto zoeken waar de min van de tank op het chassis geklemd zit. Bij modernere eenden zit dat op het tankzadel.
nu het draadje tegen de min-aansluiting van de tank duwen.
je hebt nu een 2e persoon nodig die in de auto kijkt of de benzinemeter beweegt. Beweegt ie: slecht kontakt.
Ik heb een massadraad naar achter gelegd en daar de min van de opnemer aan geknoopt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
gewoon mee leven!
Mijn eend deed tot aan halve lege tank niets, stond gewoon op vol, en bij halve tank moest ik snel wat gaan doen anders stond ik stil.
Platteharrie zelfde... gaat nooit meer dan half in, tankmeter altijd half vol, als ie gaat bewegen denken we aan bijgooien, als de meter op nul staat, dan doet ie het niet meer.... en dat gaat dan ook echt binnen 50 km.....
karakter, of zoals de Fransen zeggen.... Cara.... lol
het is te fixen maar maak je niet gek, vast wel meer unieke dingen aan de eend van ieder??
Mijn eend deed tot aan halve lege tank niets, stond gewoon op vol, en bij halve tank moest ik snel wat gaan doen anders stond ik stil.
Platteharrie zelfde... gaat nooit meer dan half in, tankmeter altijd half vol, als ie gaat bewegen denken we aan bijgooien, als de meter op nul staat, dan doet ie het niet meer.... en dat gaat dan ook echt binnen 50 km.....
karakter, of zoals de Fransen zeggen.... Cara.... lol
het is te fixen maar maak je niet gek, vast wel meer unieke dingen aan de eend van ieder??
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Er kan wel een nieuwe meter in de tank zitten maar is het metertje op het dashboard nog Okee?
Even checken door de draad bij de achterbank even los te trekken en daar een draadje tegen de massa aan houden. Slaat hij uit dan meter Okee en deel richting de tank stuk.
Vaak massaprobleem of slechte verbinding op de tank.
Even checken door de draad bij de achterbank even los te trekken en daar een draadje tegen de massa aan houden. Slaat hij uit dan meter Okee en deel richting de tank stuk.
Vaak massaprobleem of slechte verbinding op de tank.
Citroén rolls better than a Rolls!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Als er een nieuwe tank meter in de tank zit zal de tank vlotter wel lek. Dat plastic balletje zit dan vol met benzine en komt niet meer om hoog naja voor de helft meestal als de tank vol is. Dit is ook weer zo'n vreselijk goedkoop nep product. Komt vaak voor Tegenwoordig zet ik al bij voorbaat het ouwe bolletje weer terug in de nieuwe meter.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Je kan wel meten of het aan de vlotter of aan de meter ligt:
De vlotter is een variabele weerstand die tussen de 0 en de 300 ohm veranderd. Als je tankmeter halfvol aangeeft, dan kontakt af, het gele stekkertje naast je achterbank los halen en met een universeelmeter de weerstand ten opzichte van massa meten. Als de waarde ca 150 ohm is, dan geeft je tankmeter goed aan. Is de tank op dt moment vol, dan is is de vlotter lek.
Gr Rob
De vlotter is een variabele weerstand die tussen de 0 en de 300 ohm veranderd. Als je tankmeter halfvol aangeeft, dan kontakt af, het gele stekkertje naast je achterbank los halen en met een universeelmeter de weerstand ten opzichte van massa meten. Als de waarde ca 150 ohm is, dan geeft je tankmeter goed aan. Is de tank op dt moment vol, dan is is de vlotter lek.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht