Oliefilter vervangen
-
- Beginner
- Contacteer:
Oliefilter vervangen
Hallo,
Ik ben bezig om de olie en filter te vervangen.
Nu krijg ik de oude oliefilter niet los. Ik heb ook al geprobeerd met een schroevendraaier de filter te doorboren en dan te draaien maar krijg er geen beweging in.
Weet iemand misschien nog een manier?
Vast bedankt!
Ik ben bezig om de olie en filter te vervangen.
Nu krijg ik de oude oliefilter niet los. Ik heb ook al geprobeerd met een schroevendraaier de filter te doorboren en dan te draaien maar krijg er geen beweging in.
Weet iemand misschien nog een manier?
Vast bedankt!
Doe jezelf een plezier, ga ff voor een paar euro een speciaal tooltje kopen, met zo'n ketting. Bij elke automaterialenzaak en zelfs de gamma.
Je moet 't filter ook vastzetten, dat doe je toch ook niet met een schroevendraaier. 't juiste gereedschap voor 't juiste werk.
Je moet 't filter ook vastzetten, dat doe je toch ook niet met een schroevendraaier. 't juiste gereedschap voor 't juiste werk.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gisteren de olie ververst. Voor het eerst gebruik gemaakt van de Praxis oliefiltersleutel. Werkt prima.
Hierbij een foto van mijn arsenaal oliefiltersleutels.
De linker is te groot en ik moet eerst een doek om het filter wikkelen om de diameter wat groter te maken.
De middelste werkt goed maar als het spatbord er op zit kun je er moeilijk bij komen.
De rechter is de sleutel van de Praxis en werk erg gemakkelijk. Zeker een aanrader.

Hierbij een foto van mijn arsenaal oliefiltersleutels.
De linker is te groot en ik moet eerst een doek om het filter wikkelen om de diameter wat groter te maken.
De middelste werkt goed maar als het spatbord er op zit kun je er moeilijk bij komen.
De rechter is de sleutel van de Praxis en werk erg gemakkelijk. Zeker een aanrader.

Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Regelmatige poster
Ook leuk is het om de olie mee te brengen uit Frankrijk! Olie kost in de MEGA GROTE supermarkten geen drol. Voorheen had ik Total 3000 (20 w 50) minerale olie, die kan ik nu even niet vinden. Helix van Shell (20 w 40) is in Frankrijk nog steeds een minerale olie, het kost er een drol.
Voor de Picasso HDI diesel, had ik Shell Ultra, 7 liter (5 + 2 in een blister) voor 27 euro!
Voor de Picasso HDI diesel, had ik Shell Ultra, 7 liter (5 + 2 in een blister) voor 27 euro!