Ploffen en knallen
Nou, vanmiddag begonnen met contactpuntjes en condensator vervangen. Viel niet mee want was jaren terug dat ik het zelf voor het laatst gedaan had. Nodig was het wel:
Helpen deed het niet, nauwelijks starten, nauwelijks lopen. Veel geplof onder de motorkap. Toen viel mn oog hierop............
3 van de vier schroefjes los. Improvisorisch vastgezet. Wel aanslaan maar blijven ploffen, zonder knallen. Motor gaat niet goed stationair lopen, wil constant afslaan.
Wat is dat omkringelde ding? Want die is verschoven
Helpen deed het niet, nauwelijks starten, nauwelijks lopen. Veel geplof onder de motorkap. Toen viel mn oog hierop............
3 van de vier schroefjes los. Improvisorisch vastgezet. Wel aanslaan maar blijven ploffen, zonder knallen. Motor gaat niet goed stationair lopen, wil constant afslaan.
Wat is dat omkringelde ding? Want die is verschoven
-
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
t Is inderdaad een chokeklepversteller. Als de motor aanslaat met de chokeklep dicht, ontstaat een sterk vacuum dat naar achter het membraan in dat doosje wordt doorgegeven. De haak die aan het membraan vastzit trekt de chokeklepas een stukje terug, zodat de motor niet meteen verzuipt. Als dat ding los ligt, krijg je inderdaad valse lucht onderin je carburateur. Het membraanhuis van de acceleratiepomp is te zien op de tweede foto rechts onderaan de carburateur.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kleine correctie, maar belangrijk: Het omcirkelde ding is niet de acceleratiepomp, maar de chokeklep versteller, zoals hierboven beschreven.theoenmarion schreef:Acceleratiepomp kun je eraf halen(heb ik gehoord) is niet noodzakelijk.
Hier zuigt hij vaak valse lucht.
Even een plaatje erop met pakking.
Kun je kopen.
Je kunt 'm inderdaad weglaten, maar je moet dan wel een plaatje en pakking op de carburateur schroeven.
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb / had hetzelfde probleem. Ploffen in carburateur .
Alles gedaan. Nieuwe condensator, ontsteking gesteld, sproeiers schoon gemaakt,noem het maar op.
Tenslotte andere carburateur gemonteerd.
Probleem was minder. Toen de luchtsproeier verder open gedraaid, en probleem opgelost. Of het nu de luchtsproeier was of iets in de carburateur weet ik niet. Ga dat nog uitzoeken.
Alles gedaan. Nieuwe condensator, ontsteking gesteld, sproeiers schoon gemaakt,noem het maar op.
Tenslotte andere carburateur gemonteerd.
Probleem was minder. Toen de luchtsproeier verder open gedraaid, en probleem opgelost. Of het nu de luchtsproeier was of iets in de carburateur weet ik niet. Ga dat nog uitzoeken.