auto/ chassis schouwen
-
- Regelmatige poster
auto/ chassis schouwen
hoi ik heb een eend gekocht in zeer slechte toestand met wel het originele chassis en geschorst kenteken . Wat kan ik het beste doen de auto compleet laten schouwen door de rdw (koets en chassis zijn helemaal verrot en het hele interieur en dashbord is al verwijdert) of alleen het kale chassis zodat ik altijd een nieuw chassis op de legale manier er onder kan zetten ?
Je moet met de hele auto naar de RDW voor de schouw!
Alleen het chassis is niet voldoende.
Wij hebben dat met onze AZ ook gedaan.
Er zijn toen loodjes aan chassis, motor en koets gekomen , omdat we ervan uitgingen dat we in ieder geval het chassis zouden moeten vervangen.
En je mag maar maximaal 1/3 van de auto vervangen, dus óf de koets, óf het chassis, óf de motor !
Misschien moet je met zo'n slechte auto een beetje creatief zijn.....
Alleen het chassis is niet voldoende.
Wij hebben dat met onze AZ ook gedaan.
Er zijn toen loodjes aan chassis, motor en koets gekomen , omdat we ervan uitgingen dat we in ieder geval het chassis zouden moeten vervangen.
En je mag maar maximaal 1/3 van de auto vervangen, dus óf de koets, óf het chassis, óf de motor !
Misschien moet je met zo'n slechte auto een beetje creatief zijn.....
Ik heb eens en folder gelezen over samengestelde voertuigen. Gevonden op de rdw site.
Een chassis vervangen zou een noodzakelijke reparatie zijn. En dan niet meetellen in dat 1/3e verhaal. Dus dan zou je in theorie na de schouw alsnog een koets kunnen vervangen. Dat begreep ik eruit, maar zal me niet verbazen als het in de praktijk anders uitpakt. Beter op voorhand overleggen met de rdw.
Laat je in elk geval niet wegsturen met het ouderwetse verhaal, slijp dat stukje chassisnr. maar uit en dan zien we je wel als ie af is. Beslist schouwen om ellende te voorkomen.
Een chassis vervangen zou een noodzakelijke reparatie zijn. En dan niet meetellen in dat 1/3e verhaal. Dus dan zou je in theorie na de schouw alsnog een koets kunnen vervangen. Dat begreep ik eruit, maar zal me niet verbazen als het in de praktijk anders uitpakt. Beter op voorhand overleggen met de rdw.
Laat je in elk geval niet wegsturen met het ouderwetse verhaal, slijp dat stukje chassisnr. maar uit en dan zien we je wel als ie af is. Beslist schouwen om ellende te voorkomen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
om deze te laten schouwen:
heb ik er eerst dit van gemaakt:
Het is een paar dagen werk, dat wel. Maar ze willen graag een rijdende auto en dan leek het mij verstandig om met een rijdende auto aan te komen. Zeker als er al iets anders mee is, zoals het ontbreken van papieren, dan zou ik het risico niet nemen.
Als men tot de conclusie komt dat er onvoldoende auto is om te beslissen dat het kenteken en het voertuig bij elkaar horen, dan is het een hele opgave om die beslissing te laten herzien.
Gr Rob
heb ik er eerst dit van gemaakt:
Het is een paar dagen werk, dat wel. Maar ze willen graag een rijdende auto en dan leek het mij verstandig om met een rijdende auto aan te komen. Zeker als er al iets anders mee is, zoals het ontbreken van papieren, dan zou ik het risico niet nemen.
Als men tot de conclusie komt dat er onvoldoende auto is om te beslissen dat het kenteken en het voertuig bij elkaar horen, dan is het een hele opgave om die beslissing te laten herzien.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht